2.277 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Ekstrem lysoverfølsomhed i øjnene, Hjælp. Ekstrem lysoverfølsomhed i øjnene, Hjælp.

Min mor har over det sidste år haft forværrende lysoverfølsomhed i øjnene, der nu har resulteret i at hun går i en meget mørk lejlighed, med 2 lag solbriller på, konstant.
Hun kan ikke tåle det mindste lys, og hun går for det meste bare rundt med lukkede øjne.

Nogen der kender nogen der har/har haft en sådan lidelse?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ekstrem lysoverfølsomhed i øjnene, Hjælp.
  • #1   21. aug 2015 Gå til en øjenlæge:)

Har lysfølsomme øjne og har haft hornhinde betændelse og dvs.

Min øjen læge hjalp mig med medicin og sådan.

• #2   21. aug 2015 Prøv at sende konen til læge, måske ligefrem en øjenlæge smiley

• #3   21. aug 2015 Hun har været til 3 øjenlæger der alle har fattet hat, og hun er nu henvist til øjenafdelingen på hospitalet, men nu synes jeg at der er gået for langt tid. Hun har prøvet masser af forskellige øjendråber, og det sidste nye er, at de siger at hendes hornhinder er tørre, og det har hun så fået nogle dråber imod, som ikke hjælper.

• #4   21. aug 2015 Ja så kan jeg da godt se, at det er her man søger råd! Det helt store spørgsmål, som jeg ikke kender svaret på, er så hvilken olie er skal i de tørre øjne smiley smiley

• #5   21. aug 2015 Hehe nej men der er en del folk herinde, så hvis nogen kendte nogen der havde samme problem, ville det jo hjælpe.

• #6   21. aug 2015 måske en irriteret synsnerve? jeg havde det problem for 4 år siden. blev næsten blind på det ene øje og blev følsom for fx. lyset fra modkørende biler i mørke?
    men hvis det er noget i den stil skal hun i en mr scanner og forbi en neurologisk læge. men øjne lægen fattede heller ikke hvad jeg fejlede før jeg selv nævnte. ordet synsnervenhindebetændelse (meget langt ord) så røg jeg på neurologisk afdeling.

• #7   21. aug 2015 Sneppen, fedt, tak. Hvad blev du så behandlet med?

Mvh.

• #8   21. aug 2015 Det lyder som mig når jeg har svejst uden maske smiley

jeg havde en gang en lærer i folkeskolen som altid kig med solbriller. Han fortalte det var en øje sygdom han havde og hans øjne var meget følsomme overfor lys. Han snakkede om han kig til noget behandling. mere ved jeg ikke, men er det det samme er der vel håb forude smiley

• #9   21. aug 2015 Andreas, okay, spændende. Ja, man håber.

• #10   21. aug 2015 #7 der er ingen behandling det går i sig selv igen det gjorde mit. problemet var mest at det jeg havde er i 50% af tilfældene for stadiet til sclerose men jeg har nu til efteråret været fri i 5 år og har ingen tegn på sclerose.

• #11   21. aug 2015 Efter hvor langt tid gik det i sig selv igen? smiley

• #14   22. aug 2015 Jeg havde gennem mange år været generet af tilbagevendende øjenbetændelse med kraftig lysfølsomhed. - Troede jeg da. Min egen læge kunne ikke se noget særligt, men da jeg kom til en ordentlig øjenlæge viste det sig, at det slet ikke var øjenbetændelse der havde generet mig, men derimod herpes på hornhinden. Er man en gang smittet, kan symptomerne dukke op de underligste steder, og i mit tilfælde havde jeg 7 ar på hornhinden, svarende til 7 udbrud af herpes. Seneste udbrud behandlede jeg med Zovir øjensalve, og det lindrede relativt hurtigt.

• #15   22. aug 2015 Tak til jer begge to ! smiley

• #18   22. aug 2015 #17 Arh, prøv nu lige at få et strejf af noget seriøst ind over lille missekat smiley du er jo kun 84 år gammel, så dine udskejelser på højskoler og andre slige steder, kan vel knebent være 100 år gamle? smiley Men måske du har reddet dig en gang syfilis, det skulle jo angribe hjernen i sidste stadie, og med din alder kan det jo snildt tænkes at du har fået den før der fandtes antibiotika, så det forklarer måske noget smiley smiley

• #21   23. aug 2015 Ja, jeg håber at øjenafdelingen kan stille en diagnose, men hun har først tid om en måned. Useriøst

• #24   24. aug 2015 Ja, altså, det startede mens jeg var i Kina, og jeg kom først hjem 6 måneder senere. I disse 6 måneder havde hun været ved lægen et par gange, fået nye tider langt ude i fremtiden, osv. fordi lægerne vi har her er lidt ligesom automekanikere - De prøver bare en masse ting, indtil det virker, i stedet for at stille diagnose.
    Hun havde også været til øjenlæge en enkelt gang. Da jeg så kom hjem, fik jeg skiftet lægen ud, og denne henviste hende straks til en anden øjenlæge. Hun har været ved 3 øjenlæger, og alle fatter hat. Hendes smerter er væsentligt forværret over de sidste to måneder.
    Nu har de fundet ud af på hospitalet, at hun har tørre hornhinder. Det har hun fået salve og dråber imod, og så skal hun se om det har nogen effekt efter 3 uger, som nu snart er udløbet, dog er den tid de har bestilt til hende først sidst i september?! - Altid ventetider.
    Denne nye tid er til hornhindeafdelingen, pga. de tørre hornhinder. Jeg tænker jo selv at de tørre hornhinder bare er en slags symptom, og ikke et egentlig problem. Jeg tænker mere at det er noget nervesygdom som f.eks. Herpes el.lign. hvilket hun har, som angriber forskellige steder i hendes krop. Men lægerne er så fokuseret på øjnene, bare fordi at det er dem hun har ondt i.

Jeg kan ikk rigtig gøre andet end at se om jeg kan få tidligere tider osv, og tage med hende, da hun ikke selv kan finde ud af at brokke sig.
    Hun kan ikke indlægges med disse symptomer åbenbart.

Jeg havde fået hende til at aftale tid med neurolog, men da jeg så besøger hende igen, fortæller hun at hun har afbestilt tiden, fordi hun ikke troede at det havde noget med nerver at gøre. Hun var endda blevet henvist af lægen. - Så er det sku ikke nemt.

Hvis det havde været mig der led, havde jeg nok været ved 20 læger og neurologer og i MR scannere og fløjet jorden rundt osv. men min mor "vil ikke presse sig på"

• #26   25. aug 2015 Tak. fik en tid til dagen efter. Den tid hun havde fået var endda blevet annulleret. Der er styr på sagerne....

De bliver dog bare ved med at give hende forskellige øjendråber.. belastende smiley

Kommentér på:
Ekstrem lysoverfølsomhed i øjnene, Hjælp.

Annonce