Finde byggetilladelser {{forumTopicSubject}}
Energi midt har besluttet sig for at sætte en stor silo op lige overfor mine forældres hus. Deres lille central som ligger 'der, ligger på en industrigrund, som grundet sin beliggenhed i et parcelhuskvarter har fået særligt indskrænkende regler i lokalplanen.
"8.2 Til udvendige bygningssider samt tagflader må ikke anvendes
materialer, som efter byrådets skøn virker skæmmende.
8.3 Bebyggelsen skal gives en sådan udformning, at den i forbindelse med
omgivelserne og efter byrådets skøn opnår en god helhedsvirkning."
Jeg ved, fra mundtlig info stammende fra herning kommune, at energi midt ikke havde indhentet en tilladelse på bygningen, da de begyndte at støbe fundamentet til siloen.
Kan jeg finde ud af hvornår byggetilladelsen til siloen blev frigivet? Eller er denne info ikke offentlig tilgængelig?
Varmecentralen har udseende som et lille parcelhus, men den store grimme silo passer selvsagt ikke ind i bybilledet, og det kan ikke undgås, at det vil påvirke ejendomsværdien på mine forældres 1 år gamle hus.
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 1.407
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 61 Svar: 215
sep 2007
Den værste jeg har set, er kommunen der gav bygherre tilladelse til at se bort fra lovgivning om det skrå højdegrænseplan. Det sikrer at høje bygninger skal bygges længere væk fra skel end lave, (afstand til skel x 1.4 = maks byggehøjde) Det bevirkede at naboerne fik en 8.5 meter høj kasse 2.5 m fra skel. Det er træls når bygherre bor i forreste række til vandet, og derved stjæler udsigten fra en masse.
aug 2012
Emner: 11 Svar: 278
Er siloen allerede så langt fremme at du kan se at den overtræder lokalplanen ?
I så fald er der kun tilbage at klage til kommunen.
okt 2007
Det kan satme ikke passe, at man bare kan gøre som det passer 'en og så skide på reglerne... ellers kan jeg sku også bare bygge hvor jeg har lyst og skide høj og helligt på reglerne
sep 2007
I mit eksempel blev naboer aldrig hørt inden, da de klagede var byggeriet i fuld gang, og bygherre stod med sin tilladelse.
sep 2007
En ting er hvad folk sender ind af tegninger til godkendelse, noget helt andet er så hvad de i sidste ende bygger. Det ses desværre også ofte at der lige blive tilføjet lidt efter tilladelsen er givet, og det kan man selvfølgelig klage over. Det er direkte svindel. Jeg kender slet ikke noget til den silo, så skal ikke kunne sige hvad der kan være af facader osv. Men umiddelbart tror jeg ikke du har så meget at komme efter.
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 392
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.383
okt 2007
Finde byggetilladelser