på den anden side af disken på den anden side af disken
den seneste tid har jeg bemærket en del indlæg mht reklamer på f.eks 123mc og i lang tid det evige emne. priser i Danmarks butikker kontra ebay o.lignende
jeg synes generelt (voldsom generalisering) at vi danskere er blevet en flok utaknemmelige tudemarier
jeg arbejder selv i salgsbranchen på 11. år og har set en konstant nedgang i hvad folk vil give for varerne
samtidig er der stigende klager over manglende service, udvalg personale osv.
jeg har i alle mine forretnings år gjort det til en ære at levere det bedst mulige for mine kunder
men når ønsket gang på gang er pris pris pris når de har fået indfriet alle deres spørgsmål.
skal man så give den laveste pris gang på gang.
hvis man vil have handlen så skal man jo
derefter hvis der så skulle vise sig problemer med produktet forventer de med det samme nyt leveret ombytte pengende retur og hvad ved jeg.
hvis der er vente tid og man ikke straks hopper på tungen for kunden så man dårlig forretningsmand elendig service og rygtet er med det samme spredt på Facebook og alle mulige offentlige forummer hvor historien gerne lige har fået et par ekstra kendsgerninger med undervejs.
som en der altid har gået op i den service og oplevelse man giver kunden. så må jeg sige jeg er ved at brække mig
det er umuligt gang på gang at levere den højeste service når man igen og igen må se i øjnene at fortjenesten og taknemmeligheden svinder ind
skal alt være internet handel om 40 år.
skal alle varerne være bestillings vare med leverings tid på 4 dage fordi det skal hjem fra Kina først.
skal alt være produceret i Kina??
hvor skal pengene komme fra der giver råd til service og vejledning og fag uddannet personale
jeg ønsker ikke en shitstorm af ballade.
Men jeg må indrømme jeg bliver mere og mere fortvivlet over at være butiks ansat i det danske land
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 52 Svar: 342
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Jeg TROR det handler om en kombination af den rette pris (ikke den billigste) og en høj grad af service, vejledning, hjælp, hjælp ved reklamationer, og den ekstra centimeter for kunden, så kan en dansk forhandler godt overleve. Og jeg betaler såmænd også gerne lidt ekstra, vel op til 20%, men jeg vil sgu ikke være til grin for mine egne penge og afkræves ublu priser bare fordi jeg vover mig til en dansk forhandler. De forhandlere findes skam hvilket emner herinde af og til heldigvis afslører. De forhandlere, der ikke har fattet det, er dem der piber og lukker. Jeg har ikke ondt af dem.
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 659
Men igen, så bliver det Danske marked undersøgt først.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Her i Tyskland ved de hvad service er og priserne er også noget helt andet.
apr 2007
Men jeg er ude for at produkter der bliver spurgt på til lad os sige netpris kr 1000.
vores indkøbspris eks fragt og moms 780 kr
dette produkt bliver der givet en pris på de 1000 kr og alligevel skal kunden tænke over det og lige spørge ved en anden forhandler.
endnu bedre en mail de sender hvor man kan se det er sendt til samtlige forhandlere i området
der er ingen loyalitet tilbage.
der bliver sagt ja til en pris. når den så skal afhentes springer de fra.
en aftale er ikke længere en aftale
apr 2013
Hvis andre kan gøre det billigere, så er det dem der får salget.
Som kunde skylder man ikke forhandlere en skid.
Det er kapitalisme 101.
Hvis nogen har både god service og billige priser, så skal de nok få kunder.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.864
Bare mærkeligt at alle tror det er en fed fidus at være forhandler med de priser der tilbydes. Hvis man tror det er så godt, hvorfor starter man så ikke selv en forretning? Og hvorfor mon så mange af de "gode" forretninger lukker?
Jo, for i DK er momsen høj, huslejen og lønningerne er også høje. Fragtpriserne er også ganske høje her i DK i forhold til mange andre lande. Ofte er det billigere at få sendt en pakke fra Kina end sende den til nabobyen.
Skal man være nogenlunde leveringssikker, så kræver det et kæmpelager. Det er lig med stor kapital, som de fleste er nødt til at låne. Så alt i alt, så er det uhyre svært at drive en ordentlig mc.-butik i lille DK.
apr 2013
Hver gang en ny forretning lukker synes jeg folk står i kø for at fortælle om deres dårlige erfaringer.
