{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Udenlandsekspedition ... - - Turen... {{forumTopicSubject}}

F*ck, hvor var det trist - regnen silede ned og alt var øde - ikke et øje at se. Selv døgntanken virkede lukket og skummel. nåhja, jeg var landet på sjælland. Tankstationen, "kju-æjt" på østsiden af broen, var henlagt i mørke.
Gad vide hvorfor sjællændere ikke kan læse? De siger kju-æjt, men enhver kan da se at det hedder ku-ååt.

nå, men jeg fik da tanket og da jeg kom ind til kassen stod der en lettere brugt dame bag kassen. Haarj, sagde hun. Jeg vendte mig hurtig rundt - der var sgu da ikke nogen hajer at se. Desuden var det vist lige rigelig lavvandet for den slags dyr.
"Æ hæ fåt naue djuus å æ karet" sagde jeg. hun kiggede totalt bøvet og sagde så noget på engelsk tror jeg. Da jeg vist ikke reagerede hurtigt nok fortsatte hun på svensk. Da svensk ikke er et sprog, men en masse lyde, blev jeg da først underlig. Skulle man ringe efter en ambulance eller er de lokale øboere bare sådan??
Never mind, tænkte jeg, det var godt jeg ikke havde brugt tid på at lære sprog - hun kunne 3, men det hjalp hende jo alligevel ikke.
nå, men ved hjælp af fakter og tegn fik hun da forstået at jeg skulle betale. Så jeg gik derfra med et godt grin og 3 liter rynkeby.

Nu var jeg kørende i min gamle fiat og pludselig blev jeg stoppet af nogle, som jeg tror var betjente. Jeg kunne ialtfald genkende den gamle uniform fra min drengetid og pludselig blev jeg glad for at være dansker i det store udland. Dansk politi's aflagte uniformer blev simpelthen foræret væk som U-landshjælp!! Jeg blev sgu næsten rørt ved disse barndomsminder.... lidt følsom har man vel lov at være....??

Den ene betjent spurgte efter mit kørekort og det havde jeg selvfølgelig fået oversat fra dansk til et symbolskrift så næsten alle kunne forstå det. Han kiggede længe og grundigt og pludselig ville han se registreringspapirerne!!
Den havde jeg glemt!! og hvad så? gode råd var dyre og jeg skyndte mig at stikke ham det første stykke papir jeg kunne finde. Efter en nærlæsning sagde han at alt var ok og jeg måtte fortsætte rejsen. Da jeg holdt rast fik jeg kigget på papiret og var pludselig taknemmelig for junior!! Det var en kvittering på bleer og ammeindlæg!!

På 3die dagen skete der noget mærkeligt. Overfor det sted jeg havde slået lejr, var der vild tumult! Nogle unge knægte havde fanget nogle pigebørn og gestikulerede vildt. Jeg holdt mig diskret i mit skjul og afventede begivenhedernes gang. Af og til snusede knægtene til pigebørnene og jeg kunne se at noget snart ville ske!! Og det gjorde det søreme - - i et gigantisk hyl triumferede en af knægtene ved at løbe ned mellem de andre drenge og stolt fremviste han sit bytte!!
Stakkels pige, tænkte jeg. Hun skal nu se sin kære dukke blive ødelagt af nogle barylere på 18-19 år!

Oplevelsen ved den barbariske handling medfører desværre at fortsættelsen følger en anden dag. Da jeg kommer fra et civiliseret land og som følge deraf, både er følsom, dannet og velopdraget af rigtige danskere gør det mig ondt at mindes denne nederdrægtige handling.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udenlandsekspedition ... - - Turen...
  • #2   1. sep 2006 Torkild jeg fortstår godt hvis du har dybe traumer, mne husk nu at det var dit eget valg at tage turen, og nogle af dem er faktisk helt ok, personligt kender jeg flere af dem*GG*

• #3   1. sep 2006 altså skalle nu prøver jeg jo at få lidt ro på den hetz over for i sjællændere, og så kaster du bezin på bålet, brug det til at kører en tur istedet*GG*

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    jul 2006

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 4
    #4   1. sep 2006 Hej Torkild... Dejlig form for humor du har og rigtig godt skrevet. skønt at få bevæget lattermusklerne efter en lang dag på arbejde. Rigtig god weekend til alle her...c")

• #6   1. sep 2006 Man kan lære det!

Jeg har boet på djævleøen i snart 30 år. Her er de også en slags mennesker - bare de dog ville holde op med at bruge vores flag...........

• #7   1. sep 2006 Ja sjælland ER et rigtigt lortested at være... Ihvertfald som jyde!!!...

Sidste gang jeg var i "hellcity" skulle jeg for skam ind og tanke... Jeg fik vovet mig ud af bilen og sneget mig ind for at betale... Fandme om ikke det første jeg ser er en lille mand i netundertrøje, hvis hud er 100% dækket af diverse tatooveringer med spådomme om jordens undergang med mere... Ikke nok med det, på hans kronragede hoved havde han fået indopereret 2 stk ca. 5 cm høje djævlehorn... Helt lamslået over dette overvældende indtryk stod jeg og gloede på staklen... da han så pludselig fangede mit blik og spurgte: " Er daA nååeed gaAlt".. Kraftedme om fyrens tunge ikke var spaltet på midten så den næsten lignede en slanges... Jeg rystede på hovedet og kunne sq ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet "nææh ikk såen liii"... fik jeg fremstammet hvorefter jeg fik betalt og derefter bare ud i golfen, fik den rettet mod Danmark, og hjem... jeg så mig aldrig tilbage...

/Jan

• #8   1. sep 2006 Fandens....... Vi MÅ simpelthen se at få lukket de grænser..... De jyder myldrer fandeme over som om vi havde inviteret dem...???. Hvad bliver det næste.... De kunne jo finde på at blive herovre,og så har vi sgu da først balladen. Stram op DANMARK, sig nej til alle de illegale Jyder..... Forøvrigt , tak for sidst Torkild, det var sgu pænt af dig, jeg kan høre at turen ikke har skræmt dig fra at komme herover igen.
    KIM.

Kommentér på:
Udenlandsekspedition ... - - Turen...

Annonce