{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Nat sessions - Win 10 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har lige været i kontakt med Fullrate, og herren der fra, fortæller mig, at mange ting køre i baggrunden, så mit internet bliver langsomt - Nat sessions - Men har ingen anelse om hvordan jeg løser problemet og lige nu er jeg bare for træt, til at læse det på google (var oppe kl. 3:30 i nat)

Er der nogle her inde, som kort og kontant kan forklare hvordan jeg kan løse problemet? smiley

Mange tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nat sessions - Win 10
  • #1   30. mar 2016 tjah... du kan vel åbne joblisten, og lukke de programmer du ikke skal bruge ?

  • #2   30. mar 2016 Overtog han din pc, eller hvordan kan han vide, at du har mange ting kørende i baggrunden? Hvad har du af hastighed, i forhold til hvad du burde have? køre du kabel eller trådløst? har du prøvet testet din hastighed med andre enheder? prøv evt. at teste direkte fra væggen, udenom din router med kabel, hvis det er muligt.

  • #3   30. mar 2016 det er bare lorte trickset det lort han fyre af der smiley skift til fibia smiley

  • #8   30. mar 2016 Ja udenom routeren. Den kan jo også være syg smiley

  • #9   30. mar 2016 Han overtog ikke pc'en, men kunne fra hans side (sagde han) se hvor meget der kørte over nettet - Dunno how - men da jeg kun havde ekstrabladet åbent, sagde han der kørte en masse i baggrunden (Nat session) som jeg aldrig har hørt om før.

    Har 12/2 eller 12/1 - men når jeg har brugt speedtest har jeg haft meget forskellige resultater.

    Testede lige nu, der havde jeg 24 ping, 10,58 download og 0,89 upload.
    Men da jeg testede igår havde jeg 647 ping, 2,34 download og 0,45 upload og det har jeg haft mange gange før, men det kommer lige pludseligt og vare mellem 30 min og flere timer.

    Køre kabel og har fået ny router 3 gange gange, så den burde være helt iorden (hvilket de også altid har sagt der inde, men sendte en ny, fordi de ikke kunne finde fejlen)

    De gange jeg har testet på mobilen med wifi, fik jeg også de ca 10 download og lige under 1 upload.

    Ved ikke hvordan jeg skulle komme udenom routeren (det jo et mindre kabel der sidder i væggen) - og er som i kan høre, ikke den skarpeste til pc smiley

    Ved ikke hvilke progammer der må pilles ved i msconfig, og ved heller ikke hvilke der kunne lave problemer.

    Men alle ved at ihvertfald TDC scammer deres kunder - men sådan er det jo bare nogle gange. Dog burde vi inden for de næste 2 år, gerne få fiber i lejligheden!


  • #11   30. mar 2016 har du skype, teamviewer installeret på din pc? Hvis den altså kan håndter det med den båndbredde smiley så kan jeg godt lige kigge på den senere, hvis du er interesseret, som man siger. du kan bare svare pb.

  • #12   30. mar 2016 Jeg har ikke frygtelig meget forstand på det. Men måler du så store forskelle, er der et eller andet der til tider stjæler din båndbredde. Når du måler 10/1, er det helt fint. Men omkring 2, duer ikke
    Nogle gange kan man få fullrate til at overvåge linjen, men kan jo være de allerede har gjort.
    Kan jo sagtens være din computer der fejler, hvis du har mulighed, så prøv at surfe fra noget andet grej mobil, tablet, eller anden computer


  • #13   31. mar 2016 NAT routing er det fænomen, at du kan have adskillige enheder bag din router. Din router får én IP-adresse af din udbyder, og så tildeler din router en ny IP-adresse til hver af de enheder, som får forbindelse til din router.
    Dine interne IP-adresser hedder sikkert 192.168.1.xxx og routeren hedder så fx. 192.168.1.1, som er den adresse, dine enheder snakker med. Routeren sender så trafikken ud på nettet via din udbyder.
    Operatøren har set i din router, at der er mange enheder (sessions) på din router, og det tolker han sådan, at der er enheder, der bruger noget af din båndbredde, hvis det er det, du har brugt supporten til at få afklaret. Du har vel ikke et åbent trådløst netværk?


  • #14   31. mar 2016 "Men alle ved at ihvertfald TDC scammer deres kunder"

    Ehm - hvad?


  • #15   1. apr 2016 Har hverken skype eller teamviewer, men kan hente det, hvis ikke snart mit problem bliver løst smiley Tak for tilbudet Rasmus!

    Ole, de siger at de kan se tilbage, og at fra deres side, køre nettet fint uden nogle problemer overhovedet smiley

    Søren B - Som jeg forstod det, så mente han at når jeg åbnede en side, så ville der åbne mange baggrunds "ting" som ville bruge nettet. Og har ikke åbent netværk, vi er kun to der bruger det, og da det kørte af lort, var jeg den eneste hjemme og var kun på nettet via pc.
    Men måske jeg skulle ringe og høre mere præcist, hvad de kunne se.

