741 visninger
|
Oprettet:
Magtmisbrug!!! {{forumTopicSubject}}
Faldt lige over den her film på nettet: http://www.break.com/index/student_gets_tazed_for_not_having_id.html
Det viser bare lidt om, hvordan ordensmagten i mange tilfælde (i US) bare slet ikke kan finde ud af at håndtere deres magt.. Det forarger mig virkelig meget, sådan noget der!! SVIN!!!
Og god aften til folket!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
De her overgreb, som sker i meget stort antal i USA, er efter min mening med til at skabe og legalisere et særdeles voldelig samfund!
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=25808
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.007
aug 2005
The Policeman is not your friend. Stay out of his way unless you have something to report!
Det er f...... UHYGGELIGT!
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.007
aug 2004
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 21 Svar: 652
Der er sket noget inden dette klip,og der er en grund til de vil tale med ham..
Men nej politiet er altid the "bad guys" eller vi nyder ihvertfald at hakke på dem - hvor var vi uden??
dec 2005
Følger: 27 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 112
Det er let at kritisere politiet, men giv mig bare EN måde, politiet skal gøre for at få den hysterigste knægt med, eller skal de bare lade ham gå ?
Han har åbenbart lavet noget som politiet skal snakke med ham om, såååå ja lad mig høre
HB
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 767
Det er lidt morsomt, at der skel piskes sådan en stemning op, hvergang der er nogen som finder et klip omhandlende politiet.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
Og så er jeg ligeglad med hvilken politi stav i 4 ovenstående leger med i fritiden.
dec 2005
Følger: 27 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 112
Ja men vil du ikke lige oplyse os om hvordan du ville gøre det.
Prøv en dag at tage ansvar, ikke noget politi eller hjemmeværn, nej prøv at være træner for et fodboldhold eller en spejder forening eller jaaaa et eller andet.
Så kan du måske finde en løsning på hvordan ordens magten skal hjælpe, eller hvad.
Nej Casper kom nu med et godt råd !!!! eller er det for svært
HB
aug 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 488
Dum som en dør....ligesom at få stød på et stødhegn og blive ved med at gå ind i det.
Tingene foregår anderledes derovre.....politiet kommer ud for 200 gange flere ting derovre end en politibetjent herhjemme kommer ud for.
Måske det lidt overdrevet at bruge tazer på en elev, men han er da for dum!!
okt 2006
De folk bør have en uddannelse/træning i at håndtere sitiuationer som den, og opføre sig professionelt.
Det er deres JOB og de skal udføre det hensigtsmæssigt.
du ser heller ikke en livredder stå og give en mave-pumpere istedetfor mund-til-næse metoden vel ?
Jeg er ikke kompentet til at svare hvad de skal gøre eftersom jeg ikke har gennemgået deres træning, men en ting eller to ved jeg da om ansvar, da jeg har boet selv siden jeg var 16 år, og har gennemgået DIB træning og sluttede som Over konstabel i kamptropperne.
-----------------
Peter M jeg kan sagtens følge dig, og er helt ening, bare ikke når vi snakker om det her specifikke video klip.
Det kan aldrig blive nødvendigt at taze en ung knægt som ikke udgør nogen trussel fordi han ikke lige har sit ID kort , når han skriver på computer ,når du er 3-4 politi betjente til stede.
Dette link er også interessant syntes jeg
(link fjernet)
aug 2004
Syntes egentlig også det er noget underligt noget at skrive hvilken politivstav vi leger med!!
Det kan godt være han fik et tryk eller 2 for meget på knappen, men nu kan han huske det næte gang han overvejer at spille op og de hiver den lille ellert op..
Politiet skal være en autoritet, det er den eneste måde det fungerer på.. Kan brække mig når jeg ser unge mennesker i Station 2 provokerer politiet. Politiet: "flyt dig" - "hvorfor mand, jeg har da lov atv stå her og råbe pansersvin af dig, bare fordi du er ved at afhøre nogle der har været i slagsmål"...
