Rettigheder DBA Rettigheder DBA
Nu er det godt nok ikke en mc jeg har købt men en projektor, men håber i kan hjælpe alligevel.
Har købt sådan en projektor på dba, fik den fremvist og alt virkede som det skulle. Kommer så hjem hvor ungerne skal se en tegnefilm og efter en halv time lyser alle røde knapper på den og den går ud.
Den bliver for varm og lyser for dette, pære knappen lyser som om den skal skiftes tros sælger selv siger han har skiftet pære og denne har kun kørt ca 10% af dens levetid.
Projektoren kan dog startes op igen efter lidt tid men kan stadig ikke vise en hel film uden de omtalte problemer.
Idiot som jeg er har vi selvfølgelig ikke lige skrevet en slutseddel da det var en mindre beløb (iforhold til køb a mc feks) 4500kr
Det ændre dog ikke jeg er godt negativ lige nu og har mest lyst til bare at køre ned og smide hans lort i hoved på ham igen, men hvordan står jeg stillet hvis han stiller sig på bagben og ikke vil lade handlen gå tilbage ?
Er det så bare dyre lære penge for mig og surt show, eller er der noget at gøre ?
Jo jo bevares man kan jo altid sende nogen der kender en som kender en der har et billede a nogle ubehagelige typer, men tænker bare at det kunne gøre på en anden måde.....
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 156
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Købeloven gælder som med alt andet, men det er en svær situation du står i, da du jo ikke har en slutseddel.
"Købt som beset" kan der sagtens stå, men hvis det kan bevises at fejlen var til stede da handlen blev fuldført, så står sælger dårligt. Det fritager ikke folk fra at tage røven på hinanden med skjulte fejl og mangler, bare fordi der står "købt som beset".
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Men det er dig der har bevisbyrden - altså du skal kunne påvise at varen var defekt inden du købte den.. Og det er svært! Specielt efter du har bragt den hjem og haft den i brug.
Prøv at skriv til ham og varens fejl... Måske er han til at snakke med, formegentlig benægter han bare.
Det er kedeligt... Men mit bud er at det ender med at være nogle trælse "lære"penge.
apr 2007
Sælger kan jo bare påstå at den f.eks er blevet skadet under transport...
Så igen... Det er svært!
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Du skal ikke sms frem og tilbage, det får du intet ud af,
HAr du teksten fra dba?
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 55 MC-er: 5 Emner: 148 Svar: 1.671
Dig også SMS.
Men du har købt brugt, så der er intet at komme efter.
Sælger kan være pænt ligeglad, men kan også være en flink mand at lade handlen gå tilbage eller andet
Jeg køber aldrig brugt. Altid nyt kun, da jeg vil være sikker på alt er iorden og garanti, så må det bare koste lidt mere:)
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 42
Jeg går ud fra at der ikke er gået lang tid fra handlen og til du konstaterede fejlen?
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Jeg tager ikke sælger i forsvar. Men hvordan BEVISER man lige, at den var defekt da den blev solgt - og det var ikke nemt at vide, at den ville holde en halv time. Men kan man få noget ud af det? Næppe.
aug 2015
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 70
Kan det så være at det bare er friskluftfilteret der er stoppet og den derfor ikke kan køle sig selv ned med blæseren? Easyfix og problemet løst hvis det er det, og hvis filteret er stoppet skal du måske lige blæse projekteren igennem med tør trykluft, eller støvsuge den igennem alle ventilations huller.
Jeg har selv købt en projekter en gang for 10år siden der også blev MEGA varm og der fandt jeg ud af at filteret lige skulle have en tur og så var den kørende igen
Hvis ikke det "bare" er det så prøv at kontakte sælger og hør ham hvad han mener om sagen.
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Svar: 28
Det kun sådan noget man ser på film, ellers hvis folk har en virkelig dårlig psyke.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.421
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 39 Emner: 2 Svar: 713
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.022
Vi er enige om at alt peger på at sælger nok godt vidste den ikke var i topstand.. Men nu er det jo ligegyldigt om vi er enige eller ej
Kunne dimsen i yderste konsekvens være gået i stykker efter du har sagt "den køber jeg" ?? det er jo elektronik. kulde i bilen,rystelser købers håndtering ved installation ect ect ect....
En stærk mand der sender en proper lussing afsted, udløser prompte en straf som 99% af os hellere end gerne ville betale 4500,- for at slippe for.
Jeg havde kontaktet sælger i forsøget på at finde en fælles løsning, Vil sælger ikke det, havde jeg sendt den på værksted for at få et bud på hvad en reparation koster, og er dette for dyrt, havde jeg beskrevet fejlen og prøvet på at sælge den billigt til en "hjemmelodder"
Gó søndag
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.391
Lad os høre hvad sælger siger når du har snakket med ham.
apr 2007
dec 2012
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 71
http://www.domstol.dk/om/reform/Indholdsreformerne/smaasagsproces/Pages/default.aspx
http://www.domstol.dk/saadangoerdu/Smaasager/Pages/default.aspx
okt 2006
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 247
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
aug 2015
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 70
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.391
Så sælger har altså ikke solgt en defekt vare, ingen grund til at fare frem med bål og brand, som du jo heller ikke har gjort.
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 55 MC-er: 5 Emner: 148 Svar: 1.671
Men dejligt i fandt ud af det:)
okt 2006
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 247
Rettigheder DBA