{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Hjælp til bil-udstødning {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
Jeg ved godt det er lidt offtopic men jeg prøver aligvel.
Jeg har en Mercedes 310 kassevogn, med en 2,3L benzinmotor.
mit problem er udstødningen. Den er gennemtæret. Jeg ved ingenting om udstødning. Skal man købe Mercedes-udstødning? Skal den være lige lang som den der sidder på? er der forskel på diesel og benzin udgaven af udstødning? Kan jeg bare gå ned i biltema og købe nogen meter og et par mellempotter og skrue det på?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til bil-udstødning
  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 3 Svar: 134
    #1   13. apr 2015 @Chr.P,

Jeps... Du kan fint selv konstruere en udstødning til sådan en "Mercer" 2,3 benzin, med dele fra Biltema....

- Samme rørdiameter som nuværende, og et par fornuftige potter, så kører det for dig....!

• #2   13. apr 2015 smiley jeg har lige været igennem præcis samme problem på min bil.. Gammel kasse som bare skal holde 1½ år endnu smiley Jeg ville helst undgå at smide for mange penge efter et nyt udstødnings system. Da det hurtigt ville løbe op i 30 til 50% af bilens værdi smiley smiley

Jeg købte en meter powerwrap. 10 metal strips med skrue fra Harald nyborg og noget Gun-gue (udstødnings lim) Her bliver det så rigtig kreativt.. smiley Jeg måtte ofre panten på 3 sodavandsdåser. Som jeg klippede toppen og bunden ud af for så at rulle rundt om udstødningen. Derefter powerwrap ovenpå.. hehe og så gøre det samme som med sodadåserne bare med en dåse tomat-pure da den er lidt kraftigere smiley den rullede jeg så over de 3 dåser og powerwrap.. Spændte det hele fast så stramt som muligt..
    + til sidste at tømme den dåse gun-gue lim ud over hele pivtøjet for at holde det fast til det eksisterende udstødnings system..!

Nu efter 14 dages med 75km på motorvejen hver dag har den til dato ikke slået en forkert prut siden.. Kostede omkring 200kr i alt det fiks og tog 10 minuttet..

00h yeeer nothing like a custom-made ride !!! smiley

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

#3   13. apr 2015 @#2,
    Ja, ja.... Tingene kan ordnes på mange måder....

Men, men, tror nu nok, at Chr P får et mere håndværksmæssig rigtig resultat med reservedele fra Biltema....!

• #4   13. apr 2015 Er bare knap så pimp smiley smiley Men ville jeg også have gjort hvis bilen er en bare en smugle værd og gerne skal igennem et syn eller to mere.! Så er helt enig Erik.
    Siger bare der også er et hurtigt fiks til problem hvis man ikke står med alt udstyret.

• #5   13. apr 2015 Hvor lang skal den være? Lige nu er udstødningen nærmest 10 meter. Er det nok med bare en gang bilens længde. Og hvor mange lydpotter skal der være?

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

#6   13. apr 2015 @Chr.P,

2 x potter, og længden skal bare være fornuftig udført, med afslutning bagud,
    eller v. side bag hjul - så kører det...!

• #7   13. apr 2015 Ville forhøre mig ved Mercedes, deres reservedele er altså ret billige.
    Er set uoriginale skiver og klodser er dyrer end originale (ja ved det ikke er udstødning).
    Og man kan hurtig bruge en dag på at svejse og varme og bukke, hvor det så efter 2 år skal laves igen, fordi det udstødningsrør var købt for billigt.

Kommentér på:
Hjælp til bil-udstødning

Annonce