{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.116 visninger | Oprettet:

Mathias T
Mathias T
Tilmeldt:
8. jul 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6

Køb af MC - 18 årig {{forumTopicSubject}}

Goddag. Jeg er en ung gut på 18 år.

- Jeg skal ud og have købt mig en MC, jeg har læst noget om at man kan købe en motorcykel over 125 CC, og sætte en form for begrænsning på den, som man kan fjerne når jeg har fået kortet lidt opgraderet.

Er der nogle der er lidt mere inde i reglerne omkring dette?

Og evt ved hvor stor en maskine man må købe så?

Mvh. Mathias smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af MC - 18 årig
  • #1   8. jul 2016 Når du er under 20, så er det 125 kubik og 15 HK... Det kan ikke omgåes lovligt...

    Når du får a2 kort er det en anden sag..:-)


  • Mathias T
    Mathias T Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6
    #2   8. jul 2016 Så man kan ikke købe en med 35 HK og få sat en begrænsning på til de max 15? smiley

  • #3   8. jul 2016 Nej

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.890
    #4   8. jul 2016 #3 - Jo man kan. Hvis ikke, så er du velkommen til at finde det sted hvor loven forbyder det.

    Den må bare ikke være mere end 125ccm.


  • #5   8. jul 2016 Min datter har en Cagiva Mito 125. Den er 34 HK normalt, men er droslet til 15HK..
    Billigt til salg hvis du er fiks på fingerene...


  • #6   8. jul 2016 Nej der er ikke noget der forbyder at man laver et droslingskit.
    Men det vil betyde at man skal lave cylinder og stempel kit, og/eller krumtap plejlstang kit.
    Så ja det er teoretisk muligt, men det findes ikke i den virkelige Verden smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.890
    #7   8. jul 2016 Og derfor er det en god ting at man kan købe droslingskittet til de fleste cykler.

  • #8   8. jul 2016 Jesper ... Hvad snakker du om?
    Er du stiv? smiley
    Læs nu hvad der bliver skrevet... Vi taler om at drosle 125ccm med for mange HK.

    Min datters som er beskrevet herover er droslet i gasspjældet og godkendt med det.
    Må køres med det lille kort...


  • #9   9. jul 2016 Henrik prøv selv at læse spørgsmålet igen.
    Der bliver spurgt til en motorcykel med mere end 125cc


  • #10   9. jul 2016 #9 Ja, men du må stadig ikke "Drosle cc"
    Hverken om det er muligt eller umuligt.

    Det er kun hestekræfterne der må begrænses ned til 15HK.


  • #11   9. jul 2016 Da jeg tog kortet var der kun lille og stor MC og jeg købte en sv650s og den fik jeg droslet ned med et droslings kit det blev lavet hos en forhandler og var fuldt ud lovligt. Da jeg fik det store mc kort fik jeg bare pillet den af hos forhandleren igen og så havde den 650 cc igen smiley

  • #12   9. jul 2016 #11 Det blev ændret til 3 kategorier i 2013.
    Her er et link som forklare de nye regler:
    http://koerekort-guiden.dk/motorcykelkoerekort


  • #13   9. jul 2016 Der er ikke noget i lovgivningen, der gør at nogen ikke ville kunne lave f.eks et cyl. kit der ændrer slagvolumen, og får det f.eks TUV godkendt.
    Men kommercielt giver det ingen mening


  • #14   9. jul 2016 #13 Du bliver nød til i det mindste at google dine udtalelser hvis du vil forsøge at modbevise folk..

    Alle A1 motorcykler skal være født med MAKS 125CC. Cylindrekits/w/e, betegnes ikke som en lovlig drosling. Den ville heller ikke gå igennem syn.

    Det eneste der er tilladt er neddrosling af HK til maks 15 (alt efter vægtforholdet)

    Uddybbelse af overstående:
    http://www.skad.dk/data/images/mc%20relateret/dr%C3%B8vlingmc_k%C3%B8rekortsbestemmelser_skad.pdf


  • #15   9. jul 2016 Nej de må højest have 125cc
    Men igen det er en abstrakt debat, fordi det ikke giver mening at lave et sådan kit.
    Og det var min oprindelige pointe, og nu vil jeg ikke bruge mere tid på det pjat


  • #16   9. jul 2016 Jeg siger bare hvad jeg har prøvet. men når i er så kloge hvorfor skriver i ikke bare hvad der er rigtig?
    Det jeg fik lavet var lovligt så må man jo undersøge om det også er på sin egen cykel ?


  • #17   9. jul 2016 #15 Jeg forstår den pointe du prøver at få igennem, men selvom du gennemsmadrede en MC for at lave den om til 125cc, så ville den ikke blive godkendt. Vægtforholdet til kræft ville ikke passe, ændringen i motorstørrelsen ville være for stor til at være lovlig, osv. osv.

    Jeg forsøgte for sjov at se om der var nogle der havde båret sig ad med det, men fandt ikke noget omkring nogen der succesfuldt havde downgraded hvilken som helst mc til 125cc. Det er altid upgrades. Og det er der vel god grund til. Det giver mest mening, som du selv siger.

    Det andet giver for stor risiko kontra gevinst.
    Især hvis du tager prisen med.. smiley

    --
    #16 Henrik, læs mit link i #12. Det er reglerne i dag.

    Der er ingen der siger du lyver. smiley Det var lovligt at drossle alle mc'er til 34hk før de nye regler.
    Sådan er reglerne bare ikke mere.
    I dag må du dog gerne drossle en SV650S på A2 kørekortet. smiley


  • #18   10. jul 2016 Henrik m. tror dog din havde 650cc, OSSE med droslingen, det ændrer man IKKE bare lige og da ihvertfald ikke nedad i cc!

  • #19   10. jul 2016 Jesus...

    #2 til #5 er jo svar på trådstarters indledende spørgsmål og det jeg ser at Sajmon og jeg svarer på et jo med tanke på netop det...

    Den der med at få et kit med mindre ccm og lign. er noget nær det mest fjollede jeg har hørt.
    Vi bør vel komme med reelle råd og ikke tossede skrivebordsideer når en spørger efter hjælp?
    Henrik M der reelt prøver at hjælpe, har misforstået og troet at hans maskine fik færre ccm da den blev droslet og det er vel fair hvis man ikke har den store tekniske indsigt.




  • #20   12. jul 2016 Ja det er fjollet.
    Men det er faktisk det der bliver spurgt om.
    Du og Sajmon svarer korrekt på noget andet end det originale spørgsmål, som går på slagvolumen


Kommentér på:
Køb af MC - 18 årig

Annonce