1.004 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Drosling Drosling
Hej Gutter.
1: Hvis en MC er droslet, står det så i reg. attest ?
2: Hvis samme MC får fjernet droslingen, er det så noget med syn og afgifter.
Håber I kan hjælpe
Mvh. Schmülle
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 22 Svar: 43
De skal bruge papir og numre, for at fjerne det på reg attesten, også kommer der en ny med posten, hvor neddroslingen er fjernet.
Husk aldrig kør fra garagen til synshallen efter du har fjernet neddroslingen. Ved uheld er der ingen forsikring der dækker overhovedet, før den har været igennem synshallen og det er registreret det er fjernet.
Hvis cyklen har dansk nummerplade på i forvejen, er der betalt afgift af den fulde motorstørrelse, og der kommer ikke nogen ekstra udgifter på, andet end omsynet. Dog koster det et gebyr ved at lave det ekstra syn når neddroslingen er fjernet, men det ikke mere en et par hunrede kr. Min skal synes om 1-2 uger efter jeg har det fjernet, så kan jeg evt. skrive prisen =)
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 55 MC-er: 23 Emner: 14 Svar: 199
Fuld belyst.
Mange tak.
maj 2007
Det kostede mig 370 kr. i synshallen, at få den omsynet. Husk at gøre opmærksom på du skal have fjernet neddroslingen. Det gør han så ved at gå ind på cyklens TÜV nummer, og fjerner konstruktive ændringer, så den står som standard/normal igen.
Herefter almindelig omregistrering via motorkontor eller skats hjemmeside, som koster 340 kr. og her er det netop at bemærke der står underafgiftsbetaling: Registreringen kræver ikke berigtigelse af afgift.
Dermed koster det dig ikke mere end de 2 små beløber at fjerne en neddrosling, med omsyn, som du skal ved ejerskifte anyways, også omregistrere den via motorkontoret/skats hjemmeside.
Håber svaret var nok =)
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 55 MC-er: 23 Emner: 14 Svar: 199
Tak.
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
"Jeg købte en Ninja 650R igår, som er neddroslet til 250CC"
Så det hk droslingen påvirker, ikke motorens størrelse
maj 2007
Drosling