{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

hjælp til surroundanlæg {{forumTopicSubject}}

hey

jeg er næsten helt på bar bund ang. min viden omkring hifi og surround.

sagen er at med min nuværende forstærker, kan den kun bruges til tv, og ikke andet what so ever.
hvis jeg fx, er på tv3 plus og slår over på hdmi 1, hvor min playstation er koblet til, slår lyden på surround anlægget automatisk over på dr1. det er simpelthen købt for billigt mit nuværende anlæg..
Så jeg skal finde mig en forstærker, hvor jeg kan koble alt mit lort til, så det kan kører over surroundanlægget. det drejer sig om: tv, playstation, bærbar (lille jackstik) jeg har ikke hdmi i bærbar.

jeg er blevet anbefalet den her: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/STRDH550/sony-5-1-surround-receiver-str-dh550#

men findes der andre der er bedre til prisen, eller findes der tilsvarende der kan det samme som er billigere..
mit prisloft er 2000

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til surroundanlæg
  • #1   27. dec 2015 Hvis du har muligheden, så gå i Hi fi klubben og kig på en Denon smiley

Der får du bedre kvalitet for de samme penge smiley

• #2   27. dec 2015 Har du mod på at købe brugt? Du kan få rigtigt meget mere for pengene, det vil specielt give noget når du er på så stramt budget.

Hvordan har du sluttet tingene sammen i dag? Er alle HDMI enheder sluttet direkte til forstærkeren så du styrer signalet derfra?

• #3   27. dec 2015 i hifiklubben kan du altid få hjælp til alle dine spørgsmål. Og du behøver ikke at købe. så hvis du mener at det sony anlæg i elgiganten har de ting du skal bruge så køb det anlæg.
    Mvh. Nikolaj

• #4   27. dec 2015 køb brugt ellers vent til der kommer noget godt på tilbud

• #5   27. dec 2015 Tak for svarene.
    Jeg har ikke noget imod at købe brugt.
    Men problemet er jo at jeg ikke ved hvad jeg skal kigge efter. For jeg har ikke rigtig så meget forstand på det.

• #6   27. dec 2015 Umiddelbart vil jeg mene at det er en absolut skrabet model og elendig lyd du vil få til 2k. Du kan knap nok få en stereo forstærker der bare er nogenlunde at hører på til den pris. Du er dog heldig at prisen på surround grej falder ekstremt hurtigt i pris fordi alle vil ha det nyeste og de nyeste standarder. Dine krav er ikke særligt store, så jeg ville gå efter noget brugt. Umiddelbart vil jeg mene at en surround forstærker af nogenlunde kvalitet skal koste 5-6000kr, deraf mener jeg også du bør købe brugt smiley

Men hvorfor bruge hdmi? Du har sikkert optisk eller toslink indgang i din forstærker og det samme med dit fjernsyn. På denne måde vil du altid få den lyd som bør være der. Dog er båndbredden noget højere på hdmi, altså bedre lyd, men din forstærker vil alligevel ikke kunne understøtte eller eftergive den lyd.
    Så hvis du har den mulighed, så ville det nok være løsningen.

• #7   27. dec 2015 tak igen for svarene.
    men jeg prøver lige for fra

jeg skal bruge en forstærker, hvor jeg kan koble mit tv, playstation og gerne bærbar til.
    hvad skal jeg købe, mit loft er 2000, nyt som brugt.
    kom med links og forslag.. andet kan jeg ikke bruge

• #8   27. dec 2015 7# undersøg det nu... Ellers spilder du bare 2000kr på noget som sikkert er ringere end den du har smiley Hvad har du nu? Og hvilke højtalere skal sluttes til? Hvad er dit behov?

• #9   27. dec 2015 det burde de alle kunne klarer, med mindre du finder noget oldnordisk skrammel, hvis du vil finde noget brugt så gå som minimum efter noget med Dolby trueHD/ DTS -HD master audio, og så læs en masse tests, og find et dessign du syntes om og den største billigste model du har råd til. Min sidste er en Marantz SR7008 og den spiller satme godt, men den finder du nok ikke til den pris. Så forarbejdet må du selv stå for, og resten bruges på div hifi forums, dba ,mv Held og lykke med jagten smiley

Kommentér på:
hjælp til surroundanlæg

Annonce