{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fladskærms tv
  • #1   7. okt 2006 www.hifigalleri.dk smiley

• #2   7. okt 2006 De ved en masse om det her: http://www.hifi4all.dk/forum/default.asp

Personligt har jeg et 42" LG plasma og er 100% tilfreds.

• #3   7. okt 2006 Brian L - Hvor på Falster bor du? Og hvornår plejer du IKKE at være hjemme? :)))

• #4   7. okt 2006 Dennis P - Prøv evt. også at tjekke her for priser: http://www.hifipriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=189

• #5   7. okt 2006 det skal være lcd og det skal være samsung
    http://www.befro.dk/shop/productlist.asp?Id=1600

www.befro.dk

Har en makker der lige har købt en 42" samsung der, og det kører sgu bare. Især med en konstrat på 6000:1

håber du kan bruge infoen.

Held og Lykke

• #7   7. okt 2006 Lars H - Er det ikke 5000:1? Kan ikke finde med 6000:1 smiley

• #8   7. okt 2006 www.flatpannels.dk eller www.edbpriser.dk Der er nok flere eksperter end her... *SS*

• #9   7. okt 2006 Hej Dennis
    Hvis det skal være 42" så skal det være et Plasma TV og ikke et LCD (hvis overhovdet du kan finde et i 42") Du skal gå efter Panasonic eller Samsung.
    Du kan ikke sammenligne kontrastforhold imellem plasma og LCD.
    + ved plasma (kort fortalt)
    Godt billede.
    - ved plasma (kort fortalt)
    holdbarheden er ikke så lang som et LCD (dog holder det omtrent lige så lang tid som et alm. TV.

+ ved LCD (kort fortalt)
    Lang holdbarhed.

- Ved LCD (kort fortalt)
    Dårligt billede samt "tåge effekt" på hurtige bevægelser.

CRT/ alm. TV
    + Det bedste billede af dem alle, Laveste pris af dem alle, Bedste lyd (som regel).

- Fylder meget.

Herefter må du selv vurdere, resten er jo op til dig! ;O)

Man kan jo evt. købe et godt alm. tv samt en god projektor for det samme som et billigt Plasma koster.

Husk dog at såfremt at du vælger et plasma siger de kloge at det er bedst hvis du kan kører med en MEGET lav kontrast/Brightnes i den første måned da dette forlænger levetiden.

-Jesper

-Jesper

• #10   7. okt 2006 Jesper hvad er det liiige for en tåge effekt du snakker om?? jeg har selv et 37" LCD hvor jeg endnu ikke har oplevet dette jeg er indtil videre fuld ud tilfreds ;o)!

jeg har en kammerat som er ejer af en hifiklub butik hvor jeg har stået og gloet på alle de LCD'er samt plasma MANGE gange nu efterhånden og kan da egentlig kun sige at giver du lidt mere for det for du altså også et langt bedre TV,

ville ikke selv have plasma da plasma i sig selv sætter grænser for hvad man kan med TV'et pga krystallern hvis man f-eks har en skrå væg som det evt skal hænge på, plasma kan man kun vippe til en vis vinkel inden man beskadiger krystallerne og mht til levetid tja for LCD er det omkring 60.000 timer

• #13   7. okt 2006 @Jesper.. De + og - du omtaler der, er da vist noget du har læst i et hifi magasin fra starten af år 2000? *GG*

Hvis jeg skulle sige + - til LCD vs Plasma (Hvilket jo så helt og aldeles kommer an på hvad man vil have og hvad man har brug for)

Plasma + Utrolig hurtig reaktionstid
    Plasma - Dårligere lys/kontrastforhold, stort strømforbrug, dårligere opløsning

LCD + Høj opløsning, lavt strømforbrug

LCD - Højere reaktionstid.

Levetiden på både plasma og LCD er langt over 10år ved normalt forbrug, så det vist ikke noget problem... Mit bedste råd er, at gå ind på www.flatpanels.dk Her kan man læse en meget saglig og uvildig forklaring på hvad de forskellige teknologier kan.

• #14   7. okt 2006 ..... men skulle jeg anbefale et tv til under 15 kg.... http://www.alfaview.dk/ProdukterNetshop De har et 40" LCD til 15kg! Har selv deres 37" og det er bare et fedt TV! kan kun anbefales.....

