1.083 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Valg af dæk, zx6r Valg af dæk, zx6r

Hejsa
Jeg har købt min første cykel. Jeg skal dog først ud og køre til foråret. Men nåede da at køre et par ture inden den blev stillet i vinterhi. De par små ture jeg nåede, lå den fantastisk på vejen, i tørt vejr! Da jeg kørte den i vinterhi, 20 km i regnvejr, var det næsten som at køre på is!! Jeg har ikke megen erfaring, og turde ikke køre over 60 km/t.
Derfor søger jeg lidt råd til nye dæk til næste sæson. Som ikke virker som at køre på is, hvis det regner. Som står fast på tør vej. Og gerne et dæk med mange kilometer i, som jo nok oftest er de kendte og lidt dyrere mærker.
Men det betaler jeg gerne for!

Giv mig lidt viden, hvis du har lidt forstand på det.
Jeg ved ikke hvilke dæk det er der sidder på cyklen nu. Billedet er lige det bedste jeg har lige nu. Og det ligner rigtig nok ikke et dæk, som umiddelbart er godt til at lede vandet væk smiley

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af dæk, zx6r
  • #1   16. nov 2015 hvis du vil have noget der bare kører, så tag et Bridgestone S20Evo eminent dæk, og klart det bedste jeg nogensinde har kørt på, på alle tider af året

• #2   16. nov 2015 Det lyder da super smiley
    Hvilken maskine har du kørt med det på?

• #3   16. nov 2015 S20evo er måske at skyde for højt til formålet.
    T30evo fra samme mærke eller tilsvarende nyt sportstouringdæk burde være alt rigeligt.

• #5   16. nov 2015 T30 (Evo) kunne være et rigtig godt valg - jeg er glad for det på min Kawa.

• #6   16. nov 2015 Velkommen til en verden af kloge hoveder. smiley Alle motorcykelister går op i det, og alle mener de har ret.. Det giver til tider sjove diskutioner, og lange snakke! En god del af sammenholdet. smiley

Jeg vil anbefale dig at kigge på et moderne sport-touring dæk af kendt mærke.
    Der er mange herinde som har gode erfaringer med sport-dæk osv. på din type cykel (sports-cykel), men det er ikke hvad jeg vil anbefale dig.
    - Grunden til dette er, at du har begrænset køreerfaring, og til dette passer et sport-touring dæk simpelthen bedre end et sportsdæk.
    Et sports-touring-dæk holder flere km, har en lavere arbejdstemperatur end sportsdæk (og er derfor lettere for en mere uerfaren at få greb i, under danske forhold) samt står bedre fast i regn!
    Et decideret sports-dæk holder ca halvt så mange km som overstående, skal have mange flere tæsk for at "komme til sin ret", og er knap så gode i regn. (Og som ny mc'ist går der lige lidt inden du er klar til det, tror jeg)

Jeg har de sidste 5 år været rigtigt begejstret for Bridgstone dæk. Så jeg vil anbefale dig at kigge på T30EVO (som er bridgstones nyeste sports-touring dæk).
    Derudover laver Pirelli modellen Angel, Michilin laver Pilot Sport, Dunlup laver Roadsmart osv osv osv. Alle de store laver dæk i denne klasse.
    Derudover vil jeg anbefale dig, ikke at begynde at lave om på størrelsen. Mange nye på MC vil gerne have et bredere bagdæk osv. Uden at tænke på, at det kan forringe køreegenskaberne væsentligt!

Held og lykke med det, og velkommen til en verden hvor de små ting betyder alt! smiley

• #7   16. nov 2015 Tusind tak. Jeg tror bestemt det vil blive i bridgeStone serien.. nok t30. kan se de også får gode anmeldelser andre steder. og ja kloge hoveder er der nok af herinde..
    endda også i denne tråd smiley

tak smiley

• #8   16. nov 2015 Michelin Pilot Road 2 både for og bag. Mange km og rigtig godt grib på både tør og våd vej.

• #9   16. nov 2015 Det var bestemt ikke ment som negativ ting.
    - Men så snart folk har gode erfaringer med én ting, er de (ofte) ikke til at hugge eller stikke i. smiley

Man skal jo huske at ikke alle MC'er reagerer ens på dæk, og at folks præferencer er forskellige. Jeg kan godt lide et lidt stift dæk som ikke "giver dig". Andre vil have lidt mere flex osv. Vi er jo alle forskellige..

