At stole på folk på dba (ikke motorcykler)?! At stole på folk på dba (ikke motorcykler)?!
Forleden kom et kamera objektiv, jeg gerne har villet have længe, til salg til en god pris på dba. Jeg kontaktede sælger og vi mangler egentlig bare at aftale et tidspunkt hvor jeg kan komme ud og se på det, men jeg er blevet lidt mistænkelig...
Personen som har denne annonce hedder noget meget almindeligt (I stil med Peter Hansen), er ikke Nem ID valideret, hans telefonnummer er et taletidskort i følge krak og personen spørger om vi kan mødes på hans arbejde.
Jeg ved godt at et almindeligt navn ikke er mistænkeligt, men jeg synes de andre ting peger i retning af noget der ikke er helt godt og hvis jeg skulle forsøge at snyde nogen ville jeg nok også kalde mig noget meget almindeligt.
Er det bare mig som er ekstremt mistroisk eller er der andre som synes det lyder mistænkeligt???
(Selve annoncen virker reel nok og personen ved tydeligvis en smule om foto udstyr, derudover har han en brugt kvittering fra da han selv købte det, men det er jo ikke særlig svært at fake hvis det skulle være)
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.842
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.233
mar 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 108
Normalt plejer jeg egentlig ikke tage det så tungt at folk ikke er Nem ID registrerede, men når personen samtidig benytter taletidskort så bliver jeg ærlig talt lidt mistænkelig, for hvilket almindeligt menneske benytter taletidskort?
jun 2009
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 5 Emner: 48 Svar: 760
Tror desværre det efterhånden er meget normalt.......
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
Når nu han vil mødes personligt, ville jeg ikke være bange for det - slet ikke når det er på hans arbejde.
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 409
Én ting er at finde frem til folk - noget andet er at få penge ud af dem igen, hvis ikke de har meget af værdi (og det har hælere sjældent).
At du ikke kan finde ham på krak betyder ikke nødvendigvis taletidskort - der er ufattelig mange der hemmeligt nummer i dag.
Der er grund til at være skeptisk på dba, og hvis prisen er alt for god til at være sand - så er den det nok også.
Sørg for at du ved hvordan den originale vare føles, så du kan sikre dig at det er ægte det du køber. Test den evt. på stedet.
Sidst men ikke mindst - lad ikke din iver efter varen og en god pris fratage dig din sunde fornuft. Det kostede mig som 17-årig 9.000 hårdt optjente kroner - dyre lærepenge der aldrig kom igen, selvom politiet fandt frem til svindleren.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Du tager ud til ham, tester produktet, tager et billede af hans kørekort og får ham til at skrive en kvittering..
At stole på folk på dba (ikke motorcykler)?!