Helt ærligt det er bare strøm, det værste der kan ske for den knægt er at han pisser i bukserne - tazeren er jo for fanden ikke lavet til at slå ihjel..
okt 2006
Allan, jeg kan også godt følge dig, men nu snakker vi ikke om station 2 eller andre eksempler, men det her video klip, og ingen andre.
Hvis man er 3-4 stykker og ikke kan pacificere en teenager uden brug af strøm, så bør man finde sig et andet arbejde imo.
aug 2004
Du aner ikke hvad der er gået forud for det klip!!
Du ser kun lige da han fåraf tazeren, men med den mund han bruger efter tazeren, så gad jeg godt se hans atitude inden..
Også dit link til til BT's sensations søgende artikel... For fanden kan du ikke læse mellem linierne mand - du kunne lave 100 andre hvor det danske politi er bedre, men nej, denne kan sælge aviser, også trykker vi den.. Og du hopper lige i..
Der er så meget kontrol og åbenhed i dette land, og det vil fandme væresvært at være betjent og blive i jobbet hvis man misbruger sin magt!!
Men fortsæt bare med at stille kritiske spørgsmål til vores politi, de har virkelig fortjent det, når de render rundt til den fantastiske løn de får,og skal bokse med speedvrag i et job som ingen vil have dem i - igen, hvor var vi uden!!!!!
Det kan godt være sagen medknægten kunne håndteres anderledes. Fakta er han vælger at tage kampen op mod dem, ihvertfald verbalt,og de vælger at taze ham - det er hans valg, og han må tage konsekvensen..
Jeg kunne have løst det meget hurtigere:"mit ID? det har jeg desværre glemt, her er mit CPR nummer"!!
aug 2004
Det lyder nu mere som en Stungun. Tazere skyder ledninger ud,og en Stungun er den med polerne somskali berøring med dig.
Stungunnen skyder noget "hårdere" end tazeren,da tazeren kan bruges fra afstand.
Tazeren skyder forresten ikke med fuldkraft første gang, de øger volten des flere gange der trykkes på knappen..
Rigtig god pointe der Dukatisden - hvorfor dukker der 4 betjente op på et bibliotek for at tjekke ID??
aug 2004
Det er stadig en af mine Jackass favoritter hvor de tester selvforsvars udstyr.. Peberspray, Stungun,og Tazer.. Nøj han går ned på pebersprayen og stungunnen.
aug 2004
Ja mit tastatur er ikke hvad det har været efter turen til sandet i mellemøsten - skulle du forretsen se billeder en dag?
(Så blev den tråd vist hijacket)
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.391
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.391
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 808
Som mange af jer skriver, så kan man ikke se hvad der liger forud dette klip og man hører også ham fyren sige diverse ting til politiet. Han skal bare hører efter hvad der bliver sagt...
Der er helt sikkert betjente som bruger magt, hvor det ikk er nødvendigt, men oftest gør folk det til mere end det er.
Fx. når man hører "uskyldige" folk blive bidt af politihunde - seriøst, hvad laver folk i nærheden af de hunde. Når der bliver råbt ryd området - skal det bare ryddes...færdig!
nov 2006
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 29
For den slags svin findes også i det danske politi !!
aug 2005
Jeg kigger på denne streng efter 22 timer, og jeg tror vi føler ens. Jeg er ikke langt fra at få kvalme!!
Her spørges, hvad elektrostrisseren skal gøre - det er sgu da meget nemt. Han og hans kollega tager i hver sin arm på ballademageren og lægger ham evt i jern inden de tager ham med. Knægten bruger MUND!!!
Tingene er helt ude af proportioner, og jeg er efterhånden ved at være meget bekymret for vore rettigheder på sigt i vor del af verden. Dels pga amerikanisering (jeg er ikke anti-amerikansk- det kan man ikke være efter bare et par uger derovre), og dels på grund af terroristforskrækkelse, der blev til muslimforskrækkelse, der er ved at blive til alle-der-er-anderledesforskrækkelse, er der åbenbart ved at opstå en ide om, at alt kan gå, bare vi videoovervåger, udviser, straffer hårdt og tager en større kanon i brug!
