1.121 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Rettigheder DBA Rettigheder DBA

Nu er det godt nok ikke en mc jeg har købt men en projektor, men håber i kan hjælpe alligevel.

Har købt sådan en projektor på dba, fik den fremvist og alt virkede som det skulle. Kommer så hjem hvor ungerne skal se en tegnefilm og efter en halv time lyser alle røde knapper på den og den går ud.

Den bliver for varm og lyser for dette, pære knappen lyser som om den skal skiftes tros sælger selv siger han har skiftet pære og denne har kun kørt ca 10% af dens levetid.

Projektoren kan dog startes op igen efter lidt tid men kan stadig ikke vise en hel film uden de omtalte problemer.

Idiot som jeg er har vi selvfølgelig ikke lige skrevet en slutseddel da det var en mindre beløb (iforhold til køb a mc feks) 4500kr

Det ændre dog ikke jeg er godt negativ lige nu og har mest lyst til bare at køre ned og smide hans lort i hoved på ham igen, men hvordan står jeg stillet hvis han stiller sig på bagben og ikke vil lade handlen gå tilbage ?

Er det så bare dyre lære penge for mig og surt show, eller er der noget at gøre ?

Jo jo bevares man kan jo altid sende nogen der kender en som kender en der har et billede a nogle ubehagelige typer, men tænker bare at det kunne gøre på en anden måde..... smiley smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rettigheder DBA
  • #1   10. jan 2016 Købt som beset desværre er mit umiddelbare bud smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #2   10. jan 2016 Det eneste du kan gøre, er at spørge sælger om der er noget at finde ud af - medmindre du vil anlægge et civilt søgsmål for at bevise du har ret i at han vidste den var defekt da han solgte den.

Købeloven gælder som med alt andet, men det er en svær situation du står i, da du jo ikke har en slutseddel.

"Købt som beset" kan der sagtens stå, men hvis det kan bevises at fejlen var til stede da handlen blev fuldført, så står sælger dårligt. Det fritager ikke folk fra at tage røven på hinanden med skjulte fejl og mangler, bare fordi der står "købt som beset".

• #3   10. jan 2016 Den er svær... Han har jo solgt en defekt vare, og hvis han givet udtryk for at varen er fejlfri, så har han svindlet. Sådan er det!

Men det er dig der har bevisbyrden - altså du skal kunne påvise at varen var defekt inden du købte den.. Og det er svært! Specielt efter du har bragt den hjem og haft den i brug.

Prøv at skriv til ham og varens fejl... Måske er han til at snakke med, formegentlig benægter han bare.

Det er kedeligt... Men mit bud er at det ender med at være nogle trælse "lære"penge.

• #4   10. jan 2016 Om så du havde haft en slutseddel hvor der stod at varen sælges i perfekt stand, så ville det stadig have været dig der skulle bevise at den rent faktisk var defekt inden du hentede den.

Sælger kan jo bare påstå at den f.eks er blevet skadet under transport...

Så igen... Det er svært!

• #5   10. jan 2016 Pil den fra, kør ned med den, medbringende en kammerat af stor størrelse, stille og roligt forklarer du ham at den jo ikke virker 100% og du skal have pengene igen eller han betaler for rep.
    Du skal ikke sms frem og tilbage, det får du intet ud af,
    HAr du teksten fra dba?

• #6   10. jan 2016 Alt der er skriftligt hjælper
    Dig også SMS.

Men du har købt brugt, så der er intet at komme efter.

Sælger kan være pænt ligeglad, men kan også være en flink mand at lade handlen gå tilbage eller andet smiley

Jeg køber aldrig brugt. Altid nyt kun, da jeg vil være sikker på alt er iorden og garanti, så må det bare koste lidt mere:)

• #7   10. jan 2016 Nu er det jo ikke sikkert at sælger har været i ond tro. Prøv dog at ringe til ham og fortæl ham at dimsen ikke er iorden og du sådan set gerne vil have handlen til at gå tilbage.
    Jeg går ud fra at der ikke er gået lang tid fra handlen og til du konstaterede fejlen?

• #8   10. jan 2016 Hvis han ikke vil lade handlen gå tilbage, så glem det! De 4500kr er ikke besværet værd.

• #9   10. jan 2016 Det er jo ikke sikkert, at sælger har solgt noget defekt. Det kan jo, at den var helt fungerende, da den forlod sælgers hjem - det kan også være, at den var defekt, men det ved vi jo reelt ikke. Og hvordan beviser man det? Hvis nu den har været 100% fungerende, da den blev solgt hvorfor skal sælger så give pengene tilbage og få en defekt bare ud af det (som køber desværre ligeså godt kunne have kommet til at ødelægge)?