Alt imens folk som Rydberg MC, som har et godt rygte, udvider forretningen.
sep 2012
Følger: 20 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 288
Og ja det er provokerende at se samme varer meget billigere i andre lande eller på nettet.
nov 2008
Folk vil gerne betale ekstra for de ting. Men når man bliver pulet på prisen fordi forhandleren har det hårdt og må plyndre den eneste kunde for penge - gæt hvor handlen så flytter hen.
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 154
apr 2007
ej heller stiftet på motorcykel forhandlere men på butikker generelt.
enig at folk jo naturligvis køber det billigste sted endda ekstra gerne hvis de har fået go service.
Men der hvor kæden for alvor hopper af er når de så har brug for service efter købet. så kan der altid nævnes en anden forhandler og dengang de handlede der ku de altid få bedre service osv osv.
jeg glæder og håber blot at kunder en dag indser at der ikke er råd til at levere den service der var for bare 10 år siden.
hvis du vil købe til samme pris som på nettet. hvor skal pengene til efter service så komme fra?
apr 2007
En kommentar som den der viser jo nøjagtig hvor meget du har læst af indlægget.
apr 2007
Dette er ikke tiltænkt som en klagesang
Er ikke selv forhandler blot ansat - og jeg hæver månedligt min løn nøjagtig som jeg selv har gjort.
Men jeg finder det skræmmende at danske butikker generelt er tvunget til at sætte deres egen indtjening så hårdt over styr at mange til sidst må vælge at dreje nøglen.
Hvad er fair at give ekstra?
Hvor meget vil du give for dansk service frem for Ebay?
Hvad gør du den gang den nærmeste butik ligger 150km + fra din adresse og du virkelig akut mangler den vare der bliver forhandlet?
Er leveringstid så stadig ok?
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 745
Service og pris er altid en balancegang.
sep 2012
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.019
Men vi har alle rigtig svært ved at forstå det faktum, at hvis vi ikke køber alle vores småting til en let overpris, så kan forhandlere og butikker KUN overleve ved at tage lidt hårde ved når vi er på røven og tvunget til at handle "lokalt"
Detailhandel for en del varer, ender som bankerne. Der bliver længere og længere mellem afdelingerne. Til stor ærgrelse for os når vi pludselig alligevel gerne vil handle......
Græd ikke, mød fremtiden med åben sind. Den er som den er. Om DU vil det eller ej
nov 2008
Man kan som forhandler enten holde hårdnakket på, at man skal have en avance på 100% og lukke øjnene for der er en konkurrent, der hedder internettet eller prøve, at forholde sig objektivt til dette og reagere ud fra det de faktorer og tilpassse sig. Sandheden er nok et sted mellem de to ting. Den gode service findes skam. Det gør den i allerhøjeste grad også på eBay, som har nogle sælgere der kunne lære mange andre lidt omkring service og kundetilfredshed.
apr 2007
det jo lige nøjagtig der det går galt.
kunder tror at forhandlere tjener fedt på deres produkter.
jeg har blandt andet arbejdet i 2 forskellige kæder inden for radio/tv
her var avancen ofte under 10 pct
det er ikke meget at drive en butik lager eller mandskab for.
nov 2008
Selvfølgelig skal en forhandler også leve, men hvor mange kunder forventer man at få, hvis prisen er den dobbelte?
sep 2012
apr 2007
for ikke at huske dansk løn til danske ansatte husleje strøm og varme
folk tager fejl hvis de er overbevist om at det er fordi forhandleren skummer fløden
nov 2008
De ting kan man enten trække på skuldrene af eller ryste posen og tænke hvad man gør ved det. Rydberg (for nu at tage et eksempel) skal OGSÅ betale moms, skat, afgift, husleje og løn. Men de kan altså godt levere en ordentlig pris og service. Andre forhandlere har præcist samme forudsætninger for at optimere.
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
Det ser man heldigvis også mange producenter får øjnene op for. Det dur ikke, at de udrydder et helt marked fordi de er billigere i nabolandet.
Tag bare Shoei fx. På nye modeller er der ikke længere meget at spare ved ikke at købe lokalt. De har fattet at de er nød til at differencer nettopriserne til de enkelte lande.
