{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.928 visninger | Oprettet:

førstehjælp iforbindelse med kort til mc/bil ? {{forumTopicSubject}}

hvordan er det lige med det ?
skal det være "godkendt" af færdselsstyrelsen ?
eller er det godtnok hvis man har taget det i forbindelse med uddannelse som ssa eller sosu ?
er der nogen forældelse på så noget?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  førstehjælp iforbindelse med kort til mc/bil ?
  • #1   3. apr 2015 Det hedder vist at det skal være trafik relateret førstehjælp
    Så alm kurser gælder ikke.

• #2   3. apr 2015 Der gives ikke merit på nogen måde . Vi havde fået det til C kørekort og skulle have det igen til CE.

• #3   3. apr 2015 jeg havde slet ikke noget til C kørekort og jeg mener læger for merit.

• #4   3. apr 2015 Endnu en pengemaskine smiley
    Sgu da utroligt hvis læger får merit smiley smiley

• Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 14
    #5   3. apr 2015 Du skal have det der hedder færdselsrelateret førstehjælp.
    Og så vidt jeg husker udløber det hvert, eller hvert andet år.

• Anders  E
    Anders E Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 14
    #6   3. apr 2015 Skal jeg gennemføre et førstehjælpskursus før jeg kan få motorcykelkørekort?
    Ja. Men kun hvis du ikke har bilkørekort i forvejen. Har du et bilkørekort, behøver du ikke førstehjælpskursus.
    Taget fra en køreskole. smiley

• #7   3. apr 2015 Jep har du kørekort til bil skal du ikke have førstehjælp i forbindelse med mc-kortet - heller ikke selvom du ikke havde førstehjælp da du tog bilkørekort (det giver sikkert mening for dem som lavede reglerne)

• #8   4. apr 2015 Hvis du har råd til at tage MC kort, så har man altså også råd til at betale 525 kr som det koster ved Røde Kors.
    http://www.rodekors.dk/foerstehjaelp/find-kursus

Her kan du læse mere om lovkrav til førstehjælp
    http://www.foerstehjaelp.dk/faerdselsrelateret-forstehjalp-kortkort/
    http://www.foerstehjaelp.dk/lovkrav/

Til alle andre der ikke har et førstehjælpskursus i burde tage på et kursus, for jo flere af os der kan det jo flere liv kan vi rede og der kan da ikke sættes en pris på at rede et andet menneskes liv....... KAN DER VEL ???

• #9   4. apr 2015 Peter B - kunne jo være andre havde en anden mening om liv og død end dig, så ingen grund til at reklamere for førstehjælpskurser.

• #10   4. apr 2015 Kenneth A nu var det jo ikke et spørgsmål om holdninger til liv og død at trådstarterne stillede, men om hvad der er af krav til førstehjælpskursus og da jeg ikke kender til andre så linkede jeg til røde kors og førstehjælp.dk siderne.
    For så kan trådstarter selv lige læse om diverse krav.

• Anders  E
    Anders E Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 14
    #11   4. apr 2015 Peter B.
    Giver dig ret, det redder liv, at vi alle har haft førstehjælp. Men hvis dingle g har fra tidligere, behøves han ikke igen.
    Selv har jeg færdselsrelateret, og er uddannet på det højeste niveau hos beredskabsstyrelsen. smiley

• #12   5. apr 2015 takker for indsparkne smiley

nu var det så ikke til mig selv da mine kørekort er så gamle at det ikke var nødvendigt dengang , men snakkede bare med en der har noget "standartkursus" i forbindelse med uddanelse , vi kunne bare ikke helt finde ud af om det var nok men det kan jeg forstå at det er det ikke

men takker og fortsat god påske

Kommentér på:
førstehjælp iforbindelse med kort til mc/bil ?

Annonce