{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

kristian s
kristian s
Følger: 2 Emner: 34 Svar: 42

Læder vs. Nylon {{forumTopicSubject}}

Står lige for, at skulle ud og købe moget mc-tøj, er ret grøn på området, og efterlyser derfor lidt inspitation til, hvilke overvejelser der bør lægge til grund for, hvorvidt man skal købe tøj i læder eller nylon.

Regner ikk med at skulle på bane.

I begge tilfælde vil der være tale om noget relativt billigt tøj.

Håber på lidt lkoge ord, på forhånd tak.-

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læder vs. Nylon
  • #1   28. jan 2007 jeg vil sige at læder er det absolutte bedste. men skal du kører meget og i alt slags vejr tror jeg tekstil-tøj er bedst

• #2   28. jan 2007 hvis du regner med at styrte er læder klart at fortrække, mht til komfort og praktisk anvendelse i dagligdagen så er Nylon klart at foretrække, så spørgsmålet hvad skal det bruges til og hvar er din kørestil ?

• #3   28. jan 2007 Hey.
    www.mcnetbutikken.dk har to delt læderdragter til 2500,- og er eftersigene god kwali!!

• #4   28. jan 2007 Hej Kristian !

Min klare anbefaling er LÆDER.

Rent sikkerhedsmæssigt er læder at foretrække fremfor tekstil. Såfremt du skulle møde en regnbyge, kan du suppere dit lædertøj med regntøj som heldragt.

• #5   28. jan 2007 Skal det være relativt billigt som du skriver, er tekstil nok at foretrække, da læder er noget dyrere.
    Har selv kørt m/tekstil de sidste 10-12 år. (men er 7-9-13, heller ikke styrtet alvorligt)

• #6   28. jan 2007 Hvordan er læder i forhold til vind, kulde og regn?

• #7   28. jan 2007 Læder. Læder. Læder.
    + en vims, bette heldragt i nylon til at have liggende under sædet, hvis du bliver overrasket undervejs

• #8   28. jan 2007 læder er noget knald i regnvejr.... men det er muligt at nylon som er indkøbt lidt for billigt også vil være tvivlsom til at holde regnen ude I?

• #10   28. jan 2007 Theis !

Vind: ingen problem
    Kulde: Der er ikke meget varme i læder.
    Regn: Hvis tøjet er godt vedligeholdt, tåler læder en
    let byge, men er ikke vandtæt

Og Kleen - vi kan næppe være mere enige !!!!!!

• #11   28. jan 2007 Læder!

• #12   28. jan 2007 Nogen der gider forklare mig (Da jeg er helt ny på området) eller har en "guide" til hvordan str fungerer? smiley

Jeg er ca 180-85 høj og 70kg, hvilket str. skal jeg gå efter?

• #13   28. jan 2007 Kenneth

Du får den lige på tysk !!

(link fjernet)

• #14   29. jan 2007 Den test der er i Bike viser ikke entydigt at læder er det bedste, men skal du ha med kevlar koster tekstil tøj også kassen og så er der ikke noget sparet. Læder sidder vel det strammere og holder beskyttelsen på plads ved et styrt. Men som med tekstil der findes godt og skidt læder, jeg mener at det afhænger af hvad det skal bruges til og hvordan du kører.....

• #15   29. jan 2007 Læder vs Nylon= Læder
    Læder vs Cordura= tjaeeee, det er en anden sag.

Du skal undgå nylontøj, det smelter ved kontakt med vejen. Men et sæt kvalitets Cordura (f.eks. Rukka) yder samme beskyttelse som de fleste læderdragter, og i nogle tilfælde bedre.
    Codura er vind-/vand-tæt og du kan holde varmen i det. De fleste jakker har et foer man kan tage ud om sommeren.
    På minussiden er det lidt stift i det. I modsætning til lædertøj former det siger med tiden ikke efter den krop det sidder på.

Lædertøj er lidt koldere, og er sjældent vandtæt. Også selvom man vedligeholder det me ddiv. plejemidler

Der er mange der argumenterer for læder med, "at man jo ikke ser textildragter på racerbanerne". Men det er ikke pga. sikkerheden, men fordi der er mindre vindmodstand i lædertøjet. Det flagrer ikke så meget.

/
    Jesper

• #16   29. jan 2007
    Rukka er svært at få billigt, mit sæt har kostet 7500.- og det er nok noget af det billigste Rukka har lavet smiley

• #17   29. jan 2007 Sikkerheden er for Goretex-tøjet kommet op på samme sikkerhedsmæssige højde som lædertøjet, men det sidder løsere end læder og vil derfor blafre væsentligt mere end lædertøjet.

Der hvor læder har sin styrke er at der har størrer friktion mod asfalten hvilket gør at du standser hurtiger (kortere afstand) end med goretex, og det er jo vigtigt for en mc´ist at stoppe hurtigt, da det måske gør at du ikke rammer andet en asfalten.

Mit lædertøj kan modstå moderat regn i ca 2 timer og styrtregn i ca 45 min.

Jeg kører så vidt muligt i mit læder tøj da det sidder bedst og man bedre "klistre" til sædet.
    Jeg kører kun i mit Rukka-sæt når det er rigtigt koldt (under 5 grader) da jeg kan have termotøj under det, og det kan jeg ikke med læderdragten.

Sørg under alle omstændigheder at købe 2-delt lædertøj (lynes sammen i livet) da det er svinevarmt at gå rundt i hvis du ikke kan smide jakken!

Der er vigtigt at det er så store læderstykker som muligt, da en læderdragt ikke er stærkere end den dårligste syning!

Jannik...

• #18   29. jan 2007 Dennis P: 7500,- er jo også billigt hvis det redder ens liv med 100% førlighed...

Kommentér på:
Læder vs. Nylon

Annonce