1.929 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Pia H
Pia H
Emner: 1 Svar: 1

Toyota på 3 cylinder Toyota på 3 cylinder

Hej,
Jeg har en ToyoToyota Carina e.
Den køre på 3 cylinder..?
Har skiftet tændrør og ledninger, så de fejler ingenting.
Når bilen er startet, har jeg tjekket en dyse af gangen. 1 dyse sker der ingenting, men ved de 3 andre når motoren ujævn.
Er det så den ene dyse, som ikke virker? Eller..?
Hvis det er dysen, kan den så laves, eller skal der købes ny?

Håber der er nogen som kan hjælpe..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toyota på 3 cylinder
  • #1   1. okt 2016 Kunne godt tyde på en brændt ventil istedet, jeg har lige lavet en Nissan som gjorde det samme, det var en brændt udstødning ventil.
    Få lavet en trykmåling, så kan du se om det er det

• Pia H
    Pia H Tilmeldt:
    okt 2016

Emner: 1 Svar: 1
    #2   1. okt 2016 Hvor sidder udstødningsventilen på min bil..? Hvad koster sådan en...?

• #3   1. okt 2016 Hvis det er en englænder (stelnummer starter med SB) med Bosch tænding skal du også kontrollere at strømfordeleren er ok inden i.
    Hvis det er en Japaner (stelnummer starter med JT) er det set før, at tændspolen revner og der går vand/fugt i.
    Grunden til at der ikke sker noget når du tager stikket af cyl 1, behøver ikke at være dysen der er defekt. Det fortæller dig KUN at det er den cylinder den ikke køre på.
    Men hvis det er en dyse, så skal du have en ny/anden dyse. (Det er set før på især englænderne).
    Brændt ventil, har jeg aldrig hørt om eller set på de motorer. Men de kan godt smide toppakningen, hvis de bliver kørt varme.
    Men start med at finde ud af om der er gnist på cylinder 1. Hvis der er det, kan du prøve at flytte dysen over til en anden cylinder, og se om problemet flytter med den.

• #4   2. okt 2016 hvis du mistænker dysen så prøv at bytte den ud med en af de andre, hvis fejlen flytter sig er det dysen.

• #5   2. okt 2016 Hvis det er 1.8 motoren er det vidst kendt at dyserne går til smiley

Kommentér på:
Toyota på 3 cylinder

Annonce