Jeg tager ikke sælger i forsvar. Men hvordan BEVISER man lige, at den var defekt da den blev solgt - og det var ikke nemt at vide, at den ville holde en halv time. Men kan man få noget ud af det? Næppe.

• Morten D
    Morten D Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 70
    #10   10. jan 2016 Hvis nu man lige vender sagen lidt.
    Kan det så være at det bare er friskluftfilteret der er stoppet og den derfor ikke kan køle sig selv ned med blæseren? Easyfix og problemet løst hvis det er det, og hvis filteret er stoppet skal du måske lige blæse projekteren igennem med tør trykluft, eller støvsuge den igennem alle ventilations huller.
    Jeg har selv købt en projekter en gang for 10år siden der også blev MEGA varm og der fandt jeg ud af at filteret lige skulle have en tur og så var den kørende igen smiley
    Hvis ikke det "bare" er det så prøv at kontakte sælger og hør ham hvad han mener om sagen.

• #11   10. jan 2016 1: Det hjælper ikke at tage en stor ven med.

Det kun sådan noget man ser på film, ellers hvis folk har en virkelig dårlig psyke.

• #12   10. jan 2016 tja som andre har skrevet ,det er svært at bevise fejen var der og var kendt , Alt det der med at tage en stor ven med ! glem det , hans ven er måske større eller med værre venner ! vil du have besøg af dem ,hjemme ved jer ? fornuftig dialog med sælger ,er vejen frem .

• #13   10. jan 2016 Køb du bare en LED pære til den og kom videre.. Du har ingen sag...

• #14   10. jan 2016 Hmmmmmm....... same old situation......

Vi er enige om at alt peger på at sælger nok godt vidste den ikke var i topstand.. Men nu er det jo ligegyldigt om vi er enige eller ej smiley

Kunne dimsen i yderste konsekvens være gået i stykker efter du har sagt "den køber jeg" ?? det er jo elektronik. kulde i bilen,rystelser købers håndtering ved installation ect ect ect....

En stærk mand der sender en proper lussing afsted, udløser prompte en straf som 99% af os hellere end gerne ville betale 4500,- for at slippe for.

Jeg havde kontaktet sælger i forsøget på at finde en fælles løsning, Vil sælger ikke det, havde jeg sendt den på værksted for at få et bud på hvad en reparation koster, og er dette for dyrt, havde jeg beskrevet fejlen og prøvet på at sælge den billigt til en "hjemmelodder"

Gó søndag smiley

• #15   10. jan 2016 Nu skal man jo ikke dømme sælger på forhånd, og sige han har solgt en defekt vare. Det KAN jo faktisk være alt virkede i den skønneste orden, da du forlod ham.

Lad os høre hvad sælger siger når du har snakket med ham.

• #16   11. jan 2016 Tror sku godt jeg ville tage imod en lussing for 4500kr smiley

• #17   15. jan 2016 Stævn ham gennem småsagsprocessen. Retten kan evt. hjælpe dig med stævningen.

http://www.domstol.dk/om/reform/Indholdsreformerne/smaasagsproces/Pages/default.aspx

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/Smaasager/Pages/default.aspx

• #18   17. jan 2016 Sorry svaret først kommer nu... Det blev lidt en blanding af alle jeres svar. Kontaktede sælger og prøvede med fornuft efter fulgt a den bare ville blive afleveret på hans adresse. Sælger var godt nok og søgte på nettet efter fejlen og skrev tilbage med nogle løsninger, ændringer i menu. Indtil videre virker dette og ellers var han parat til at lade handlen gå tilbage

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #19   17. jan 2016 Sådan - der er ingen grund til at sætte hårdt mod hårdt før almindelig høflighed er prøvet.

• Morten D
    Morten D Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 70
    #20   17. jan 2016 Fedt i fandt en fornuftig løsning

• #21   17. jan 2016 Dejligt at det lykkedes.

Så sælger har altså ikke solgt en defekt vare, ingen grund til at fare frem med bål og brand, som du jo heller ikke har gjort.

• #22   17. jan 2016 Det hjælper altid med en god almindelig stille voksen snak først smiley
    Men dejligt i fandt ud af det:)

• #23   17. jan 2016 Med de nye indstillinger virker det ihvertfald indtil videre smiley

Kommentér på:
Rettigheder DBA

Annonce