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 566
apr 2013
I øvrigt forekommer det mig mærkeligt at der ikke findes nogen ordenlige danske internet butikker. Der er åbenbart ingen der vil tjene på dét markede.
jan 2004
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.233
apr 2007
apr 2013
At sælge produkter til Danskerne? At yde Dansk kundeservice? At have kortere leveringstid end butikker fra udlandet?
Da jeg boede i Danmark bestilte jeg næsten altid reservedele fra hollandske CMSNL. Billige reservedele og super god service. Hvis hollænderne kan, hvorfor kan danskerne så ikke?
Forstår ikke det overhovede er et spørgsmål...
aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 41
Vi kan ikke læne os tilbage og klynke, men må kæmpe, det er den eneste vej fremad. Vores kunder betaler i reglen gerne lidt mere og får personlig kontakt. Men forståelig nok, så vil ingen betale det doppelte for at få den personlige kontakt. Heller ikke jeg...
nov 2008
Så er man pludselig konkurrencedygtig og folk kører gerne efter den gode service. Se bare på F. V. Motor, som har kunder fra hele landet.
jan 2004
Jeg er så enig med dig i alle tingene.
Det har bare været svært slippe ud af de hellige importørers magt for forhandlerne. Det forklarer priserne og leveringstiderne indtil nu.
Heldigvis er flere forhandlere begyndt at søge nye måder at få stumper på. Men man kan vel godt se det er svært, hvis man får trukket x antal forskellige produkter ned over hovedet til forud bestemte overpriser, for at man bare kan få lov til at være forhandler i lille DK af et mc mærke.
Jeg er rimlig sikker på, der har siddet mange forhandlere rundt om og ærget sig over, at de ikke har kunne konkurrere med internettet bare en lille smule.
At der så er, ud fra snakken her på mcg, et tilsyneladende stort antal, der ikke har forstand på kundeservice. Ja, det er så nok også dem vi ser forsvinde lige så stille.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.019
Så stor bliver en dansk butik ALDRIG ! Det skyldes udelukkende vores skattesystem... Vi vil ALDRIG se en dansk MC butik der sælger 98% til udlandet. Og med det begrænsede kundesegment der er indenfor landets grænser, så er der ikke så meget at snakke om....
jul 2011
Følger: 10 Følgere: 223 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 1.371
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
apr 2007
Forstår din generalisering.
MEN grunden til at de 17 årige står der er fordi de er de eneste der kan gå for en lav nok løn til at der er råd til at butikken er åben fra kl 8 om morgen til 20.00 om aftenen,
1. forsøg fra erhvervsdrivende var at skære i arbejdsstyrken for at spare penge - dette resulterede i dårligere service er derfor også kundefald. hvilket resulterede i lukkede butikker
DEREFTER og først DEREFTER begynde diverse importøre og mellemled at indse at de nok var nødt til at sænke priserne for at de stadig kunne have forretninger at importere til.
De forretninger der overlever er derfor nødsaget til at ansatte bedre uddannede personale (gudske tak og lov for det) på den måde får de højere udgifter - så til trods for at importøren har sænket priserne er udgifterne stadig høje da de er afhængige af det gode personale.
De er også afhængige af importøren da denne er stor nok til at have et vare lager så stort at de kan nok vare på lager til at der kan leveres mere eller mindre dag til dag til de små virksomheder.
Derfor kan importøren heller ikke blive ved med at sænke deres kostpriser - da de stadig skal kunne forrente lageret.
DERTIL kommer vi så igen tilbage til kunderne som vil betale lav pris da det jo er meget billigere at købe det fra Kina fabrikeret på fabrikker der kopiere varene fra de europæiske uden at betale royalties, samtidig med at arbejdskraften er langt billigere da de ansatte bor i et skur og får en skål ris i løn.
Tilbage til producenten i Europa - de har højere udgifter ved udviklingen - samtidig sælger de færre produkter da forbrugerene hellere køber kopivaren, så de er nødt til at hæve priserne for at holde udviklingskronerne hjemme, (eller som vw - snyde med resultaterne)
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
Sagerne bliver købt hvor pris, service og leveringstid hænger fornuftigt sammen, om det så er i DK eller udlandet er mig bedøvende ligegyldigt.
