1.079 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Uerfaren MC'ist valg og regler Uerfaren MC'ist valg og regler

Servus allesammen

Nu har jeg kigget lidt rundt herinde i forummet, men har ikke rigtig kunne finde svar paa det jeg egentlig soegte.

Jeg staar og skal til, at erhverve mig et koerekort til MC til en mellemstor motorcykel.

Af den aarsag, skal jeg naturligvis have noget at koere paa og er faldet over Kawasakis ZX-6'ere og ligeledes deres ER 6 serie. Derudover synes jeg ogsaa, at Cafe Racere er ret fede.

Spoergsmaalet er jo derfor om Kawasakis serie eventuel er for vild til en komplet uerfaren MC'ist? De fleste skal naturligvis nok neddrossles til de 48 hk.

Prisen skal nok ligeledes heller ikke vaere i top.

Jeg er 21 aar og 181 cm. smiley

MVH

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uerfaren MC'ist valg og regler
  • Joakim M
    Joakim M Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 82
    #1   7. apr 2017 Jeg kører selv på r6 med 125 hk og det er min første mc.

Det er et spørgsmål om hvorvidt man har respekt for det og selvfølgelig lidt naturlig føling.

• #2   7. apr 2017 Hej Joakim.

Tak for svar og super laekker MC. smiley

Jeg har i min familie flere der har haft uheld paa MC, saa jeg har min respekt for cyklen i top. Naar det er sagt, er jeg en type der gerne vil kunne koere lidt friskt hvis jeg er humoer til det.

Da jeg er lidt uerfaren, kan jeg maaske lyde dum nu, men hvis jeg endte ud i at erhverve mig en Yamaha R6 f.eks. ville den saa kunne neddrossles til de 48 HK, saa den for mig ville vaere lovlig, at koere?

• #3   7. apr 2017 TIl mellemkort må MCen ikke have haft mere end 96HK inden neddrosling.

Der er bestemt korrekt hvad Joakim skriver omkring respekt for cyklen, men min erfaring er, at der er mere køreglæde i en mindre maskine du ikke er "bange" for, end en hvor du hele tiden skal tænke på hvad du gør for at den ikke straffer dig.

• #4   7. apr 2017 Jo flere kræfter, jo højere forsikringspræmie også (generelt set) og ser at du også tænker lidt på prisen. Ingen grund til at betale en høj foriskringspræmie pga. en høj ydelse som du alligevel ikke kan udnytte pga. drosling.

Jeg havde selv fundet noget billigere der ikke skulle drosles og kørt rundt på det og ventet med det andet til jeg fik mere erfaring og lovligt kunne køre noget større. For mit eget vedkommende, hvis jeg købte en cykel og droslede den nogle år, ville jeg alligevel nok gerne prøve noget nyt når tiden kom til at jeg kunne pille droslingen af.

• Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 231
    #5   7. apr 2017 R6 og ZX-6 kan du ikke køre på a2 kort da mc`en max må have 96hk inde du neddrossler den..
    Men er6f er da et godt bud hvis det er kåbe cykel du ønsker..

• #6   7. apr 2017 Det er naturligvis god viden at have! Tak for det, Jacob.

Min umiddelbare tanke var ogsaa, at finde noget og saa faa noget erfaring inden man gaar all in. Men man vil jo altid gerne hvad man ikke kan. smiley

Tak for svar Jonas! Jeg tror i saafald, at jeg vil kigge paa noget mindre. Ideen om, at man nok sikkert er ''traet'' af cyklen til den tid hvor man kan pille droslingen af, giver god mening. Har du eventuelle bud paa en mindre MC? Det er maaske nok i saer stilen ved Kawasaki og R1 som jeg finder tiltraekkende.

- Super laekkert alternativ, Stefan. Dén tror jeg lige, at jeg vil kigge lidt naermere paa. Saadan noget som koersel i regnvejr og om vinteren, er det optimalt paa saadanne typer af cykler?

• #7   7. apr 2017 Du kan vel købe hvad du vil, hvis den alligevel skal neddrosles til 48HK.

Når du så på et tidspunkt, lovligt, kan fjerne neddroslingen, så får du ekstra kræfter på en MC du allerde kender. Det er win-win.

Det er ligesom folk tror, at en MC med masser af kræfter overtager magten og selv kører dig i døden. Er det ikke dig selv, der bestemmer farten?

Hvis du er en idiot, kan du også komme galt afsted med 50HK.

• #8   7. apr 2017 En SV650S ville være et godt bud, den skal naturligvis drosles.

http://www.123mc.dk/annonce/mcid-140037
    Denne er min den gamle, står med nogle gode opgraderinger. Bla. komplet Hyperpro affjedring.
    Og faktisk til en rimelig pris, taget i betragtning at den står ved en forhandler.

