1.943 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Ebay auktion Ebay auktion

Hej
Er der nogen der har erfaringer med auktioner på Ebay?

Havde budt på et nyt ur over nogle dage, og jeg var højest bydende. I det øjeblik auktionen løb ud, er varen solgt til anden side.
Hvad betyder det, er det sælger der "køber tilbage" fordi mindsteprisen ikke er opnået. Eller hvordan filen foregår det, er der nogle tricks.
Har på fornemmelsen at langt de fleste af de auktioner er noget fup med "falske" bydere, men jo ikke sikkert jeg har ret. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ebay auktion
  • #1   26. mar 2016 Auktionen bliver vel udsat et minut eller noget hvis en byder i sidste øjeblik.

Typisk så venter folk jo til sidste sekund, og der kommer budkrigen, istedet for at byde varen op unødvendigt tidlig i forløbet.

Har været med på en auktion en gang i mit liv, på lauritz.dk. Prisen ændrede sig ikke den tid den var på, før 1min inden den lukkede så begyndte folk at byde.

• #2   26. mar 2016 Det er helt normalt at der på nogle auktioner bydes i de sidste sekunder.
    Og nogle gange voldsomt op.

Fidusen er at man vil undgå budkrig.
    Lad os sige at uret gik til 500 kr. Dit maksimale bud var 450 kr.
    Hvis du have set buddet til 500 kr og nået at gøre noget ved det havde du måske budt 550 kr. og så havde den der bød 500 kr måtte byde 600 kr osv.

Men moralen er at den der bød til sidst overgik dit maksimum bud. Hvis du ville have givet mere skulle du have angivet det - men det ville du kun fordi en anden bød mere end dig.

Jeg har siddet på auktioner hvor der er 3-4-5 bud inden for de sidste 5 sekunder og hvor prisen er 5 dobblet.

Psykologi - Psykologi - Psykologi

• #3   26. mar 2016 Nej den blev ikke udsat men stoppet, beskeden var at varen var solgt

• #4   26. mar 2016 Så har du nok bare været for langsom kunne man tænke og siden ikke opdateret siden du så dig som højest byddende.

• #5   26. mar 2016 Men jeg forstår ikke helt, jeg havde ingen maks bud. Jeg holdt øje i de sidste sekunder, der var ingen bud over mit. Jeg går ud fra at siden opdaterer konstant, da der jo kører et ur med tiden

• #6   26. mar 2016 ebay stopper ikke auktionen hvis nogen byder i sidste minut, jeg har købt mange ting på ebay, jeg taster det jeg vil give for tingen og giver buddet de sidste sekunder så ingen kan nå at se buddet og byde over.
    Man får intet ud af at sidde og byde i flere dage, det forhøjer kun prisen. smiley

• #7   26. mar 2016 Tak for tips Karsten

• #8   26. mar 2016 Mange usportslige folk som mig selv bruger et program ala eBay sniper, det placerer ens bud i et split sekundt før auktionen udløber.
    En hæderlig byder får og ser ikke chancen.

• #9   26. mar 2016 Nåå det er sådan det fungerer. Hvis det er alm brugt er det jo ikke nemt.

• #10   26. mar 2016 Men udsætter den ikke auktionen på Ebay? ellers giver det jo ingen mening med en auktion hvis den bare stopper

• #11   26. mar 2016 Du kan vel se i budlisten om der er en som bød over dig

• #12   26. mar 2016 Jeg sider selv tit og smider et bud inden for de sidste 10-15 sek. for at der ikke kan komme modbud

• #13   26. mar 2016 Bruger en iPhone app der hedder my bidder

• #14   26. mar 2016 Det er ikke nemt at blive klog på. Men nej auktionen udsættes ikke.
    Jo der var et bud over mit, kan jeg se på listen. Det er jo så sikkert afgivet fra en maskine i brøkdele af sekunder inden auktionen er slut. Sgu op ad bakke.