Er det bare mig? Kan I slet ikke se det????
aug 2004
Helt ærligt, hvad tror du selv 4 betjente laver på det bibliotek - strissere går da ikke bare rundt og tazer fol efter forgodt befindende...
Nej f@ck det, jeg giver op... Spild af tid..
Vi kan blive enige om at være uenige!!
aug 2005
Der er jo heller ikke nogen, der siger, at vi skal være enige:-)
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 178
Men syntes godt nok de danske politibetjente, er begyndt at opføre sig, mere og mere, som amerikanske poltibetjente.
Men har på ingen måde noget i mod politiet, som sagt, hvor var vi uden?
aug 2005
-betydningen er da absolut klar, og vi to kan da blive enige. Jeg er da heller ikke af den opfattelse at alt kan undskyldes, bare fordi "potten var kold". Men derfra og til at acceptere at officielle myndigheders "paniske populisme" og befolkningsgruppers medløb - der synes jeg godt nok er langt.
Og ja, jeg griber da også ind i gale streger, men jeg forsøger at gøre det med passende midler og konsekvens
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 87
Ja vi kan ikke undvære politiet desværre,
Du er blot for snæversynet i dine udtalelser, har du nogensinde overvejet at det faktisk foregår rundt omkring i landet, at betjente udnytter deres magt? Alting er ikke sort på hvidt og kommer i multiple perspektiver, betjente kommer i alle slags lige fra, good guys or gay noobs (der blev moppet i skolen og derfor søgte til politiet for at håndhæve landets love med magt og tro de gør en forskel) lidt overdrevent men.. Pointen vil jeg mene er der, for dem der altså kan finde den..
Forskellen mange af de sidst nævnte gør er netop at fremavle små terrorister der ser mere og mere kritisk på dette samfund...
Udviklingen tager en forkert drejning, i danmark har du ca 5-10% chance for overhovedet at komme i nærheden af at vinde en sag mod politiet til trods for flere vidner bakker om tiltaltes udsagn..
Politiet aka Kriminalitiet har "altid" ret, skal det virkelig være sådan i det moderne samfund?!
Har mistet troen på at det samfund vi lever i, er på den rette kurs..
Folk er ofte enten for bange, naive eller for uvidende og stoler blindt på at systemet virker? Bare de har det godt hjemme i deres dejlige stue, fuck teh rest huh?!
Hver mand/kvinde sin tro...
Jakob
Vejle
dec 2004
Du er blot for snæversynet i dine udtalelser, har du nogensinde overvejet at det faktisk foregår rundt omkring i landet, at betjente udnytter deres magt? Alting er ikke sort på hvidt og kommer i multiple perspektiver, betjente kommer i alle slags lige fra, good guys or gay noobs (der blev moppet i skolen og derfor søgte til politiet for at håndhæve landets love med magt og tro de gør en forskel) lidt overdrevent men.. Pointen vil jeg mene er der, for dem der altså kan finde den..
Forskellen mange af de sidst nævnte gør er netop at fremavle små terrorister der ser mere og mere kritisk på dette samfund...
Udviklingen tager en forkert drejning, i danmark har du ca 5-10% chance for overhovedet at komme i nærheden af at vinde en sag mod politiet til trods for flere vidner bakker om tiltaltes udsagn..
Politiet aka Kriminalitiet har "altid" ret, skal det virkelig være sådan i det moderne samfund?!
Folk er ofte enten for bange, naive eller for uvidende og stoler blindt på at systemet virker? Bare de har det godt hjemme i deres dejlige stue, fuck teh rest huh?!
Jakob
Vejle
dec 2004
Jakob
Vejle
Magtmisbrug!!!