• #9   7. apr 2017 Salkin, mc'en må maks have 96hk inden neddroslings så helt frit valg har han desværre ikke.

• #10   7. apr 2017 Jeps, det er jeg klar over, mente bare, at man kan købe en MC, som man kan "udvikle" sig med, med mindre man vil have noget crazy 200HK hyperbike.

• #11   7. apr 2017 Så jeg med og helt enig.
    hvis man køber "stort" fra starten af slipper man også alt bøvlet med salg osv.

• #12   7. apr 2017 Jeg køre SV650S det en fin maskine men ville være ked af mindre end de 72hk den har. Skulle jeg købe nu ville jeg købe end Xj600Diversion (måske 900da jeg ikke er begrænset af kortet) mere touring præget og bedre lyd...

Du må ud og prøve sig frem

• #15   7. apr 2017 Rigtig fed MC, Ronni! Dog er farven ikke helt mig paa staaende fod..

• #16   7. apr 2017 Personligt ville jeg gå efter en brugt MC med indsprøjtning, så er der én ting mindre at justere (karburatorer).

• #18   7. apr 2017 Jeg mener ikke mht. til HK og andet lignende, men simpelthen, at det er mere "vedligeholdesesfrit" med indsprøjtning,

Når jeg læser på diverse MC foraer, som er der generelt rgitig mange tråde omkring justering og fejlsøgning af karburatorer.

• #19   7. apr 2017 Naar du siger jeg skal kigge efter en med indsproejtning, hvad vil det saa helt praecist sige? Haha. smiley

• #20   7. apr 2017 Karburatorer er mekaniske enheder, som føder motoren med luft/benzin, og derfor skal justeres en gang i mellem, renses osv.

Indsprøjtning er elektronisk styret, og en mekanisk mindre kompliceret løsning.

Meget generelt, så begyndte de fleste MC'ere at få indsprøjtning i slut 90'eren / start 'erne.

På den Honda CBR, som der blev linket til, står der i teksten, at den lige har fået justeret karburatorer. Dette viser, selvfølgelig, at den har karburatorer.

Ellers er det jo bare at spørge, eller at google modellen og årgang.

• #21   7. apr 2017 Men Cbr 600 er heller ikke et muligt valg til a2 kort, pga den har mere end 96 hk..
    Kig evt. På bikez.com eller sudfynmc.dk hvis du er i tvivl om hvor mange hk en cykel har smiley

• #22   7. apr 2017 CB 650F eller CBR 650F fåes fra hhv. 80 og 90.000,- ved forhandlere.
    Født med 87hk. De styrer og kører herligt smiley

profilbillede
  • #23   7. apr 2017 CB 650F

profilbillede
  • #24   7. apr 2017 Jeg købte en zx6r fra 07 da jeg var 18.

Igen. hvis du har respekt for det du laver og ikke skal "vise" dig før du har styr på tingene synes jeg du skal købe den du vil have.

• #25   7. apr 2017 #24

Nu siger reglerne at hans mc max må have 48hk, eller 96hk før drosling
    Så han kan jo netop ikke købe lige den mc, som han vil have

• #26   7. apr 2017 Undskyld jeg ikke vidste der var kommet nye regler. Sker ikke igen.

• #27   7. apr 2017 Ohkææææ....

profilbillede
  • #28   8. apr 2017 Hvis du endnu ikk har siddet på en mc så vent med at bekymre dig. Svaret kommer helt a sig selv..
    Jeg er selv ved at tage kort og havde en masser ideer om hvilken maskine og hk. osv osv..
    efter 5min på en køreskolens yamaha xj6 og kawa er6 (KTA bogense) var alle spørgsmål besvaret og ugen efter købte jeg xj600-- de er blide som lam så længe man respektere kræfterne man har til rådighed---
    Kort sagt vent til du har siddet på een mc:) pøj pøj

• #29   10. apr 2017 Hej Mads #24

Jeg tror ogsaa, at jeg har i sinde at erhverve mig en zx6r i fremtiden.
    - Laekker Honda du har staaende. smiley

Tak for det Michael! #28
    Det er en betryggende nyhed. smiley Jeg har ogsaa taenkt paa alt det med standard viden om MC's, fordi jeg maaske ikke er saa skide teknisk med en skruenoegle, men mon ikke man ogsaa faar en masse viden til teori osv. i forbindelse med kortets tagen. smiley

• #30   10. apr 2017 Tak for svar allesammen. smiley

• #31   10. apr 2017 Kan anbefalde en SV650 som A2 MC, den har stadig et vildt sjovt træk fra bunden, også selvom den er neddroslet.

Kommentér på:
Uerfaren MC'ist valg og regler

Annonce