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 39 Emner: 2 Svar: 713
Dansk service er bare til at lukke op og Ski.. i..
Har endnu oftere fået mine vare før tid end ved en dansk forhandler..
nov 2008
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
PS har så lige fået lavet for 20 lange på værksted, men ok!
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
nu og senere. Hvis jeg starter et projekt er det vigtigt at vide om leverandøren er med mig ! Så gør de også alt for at få projektet i hus = penge . Fint med mig...
Lige nu står jeg faktisk med min knejts cx 500, den tager vi som kommer
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
Jeg kommer ind med en bunke lort, vi bruger noget nær 1 timer af 3 omgange.
Jeg får nogle dele som passer 100% på min model. De ting som er bestilt forkert beholder han selv, selvom vi udemærket godt ved at der går længe inden de bliver solgt.
En fantastisk service.
Og for skallede 200 mere end hva jeg kunne få det til på nettet.
Det betaler jeg gerne for service, sikkerhed og en god fornemmelse for.
Mine 5 kr. Mvh Gert.
mar 2012
Følgere: 3 Svar: 313
Imens er det - i store træk - kun gået opad. Hvordan behandlede man svage ældre i 70'erne? De kom på sygehuset og lå i en seng, indtil de døde. Hvordan behandlede man kræft? Det gjorde man ikke. Hvordan hjalp man hjemløse, psykisk syge, enlige forældre og alle mulige andre svage grupper? Med madbilletter og en julekurv. Hvad gjorde man for de nedslidte rengøringsfolk og murere? Hahaha, de kunne få deres folkepension, når de fyldte 67. Hvor tog folk hen på ferie? Ejer Baunehøj. Hvad så man i fjernsynet? DR. Osv. osv.
Det er selvfølgelig ærgerligt, hvis man arbejder i en branche, som er for nedadgående - så er problemerne reelle nok - men den generelle opfattelse af, at samfundet er på vej i kloakken, er forkert. Det er et psykologisk puds, vores hjerner spiller os.
Derudover har motorcykelforhandlerne efter min opfattelse selv en del af skylden for deres problemer. Internettet er selvfølgelig noget lort, hvis man lever af at sælge dimser, men de forhandlere, jeg har mødt har virkelig været nogle kæmpe kegler, som jeg heller ikke kan forestille mig ville være gode til nogen andre jobs.
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 659
Husk når i kører over grænsen, efter cola, tager en karton cigaretter, bajser etc etc at det er med til at lukke de lokale købmænd, eller de er nødt til at forringe servicen.
Så det er nemt at prædike moral, men mon ikke alle har smagt en cola, som der ikke er pant på.
jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 61
sælger i øvrigt også bremseslanger fra goodridge på både på mål og færdige sæt. og det er pisse svært at konkurrere med internettet har vi måtte indse i hvert fald til den private sektor. men sjovt nok sælger vi masser til værkstederne
apr 2007
jeg har købt 3 ud af de 4 cykler jeg har haft ved samme forhandler
jeg tjekker ikke engang prisen på mine dæk når de skal skiftes. jeg ringer til ham og siger jeg ska bruge et dæk find noget godt
jeg har aldrig følt mig snyd eller gået derfra med en fornemmelse af at jeg ku ha købt billigere andet steds. og hvis jeg ku er det også ligemeget. jeg har ikke for mange penge. men har accepteret at det koster mere i dk. og vil hellere støtte en god dansk forhandler
nov 2008
Det er intet personligt, men bare et nysgerrigt spørgsmål
jan 2014
jan 2014
nov 2008
Ja, den fysiske del og parallelimport er jo selvfølgelig også to aspekter at have med i ligningen.
jan 2014
nov 2008
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.864
apr 2007
det må være hele min pointe kogt ned i en sætning
sep 2012
jan 2014
apr 2007
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.950
Ikke kun på grund af prisen - nej nærmere fordi der her i det nordjyske IKKE har været en forhandler hvor det var nogen nævneværdig fornøjelse at stå på kundens side af disken.
Det er der i år så blevet lavet om på - og pludseligt så går turen til Kaolinvej istedet for omkring eBay osv.
For mig handler det om en god service, god snak og oplevelse i højere grad en blot pris pris pris.
på den anden side af disken