• #15   7. okt 2006 Med chance for at blive sablet ned skriver jeg nu.... ;O)

Med tåge effekten mener jeg at jeg endnu ikke har set et LCD tv hvor jeg kan se golfbolden trille over den grønne græsplæne UDEN at den trækker en hvid tåge/spor efter sig.... men nu er det jo også over 3 mdr. siden at jeg sidts har set på et.

Til dig Madvig... Det skal nok passe at et plasma ikke kan vippes pga. det du siger... Men et plasma har stadig en breddere synsvinkel end et LCD.

Hey Søren... Ja mit plasma bruger en del mere strøm ca. 300 Watt. og Ja det kan da sagtens kobles til pc'eren hvilket de fleste kan men de har ikke så godt af det (her tænker jeg på fastbrændinger)

herefter kan jeg kun sige:
    Plasma TV er overlegen i rum med dæmpet belysning.
    Plasma gengiver mere levende og naturlige farver.

Derudover er der en del LCD-TV der ikke engang kan vise HELT sort men kun meget mørk grå

PS. Send mig gerne en PM når i finder et 42" LCD TV der er lige så godt billede på som på et 42" Plasma ;O)

-Jesper

• #17   8. okt 2006 Ja, Søren Smag og behag er jo forskellig, men Kawasaki er det bedste og det ved du jo også godt... *GG* ;O)

-Jesper

• #18   8. okt 2006 jo, det var en skrive fejl sry smiley

• #19   8. okt 2006 Jeg har også et 40" Samsung LE-40R71B.. og er 100% tilfreds

Giver et SUPER billede, og så gør det jo heller ikke noget at tv'et også er rigtig lækkert at kigge på når det er slukket :-)..

Det er en god WAL faktor (Wife acceptance level)

• #21   8. okt 2006 www.digitalo.de

• #22   9. okt 2006 tjaaaa.. jeg vil så give jesper ret... plasms tv har stadigt et meget højere farve spektrum, og opdaterings hastigheden er også betydeligt bedre...fordele ved mange high end plasma tv´er er at de har dobbelt tuner.. hvilket godt kan være meget rart.. samtidig vil jeg sige efter at have set et pioneer tv og 61b fra samsung ved siden af hinanden i min lokale fona (lyngby storcenter) kan jeg kun konkludere at det er sgu en klasse over.. samsung har mange teknologier der emulere lys og farve.. men plasma er det eneste der rigtigt levere varen hvad angår lys og kontrast... mit bud er at lcd tv´erne er ca. 4-5 år fra plasma kvalitet.. (high end altså).. og begge teknologier er oceaner af år bagved crt skærmene (ud over plas) mangler dog stadig at se en projekter til under 40k som jeg på nogen måde kan være tilfreds med, i bare den mindste smule dagslys...

btw.. Pioneer (kan ikke huske modellen) vandt prisen for bedste plasmaskærm samme år som 61b... og vandt også en amerikansk forbruger test som bedste fladskærms tv overhoved på markedet...

• #23   9. okt 2006 Helt sikkert LCD hvis du skal se digital tv (DVB-C/HDTV hvilket alt bliver i 2009).
    Plasma til analog tv.

Syntes plasma giver mange skygger ved fx: stand-up og fodbold.
    Hvor LCD giver lidt større firkantet feldter ved analog tv.

Søren (Terndrup) H: LSD er godt nok de optimale farver, men tror ikke man kan se tv med det smiley

• #25   9. okt 2006 køb et 14 tommer philips og drik resten op

• #26   10. okt 2006 Eller gå i aldi i morgen og spar de sidste 10K et par måneder til drømme skærmen er faldet i pris.

Er selv til Projektor løsningen, der sg* ikk' noget som at spille motorsportsspil på en 2m+ bred væg i de grå vintermåneder ...

• #27   10. okt 2006 skal lige sige at samsungs direktør har sagt at de regner med Lcd skærme falder med ca 40% næste år pga. overproduktion..

bare til dem der overvejer at købe nyt tv nu.. smiley

• #28   10. okt 2006 og der er lige blevet lavet 4 nye fabrikker i taiwan kun til LCD..

• #29   10. okt 2006 Jeps, Jeg har nettop hørt det samme i går aftes fra en jeg kender som har et stort firma der distribuere LCD & Plasma fra panasonic og samsung.
    Han sagede lige ud at man skulle ikke købe noget før lige efter julen der ville de falde MEGET sagede han.

-Jesper

• #30   10. okt 2006 Jamen jeg kan jo ikke leve uden tv så længe. Så bliver jo nødt til at købe nu smiley

Kommentér på:
Fladskærms tv

Annonce