Chris #8
    Nævner Pilot Road. Det er også et super populært og godt sport-touring-dæk. smiley
    Du må prøve dig frem, og med tiden finde ud af hvad du synes bedst om.. Når du har kørt adskillige sæt af hver type i smadder, er du ved at have din egen holdning smiley

• #10   16. nov 2015 Nu var det mere Morten jeg hentydede til smiley

• #11   16. nov 2015 Og når du så har fået nogle lækre dæk på dyret. Så meld dig til nogle køretekniske kurser, og et par trackdays.. Du vil få så meget erfaring og forståelse at du troede det var løgn på en enkelt dag på bane med de samme sving 150 gange smiley de bedste penge du kan bruge på din 2 hjulede hobby smiley

• #12   17. nov 2015 Kører med Michelin PILOT POWER 2CT både foran og bagpå min ZX6R, bliver ikke meget bedre!

Og uanset hvad andre måtte skrive, så er en ZX6R, faktisk en fin maskine at starte på, hvis man vil have en fuldblods racer! Siddestilling kan varieres meget, grunde den stump afsluttende tank på stort set alle årgange, så udsynet og kørestilling optimeres f.eks. til kørsel i by.

• #13   17. nov 2015 jeg vil så tillade mig at tilføje at, T30 ikke fungerer specielt godt på R4 600 maskiner, det er praktisk erfaring, OG erfaring direkte fra bridgestone..

SAMTIDIG vil jeg så give mine erfaringer med, S20evo.

den bruger jeg på min R6, jeg kører fra medio marts, med vej-temperaturer liggende fra 3-5 grader, og helt til sidst i sæsonen, og kører stadig.

og i almindelig daglig bykørsel, der er der RIGELIG varme, til både at kunne accelerere så hårdt, den løfter forhjul, OG kan bremse så den står på næsen.

samtidig bruger jeg den på bremse undvige kurser, hvor jeg starter min mc op, kører 20-40 meter på helt kolde dæk, accelerer op til 60-80km/t og bræmser ALT hvad pisset kan holde til, og jeg har ALDRIG forhjulsblokeringer

og vi snakker UANSET TØRT ELLER VÅDT!!!!

så det der med at et sportsdæk ikke kan bruges på vejen i ydersæsonerne, enten ved i ikke hvad i snakker om, eller også kører i totalt underligt.

af de to dæk S20 og T30, så er S20 KLART det eneste rigtige dæk til sådan en cykel.

BTW så kører jeg på S20evo 12.000-14.000 km på et fordæk, og pt 6.000km på bagdæk, og mon ikke det skulle holde 2.000-3.000 km mere

alle dæk der kører over 10.000km, de er for hårde.

• #14   17. nov 2015 #13: Der er forskel på T30 og T30evo

• #15   17. nov 2015 nej det er rigtigt, men T30EVO egner sig stadig ikke til en R4 600ccm

• #16   17. nov 2015 Der er ikk noget at sige til at man kan blive lidt forvirret smiley

• #17   17. nov 2015 #15: Godt nok en reklamevideo...
    https://www.youtube.com/watch?v=W13WXGsNQOE

• #18   18. nov 2015 Ja en reklamevideo der finder sted på en bane, ikke noget du kan bruge til noget i det daglige...

Ubrugelig

• #19   18. nov 2015 Dækmanden.

Det er muligt du har de erfaringer. Jeg har ikke selv kørt med T30 på 600 sports mc.. Men jeg har tidligere brugt BT023 med vildt gode erfaringer på både 600 sport og 100 naked..

Jeg kører selv på S20EVO, så vi kan kun blive enige om, at det er et helt fantastisk dæk.
    Dog siger mine erfainger mig, at Bridgstones sport-touring dæk rækker et langt stykke af vejen. Og alle dem jeg kender som kører på T30 (5 stk) har alle været yders tilfredse med dem.
    (De kører hhv. CBR600RR, Z750, BMW K1300S, CBR954 og CB1000R)

Jeg tror det handler meget om, hvad ens planer, med dækket, er?
    - Og hvorfor konkluderer du, at mere end 10.000km unødvendigt? For nogle med små budgetter, uden behov for knæet i asfalten og eks. Med touring-planer kan 10.000+ km da kun være en god ting?

Du skal huske det er en helt ny MC'ist vi har med at gøre. Man kan udvikle sig rigtigt langt på et BT023, Pilot Road, T3 eller andet sports-touring dæk)

• #20   18. nov 2015 Det skal dog siges, at jeg på min SV1000 og min CB1000R selv kørte på forgængeren; BT023 med stor succes! Og det samme gælder for min lillebror på hans R6 '08, også på BT023 (før han skiftede til S20EVO).

Kommentér på:
Valg af dæk, zx6r

Annonce