Blå Bosch, Håndværker erfaring!? {{forumTopicSubject}}
Hey, dette ligger lidt udenfor MC området og så alligevel ikke, men blev placeret i Off Topic, just in case!
Søgte en ny Slagboremaskine, blandt andet til arbejde på Mc, bil, hus osv. osv.
Efter at have søgt lidt rundt omkring, købte jeg først den store AEG Slagboremaskine, som pt. er på tilbud i Bauhaus! Jeg endte dog med at returnere den, alene af den grund, at batterierne ikke sad ordentligt fast, de små plastikpaler som skulle yde modstand, ja der var pasformen elendig, så batteriet kunne skydes frem og tilbage ca 5mm og desuden var de så tynde, at de formentlig ville knække første gang maskinen fik et slag - Jeg tjeckede de andre af samme slags i butikken og de havde alle samme problem - Super ærgeligt, for ellers lækker robust maskine!
Idag endte jeg så, faktisk lidt mod hvad jeg først havde bestemt mig for, at købe et sæt Blå Bosch i Stark, en akku skrue-/boremaskine og slagsboremaskine, Model: GSB 18 VE-2LI og GSR 18-2-LI PLUS
Grunden til jeg var lidt usikker på købet var at jeg i en anden butik havde fået at vide at de havde en del reklamationer på de blå bosch akku maskiner, mere specifikt motorerne der brændt af og som ikke altid blev lavet på garantien, da Bosch mente de var blevet overophedet!
Nu har jeg så talt med en kammerat der er tømrer, som på god kammeratlig vis har bedt mig kaste lortet i havet, for de brænder af, det er bare et spørgsmål om tid!
Så nu sidder jeg her, med en kasse foran mig, med super legetøj for voksne drenge og kan ikke bestemme mig for om jeg skal åbne den eller levere skidtet tilbage og holde mig til Makita!
Så kort sagt, hvad har i af erfaringer med Bosch akku maskiner! Jeg taler her ikke om alt blå bosch værktøj, for jeg ved at det generelt er super kvalitet! Har deres store kap/geringsav på 6-7 år nu og den fungerer stadig 100% til trods for at være blevet brugt MEGET!
Jeg må sige at jeg godt nok er i tvivl! Bosch står for mig for kvalitet, omvendt kan alle mærker have problemer med specifikke produkter/dele, det ved vi alle jo!
Ps. Følgende emne er også oprettet på Bil- og boliggalleri, da jeg håber at "fange" nogle gutter/gutinder der har specifik erfaring med enten ovenstående modeller eller nyere Bosch 18v akkumaskiner i helhed!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Min DeWalt akku slagboremaskine er til gengæld noget værre hø.
apr 2016
Følger: 13 MC-er: 1 Svar: 1
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 20 Svar: 425
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 226 Svar: 3.253
Køre nu makita på 3. År... Samme behandling, og den køre fint endnu..
Det skal siges at begge maskiner er fra øverste hylde..:-)
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.391
Selvfølgelig brænder den ikke af.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 392
En vinkelsliber der måtte give op efter ca. 20 år. Har såret i fliser ovs.
Tysk men prima kvalitet.
Men menig mand kan ødelægge alt, hvis det bruges forkert.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Kig også på vægten, hvis det er noget du skal bruge jævnligt. Der er ikke noget værre end at rende rundt med en maskine på 3 kg, hvis du 'bare' skal skrue 20 mm skruer i noget blødt træ.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.391
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 20 Svar: 425
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 40 Svar: 177
Skal du til at brore i sten/beton i stor stil så skal du købe en slagbroremaskine de pege er godt givet ud. Mindre få huller klare den fint.
Blå Bosch, Håndværker erfaring!?