Forsikrings tvist.. Forsikrings tvist..
Godmorgen alle.. Jeg har en længere historie som måske i kan hjælpe med.. Here goes.
10 Jan. En regnfuld morgen havde jeg et uheld med en cyklist hvor jeg kørte ud over hajtænderne i et t kryds og cyklisten ramte ind i siden af min bil. Det blev kun til at let skub og hun var hurtigt på benene igen. Alligevel blev cyklen skæv i stellet så den var total skadet. Den belv sat til en værdi af 3000kr af cykelhandleren. Pga at stå til en præmie forhøjelse og selvrisiko på min ansvarsforsikring vælger jeg at betale hende de penge uden om forsikringen. Dagene går og pga politiet også blev tilkaldt af forbipasserende den dag det skete får jeg en bøde på 1500kr og et klip i kortet. Alt sammen fair og jeg påtager mig også skylden og betaler gladelig og regner med det er en lukket sag.
Nu får jeg så den 1. marts en regning på 1750kr fra mit forsikringsselskab som har modtaget den fra hendes selskab om et par bukser og en jakke var gået i stykker den dag. Og netop fordi de vidste jeg ville gå uden om forsikringen sender mit selskab regningen til mig istedet for at de ordner den.
Jeg har så lidt tvivl om det forholder sig sådan at de er ødelagte både pga hun ikke sagde det samtidig med cyklen blev ordnet og at hun ingen skader havde overhoved på hverken hænder eller knæ og sådan, som hun også selv sagde til mig dagen efter ulykken. Så jeg ringer til hendes selskab og spørger om jeg ikke kan se de bukser og jakke men får at vide mit forsikringsselskab har accepteret bøden og betalt den så for dem er sagen lukket. Her ringer jeg så til mit eget og får at vide de stoler på hinanden blablabla osv i de sager og er ikke meget snakkesalig så det får jeg heller ikke svar på noget. Det kan jeg også godt forstå og syntes heller ikke de kunne have handlet anderledes.
Mit spørgsmål er så - kan man kræve at se det tøj eller har man slet ingen rettigheder når man først har skylden på ulykken? Blandt andet sagde hendes forsikringsselskab, da jeg nævnte det pænt at jeg havde mine tvivl, at så måtte jeg ringe til politiet hvis jeg mente hun lavede forsikringssvindel - hmmm..
Jeg tænker ikke så meget på pengene men føler bare lidt at man er en åben pengetank når man har skylden.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
Jeg ville også se tøj osv. inden tegnebogen skal stå åben endnu engang ...
hvad din forsikring siger vs. hendes er jo dig ligegyldigt da sagen kører imellem dig og hende
tag direkte kontakt til hende , hvis ikke dit selskab vil vise dig tøjet ...
dec 2005
Følger: 58 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 1.493
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.457
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
JEG TROR HENDES EGEN INDBOES FORSIKRING SKAL BETALE; SELV OM DET ER DIN SKYLD.
T
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 659
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Hermed modtaget kr XXXXX til fuld og endelig afgørelse af skader i forbindelse med uheldet den cc.aa.eeee.
Giv damen personligt 1750 kr, og sæt hende til at skrive under!!!!!!
Du kan ikke vinde et rent juridisk slagsmål her, men du skal have sagen afsluttet og den åbne pulsåreblødning skal standses.
Når damen har underskrevet, tager du en kopi af kvittteringen og sender denne til forsikringsselskabet med en meddelelse om, at hendes krav allerede er indfriet!
Så får hun så meget bøvl, at hun ikke gør det her igen.
Go' fornøjelse!
jun 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 65
Det er en ren jungle man kommer ind i og aner ikke hvilke rettigheder man har..
Hvis forsikringsselskaberne i det mindste var åbne at snakke med så kunne man sikkert få forklaret tingene, men det er de heller ikke interesseret i..
Og carsten det er lige som du nævner - de har begge afsluttet sagen uden noget accept fra mig - selvom det er mig der betaler..
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.012
Men en ting, er jeg ret sikker på - Dit forsikringsselskab har INGEN ret til at bruge penge for dig, hvis de mener det er noget du skal betale skal de kontakte dig inden de bruger dine penge. Jeg mener de har lavet en fejltagelse, og den hænger de selv på.
Jeg er ikke helt sikker på det juridiske, men man må IKKE bruge andres penge uden at få lov.
________
Jakob
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Ofte opdager man først senere at der rent faktisk gik hul på tøjet, da man er for chokeret til at opdage det, lige efter, når tankerne flyver gennem hovedet. Har selv været der! Meldte straks ud at intet var sket og at jeg havde det fint. Da jeg kom hjem og gik mit udstyr igennem opdagede jeg at der var kommet hul i min jakke ved albuen, i skoen og at hjelmen havde været i jorden, trods mit fine rullefald ;-l
Ved desværre ikke hvad du kan gøre for at undgå at der kommer yderligere regninger, jeg ville dog prøve at kontakte forsikringsselskabet igen og høre ad.
PS Det er helt normalt at dit forsikringsselskab får den regning. Det sker fordi hendes indbo fordikring i første omgang dækker for skaderne på hendes tøj, hvorefter de søger regress hos dit forsikringsselskab, som så søger pengene hos dig! Det ville selvfølgelig have været meget lettere, hvis pigebarnet i stedet havde kontaktet dig direkte og løst det den vej...
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 85
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
Forsikrings tvist..