    Søren BN - Ehm hvad - hvad?


  • #16   1. apr 2016 TDC scammer sine kunder - vil du ikke uddybe det? ?

  • #17   1. apr 2016 Gætter ikke på du har haft TDC? Ellers er du en af de heldige der har haft noget ordentligt. Intet at uddybe, andet en den artikel længere oppe - og at det bør give sig selv, især når det er privatejet.

  • #18   1. apr 2016 Næ, jeg arbejder bare ved TDC. Og jeg troede fejlagtigt, at du mente, at TDC kørte noget specielt i routeren.

  • #19   1. apr 2016 Okay, det er jo svært at fejlsøge på, hvis du ikke får en bedre forklaring fra Fullrate.
    12 Mb burde være rigeligt til både en og to brugere til fx streaming.
    Mit råd er at ringe til dem igen og få en mere detaljeret forklaring.
    Få også gerne en forklaring om, om det er op til 12 Mb, eller om det er en garanteret hastighed. Det er muligt, at du deler en linje med andre på Fullrates netværk.
    Det sidste er sandsynligt, og så er opgradering eller nok nærmere isp-skifte en overvejelse værd.
    Held og lykke smiley


  • #20   1. apr 2016 Fullrate's hastigheder er vist "op til".

    Og det er vist heller ikke lige så'n at køre udenom deres router så vidt jeg lige husker på stående fod.


  • #21   1. apr 2016 Mikkel, har du prøvet at teste fra andre enheder.

  • #22   1. apr 2016 .

  • #23   2. apr 2016 Ja min hastighed er op til - ringer til Fullrate mandag og høre nærmere smiley
    Har ikke testet fra andre enheder, mens nettet har været dårligt på pc'en.


  • #24   2. apr 2016 Ja, giv dem et ring. Men du skal nok lige slå bremsen i hvis de foreslår at skifte din router smiley

    Har du nogensinde haft en ude at kigge på det fysisk - ledninger ud til dig og den slags?


  • #25   2. apr 2016 Haha ja, det vil jeg også gøre - de andre gange havde jeg bare ingen ide til hvad det kunne være, og så tilbød de en ny router, så tænkte jeg bare "fint nok" smiley

    Har ikke kigget på ledninger ud til mig, fik lagt ny ledning fra tilgangen i opgangen, ind i min lejlighed.


  • #26   2. apr 2016 Der kunne jo potentielt set være noget fra dit telefonstik og baglæns. Groft sagt kan det være router - og den er det næppe - og ellers er det på signalet ud til dig eller nede på centralen.

  • #27   2. apr 2016 Jeg ville nu vende den om og tjekke mit eget udstyr, inden jeg ringede. Hvorfor prøver du dog ikke at surfe og måle hastigheden fra en anden enhed, når du oplever problemet .

  • #28   3. apr 2016 Næste gang det sker, tjekker jeg også på andre enheder smiley

    Men ja, det kan være hvor som helst - og det er problemet, kan nemlig ikke finde ud af hvor


  • #29   3. apr 2016 Når man fejlsøger den slags, er det oftest nemmest at anvende udelukkelses metoden. Hvis du oplever problemer på flere enheder, er det bare at få fat i fullrate, så er det dem der må tage over og kigge efter kabelfejl.
    Router kan jo allerede udelukkes, da du har oplevet det SAMME problem på flere routere.

    Du kan også prøve at lægge mærke til om det er værre i fugtigt vejr. Det har jeg været ude for, her var det den udvendige vægdåse der ikke var tæt. Det kan også være fra dåsen og ind i huset der er en defekt. Hvis du da har en udvendig dåse.


  • #30   3. apr 2016 Skrev han ikke tidligere, at der var testet på flere enheder?

  • #31   3. apr 2016 Har testet på flere enheder - men har ikke testet på andre enheder mens nettet var lort. Men hvis nettet er lort på pc'en så slukker jeg den og tester på mobilen, hvis det fungere fint der, så må det være pc'en

  • #32   3. apr 2016 Duer ikke - du er nødt til at teste på en kablet enhed og ikke din telefon.

  • #33   3. apr 2016 Naa det er jeg nu ikke enig i. Fungerer wifi fint på tlf, så har han jo fundet ud af at hans problem er hans computer.

  • #34   3. apr 2016 Ja, jeg skal da ikke bestemme hvad folk gør, men det er at sammenligne æbler og pærer.

    Et tænkt tilfælde: defekt LAN-port på router. Det får man jo ikke fundet ud af blot ved at tilkoble en telefon i stedet og konstatere, at at trådløse netværk virker.


Kommentér på:
Nat sessions - Win 10

Annonce