{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.627 visninger | Oprettet:

Blå Bosch, Håndværker erfaring!? {{forumTopicSubject}}

Hey, dette ligger lidt udenfor MC området og så alligevel ikke, men blev placeret i Off Topic, just in case!

Søgte en ny Slagboremaskine, blandt andet til arbejde på Mc, bil, hus osv. osv.

Efter at have søgt lidt rundt omkring, købte jeg først den store AEG Slagboremaskine, som pt. er på tilbud i Bauhaus! Jeg endte dog med at returnere den, alene af den grund, at batterierne ikke sad ordentligt fast, de små plastikpaler som skulle yde modstand, ja der var pasformen elendig, så batteriet kunne skydes frem og tilbage ca 5mm og desuden var de så tynde, at de formentlig ville knække første gang maskinen fik et slag - Jeg tjeckede de andre af samme slags i butikken og de havde alle samme problem - Super ærgeligt, for ellers lækker robust maskine!

Idag endte jeg så, faktisk lidt mod hvad jeg først havde bestemt mig for, at købe et sæt Blå Bosch i Stark, en akku skrue-/boremaskine og slagsboremaskine, Model: GSB 18 VE-2LI og GSR 18-2-LI PLUS

Grunden til jeg var lidt usikker på købet var at jeg i en anden butik havde fået at vide at de havde en del reklamationer på de blå bosch akku maskiner, mere specifikt motorerne der brændt af og som ikke altid blev lavet på garantien, da Bosch mente de var blevet overophedet!
Nu har jeg så talt med en kammerat der er tømrer, som på god kammeratlig vis har bedt mig kaste lortet i havet, for de brænder af, det er bare et spørgsmål om tid!

Så nu sidder jeg her, med en kasse foran mig, med super legetøj for voksne drenge og kan ikke bestemme mig for om jeg skal åbne den eller levere skidtet tilbage og holde mig til Makita!

Så kort sagt, hvad har i af erfaringer med Bosch akku maskiner! Jeg taler her ikke om alt blå bosch værktøj, for jeg ved at det generelt er super kvalitet! Har deres store kap/geringsav på 6-7 år nu og den fungerer stadig 100% til trods for at være blevet brugt MEGET! smiley

Jeg må sige at jeg godt nok er i tvivl! Bosch står for mig for kvalitet, omvendt kan alle mærker have problemer med specifikke produkter/dele, det ved vi alle jo!

Ps. Følgende emne er også oprettet på Bil- og boliggalleri, da jeg håber at "fange" nogle gutter/gutinder der har specifik erfaring med enten ovenstående modeller eller nyere Bosch 18v akkumaskiner i helhed! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blå Bosch, Håndværker erfaring!?
  • #1   31. aug 2016 Har en slagboremaskine (30år gammel), akku skruemaskine, ixo skruemaskine, akku græstrimmer, akku plæneklipper (Li43). Alt sammen Bosch, og alt sammen virker som det skal.
    Min DeWalt akku slagboremaskine er til gengæld noget værre hø.

• Mikkel A
    Mikkel A Tilmeldt:
    apr 2016

Følger: 13 MC-er: 1 Svar: 1
    #2   31. aug 2016 Min erfaring er helt klart makita. Har selv en maskine og det det eneste vi bruger på mit arbejde samt og næsten alle tømmervirksomheder bruger det også. Og de kan samtidig holde til at få en masse prygl.

• #3   31. aug 2016 Jeg sælger i XL-Byg en del af de grønne Bosch akku maskiner til privat brug og oplever sjældent at de kommer retur ifm. en reklamation eller garantisag. Når de endelig kommer retur det oftest batteriet der svigter og ikke vil lade. Den blå GSR 18 li 2 plus eller GSB burde være alt rigeligt til almindelig privat brug. Der er også stor forskel på den blå Bosch serie, og de billigste blå kan ikke helt betegnes som ordentlige professionelle maskiner, selvom det står på kassen. Der er kæmpe forskel mellem en blå Bosch til 1500 og en til 3500 kr. både i indre og ydre komponenter. De dyre har også gerne noget større batterikapacitet så håndværkere ikke behøver skifte dem hele tiden.

• #4   31. aug 2016 Havde dewalt i en 6-8 år (til batterierne døde) har ligget i regnen, tabt fra stilads, brugt som betonblander osv... Det overlevede den...

Køre nu makita på 3. År... Samme behandling, og den køre fint endnu..

Det skal siges at begge maskiner er fra øverste hylde..:-)

• #5   31. aug 2016 Der er lige så mange meninger som der er folk når det gælder værktøj. Har selv et par blå bosch akku maskiner, er fuldt ud tilfreds. Jeg vil dog sige, skal du bore i beton, så lad være at prygle din akkumaskine, køb en borehammer (ca 1000 kr), det er vejen frem.

Selvfølgelig brænder den ikke af.

• #6   31. aug 2016 De blå er super fine maskiner,

• #7   31. aug 2016 Har heller ikke haft problemer med Bosch El værktøj. En defekt ledning pga. slid.
    En vinkelsliber der måtte give op efter ca. 20 år. Har såret i fliser ovs.

Tysk men prima kvalitet.
    Men menig mand kan ødelægge alt, hvis det bruges forkert.

• #8   1. sep 2016 Erhvervsmæssigt har jeg både haft glæde af dewalt 18v serien, 10,4 volt og har nu en 18 volt med brushless motor og 5 ah batteri, og det er helt sindssygt så stærk den er. Har også haft Makita, fin maskine, men den var knap så stærk. Privat har jeg en maktek 18v med slag, den klarer det fint, men falder til jorden pga. Det lille batteri, som kun er 1,2 ah mener jeg. Køb kvalitet, det er det rareste i længden.

• #9   1. sep 2016 Blå Bosch fejler ikke noget. Det gør Dewalt eller Makita heller ikke. Og er du i tvivl om hvad du skal vælge, så tager du en af hver smiley

Kig også på vægten, hvis det er noget du skal bruge jævnligt. Der er ikke noget værre end at rende rundt med en maskine på 3 kg, hvis du 'bare' skal skrue 20 mm skruer i noget blødt træ.

• #10   1. sep 2016 Jeg ved dog ikke hvor meget tysk kvalitet der er over bosch, det er made in Taiwan. smiley Ligesom alt det andet.

• #11   1. sep 2016 Noget Bosch kommer fra Taiwan, noget fra Tyskland og også England.

• #13   1. sep 2016 Jeg skulle en dag hjælpe en tømrer med at lægge tag og lånte den dag noget af hans værktøj - blandt andet Makita rundsav og ditto slagskruetrækker og da blev jeg solgt. Hold kæft det er lækkert værktøj.

• #14   1. sep 2016 Har selv en blå Bosch den er nok 5 år køre stadig fint aldrig haft problemer.

Skal du til at brore i sten/beton i stor stil så skal du købe en slagbroremaskine de pege er godt givet ud. Mindre få huller klare den fint.

Kommentér på:
Blå Bosch, Håndværker erfaring!?

Annonce