2.346 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Fejlmelding på bilen Fejlmelding på bilen

Ved godt det er en motorcykel forum, men måske der er nogen der har forstand på biler her ind?

Jeg har en Peugeot 207 1.4 hdi der driller lidt.
Den har indtil i dag aldrig givet mig problemer.. Bilen kører fantastisk og har en fuld service historik. Olie og filter er altid blevet skiftet ved ca 12-15.000 km. Altid med den anbefalende olie selvfølgelig. Har også brugt Bell add i benzin og olie en gang imellem i forbindelse med service. Og ellers altid motorvejs kørsel for det meste.

Jeg har altid undret mig over at jeg aldrig rigtigt kunne mærke turboen når jeg giver gas, så i dag valgte jeg at tjekke turboen for at se om alt var ok. Jeg er godt klar over at det kun er en 1.4 så det med ikke at mærke turboen særlig meget er vel normalt med sådan en lille motor.

Jeg tog gummislangen af (eller hvad det nu hedder) og kunne konstatere at turboen var ok. Ingen rasleri eller sod og den drejede fint. Efterfølgende fik jeg min kone til at give lidt gas mens jeg lyttede til turboen. (Stadig med slangen afmonteret). Nu får jeg fejlmelding "anti pollution faulty"

Kan det være pga slangen til turboen var afmonteret mens min kone gav den gas? At der har været en form for fejllæsning fra bilen og nu tror den at der er noget galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fejlmelding på bilen
  • #1   19. jan 2016 Ja det kan det sagtens være og hvis du lige har startet den og er lige ved at gå ud så bilen kløjs i det så kan den fejl også komme.
    Den skriver den forurener for meget og det er jo også logisk når du hiver slangen fra så ryger motorens blandingsforhold og den siger der er noget galt.

• #2   19. jan 2016 ...og man kan sagtens mærke turboen i en 1.4, jeg kan tydelig mærke når den slår til i fabiaen.

• #3   19. jan 2016 Det er ikke alle fabrikanter, der har haft held med, at eliminere turbotøven...
    Hvis du skiller noget vitalt ad på bilen og starter den sådan, ber´du om at få en fejl... Er den forsvundet igen ? nogle registrerede fejl kræver nulstilling med tester, så det kan hurtigt blive dyrt, at stå ude i perlegruset.

• #4   19. jan 2016 EGR ventil eller partikelfilter stoppet hvis den har det på , roder med Suzuki til hverdag på grand vitaraen sidder der en lille stang på wastegate ventilen der har et lille plasthoved som bliver slidt så stangen hopper af så de mister trækkraft ved ikke det sidder på en franskmand , der ligger også en fransk maskine i suzukien smiley

• #5   19. jan 2016 Tak for jeres svar.. Har aldrig haft en HDi før, så det med at tage slangen ud mens motoren var i gang, havde jeg ikke lige tænkt på at det kunne skabe problemer.. Bilen kører udmærket i alle gear og omdrejninger.. Eneste problem er at den viser fejlmelding. Den har ingen partikelfilter. Jeg må se om fejlmeldingen forsvinder når jeg har kørt ca. 75 km på arbejde i morgen. Ellers er det bare på værksted med den og nulstille den.

• #6   19. jan 2016 Giv den er par dage eller 3, inden du kører på værksted. Den forsvinder af sig selv den fejlmelding der.

• #7   19. jan 2016 Du kan nulstille fejl ved at afmontere batterikablerne og sætte dem mod hinanden.

• #8   19. jan 2016 Den har sikkert bare fået en fejl på sin luftmasse måler. Riv den ene pol af batteriet i 10 min så kan du være heldig at den forsvinder af sig selv smiley
    Og man kan sagtens mærke turboen i sådan en 1,4 HDI ikke overdrevet men man kan da mærke den smiley

• #10   20. jan 2016 Alt ok igen.. Fejlmelding er der ikke længere. Den blev bare forvirret da jeg tog slangen ud og skulle lige bruge lidt tid til at finde ud af det. Tusind tak for jeres hjælp smiley smiley

• #11   20. jan 2016 Jeg "highjacker" lige J. C's tråd efter tilladelse. Nu hvor der har så meget konkret feedback.
    -
    Har et problem med kæresten Ford Fiesta 1.25L fra 98.. Den begyndte her for en måned siden at hoppe lidt på speeder-pedalen i 1. og 2. samt barkgear. Den gør det ikke ved gas. Men kun når man slipper gassen eller giver den mindre gas og den skal ned i omdrejninger.?
    (Jeg har lidt på fornemmelse at det måske er motorophænget?)

- 2 problem;
    Efterfølgende er den gået ud en gang eller to i fri-gear mens den triller mod rødt lys f.eks. - Den ligger ellers normalt helt stabilt i tomgang osv.
    (Her er jeg spejlblank på hvad problemet kunne være?)
    - Den laver ingen ballade ellers og kører fint så længe man giver den lidt pedal.

- Al feedback vil være påskønnet..

• #12   20. jan 2016 Nu er jeg ikke lige så kendt med ford men med dit problem nummer 2 så kan det måske være dit gasspjælds potentiometer der er kokset til (hvis bilen har sådan et) smiley

• #13   20. jan 2016 smiley jeg er lige så lidt bekendt med Ford.

Kommentér på:
Fejlmelding på bilen

Annonce