• #15   26. mar 2016 Der kan du også se hvad tid det bud er give. App eller ikke så skal man stadig være højstbydende og har man budt det man vil give er det jo OK.
    Og det er jo ikke altid det når ens max bud.

• #16   26. mar 2016 Det var min første auktion, skal lige lære det. Var nok en fejl at jeg ikke sat et maks bud ind, men bare bød manuelt. Synes lidt det sjove forsvinder når man sætter maks, så går alt jo af sig selv, pyt...

• #17   26. mar 2016 Brug Maksbud, så har du større chance for st vinde auktionen.

• #18   26. mar 2016 Det hedder "auction sniping"
    https://en.wikipedia.org/wiki/Auction_sniping

• #19   26. mar 2016 Jeg sender mit max bud med det samme.... Gider ikke alt det pis! Man får ikke noget billigt på eBay alligevel . Så når dem der sidder og venter på sidste sekund byder, så bliver de overbudt af min budagent..... Så kan de lære det. smiley smiley

• #20   27. mar 2016 #19

Øøøh - nææ det gør de så ikke nødvendigvis - deres bud kan jo være højere end dit max.

Byder selv i de sidste sekunder - og vinder mange auktioner - til rigtig gode priser på den måde.

Er der max bud på fra starten - så ryger varen bare højere op = ingen fordel for andre end SÆLGER ;ø)

• #21   27. mar 2016 Sidste jeg vandt en budrunde, var en perfekt Honda SC44 tank til 300,- DKK.

Da sælger så skulle sende varen, "opdagede" han lige pludselig en bule han ikke havde set før og kunne ikke længere forstå engelsk. Dagen efter var auktionen afbrudt.
    Jeg kontaktede eBay, men de skrev at sælger kunne vælge ikke at sælge, selvom en auktion var overstået. Så, at man "vinder" en auktion som højestbydende, er ikke nogen garanti for, at man kan købe varen - hvorimod man som køber har pligt til at købe, hvis man er højestbydende!

Jeg bruger også max-bud metoden, og har tit oplevet at vinde auktionen væsentligt lavere end mit max-bud, så #20 holder ikke vand.

• #22   27. mar 2016 #20
    Mit bud er som regel "buy it now"prisen.. så jeg mangler stadig at blive overbudt på ting jeg skal bruge. Men oplever i 95% tilfælde at få mine varer til en billigere pris...

Gider ikke bruge tid og evigheder på at ramme den auktion hvor jeg er heldig at få noget til halv pris.

Tror jeg i gennemsnit vinder med en besparelse på 10%
    Er der mulighed for "make an offer" så kan man næsten altid tjene 10% der,

Elsker ebay

• #23   27. mar 2016 Var inde og byde på en mc hvor prisen endte 50 euro fra KØB NU, så jeg hakkede den en på skallen og fik den til KØB NU prisen der også var fair.
    Prisen var omkring 1.700 euro og det var en ZX9R.
    Den med sniperen har jeg hørt før, men ikke fundet den værd at bruge, for hvis alle har den, hvem er så vinderen? Den som har det højeste bud.

• #24   27. mar 2016 Folk kan snipe alt det de vil. De vinder kun over mig hvis de er over mit auto bud. Og det er de ikke, da sniper folket er dem der skal have ALT billigst muligt..... Så kan de ærgre sig over vinderen kun bød over dem med mindste margen smiley

• #25   27. mar 2016 Man skal finde sin max pris. Sætte det som højeste bud.
    Og hvis så en byder over til sidst, ja så var det jo mere end man ville give.
    Og man kan jo vente med sit max bud til 10 sekunder før lukketid smiley

• #26   27. mar 2016 Er det her blevet til hvem der er smartest på ebay ? smiley

• #27   27. mar 2016 smiley Tror ikke der er tvivl om at ebay er smartest på ebay

• #28   27. mar 2016 Er lidt ligeglad for hvordan tråden har udviklet sig. Jeg har lært en hel del om bud på ebay, takker.

Kommentér på:
Ebay auktion

Annonce