{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.812 visninger | Oprettet:

Hjælp til køb af en kap-gering sav? {{forumTopicSubject}}

Hej

Overvejer at købe mig sådan en. Udelukkende til hobby brug.
Men hvad skal man specifikt kigge efter ved sådan en fætter?

Hvor kraftig motor?
Hvor stor klinge?
Udsugning?
Laser sigte?
Sikkerhed?
Osv.

Og hvad med kvalitet/holdbarhed? Nogen anbefalinger?

Jeg kan se at silvan.dk har -20% på deres modeller:
https://eshop.silvan.dk/kategori/vaerktoej-8/elvaerktoej-2/save-2

Kan nogen fra deres sortiment anbefales?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til køb af en kap-gering sav?
  • #1   1. mar 2015 Der er ikke meget sikkerhed på en kap-geringssav. Det bedste du kan gøre er at holde øje med begge hænder, når du bruger den, så du ikke lige kapper venstre tommel af når du saver.

Motor er sikkert rigelig kraftig uanset hvad du skal save.
    Der er sikkert sådan en filterpose med som opsamler 20% af det store savsmuld, du kan godt sætte noget sugeværk på men det er nok begræset hvor meget mere du får samlet op af smuld. Desuden er det det allerfineste støv som er farligt, og hvis du vil af med det, så skal sugeren udenfor at stå.

Min sav har lasersigte, men stregen er ca 1mm bred, og hvis det er nøjagtigt nok, så kan du ligesågodt klare dig uden.

Vedr klingestørrelse, så skal du vurdere hvor meget du skal save over, men du kan nok ikke sætte større klinge på saven end den kommer med. Det er mere vigtigt hvor mange tænder klingen har, hvis det skal være pænt snit uden flosser, så skal du have mange tænder, hvis du bage skal hugge lægter over, så kan du bruge hvad som helst.
    Min sav har en klinge på Ø210 og den kan save ca 60mm over, og den er med udtræk så den kan tage 250mm bred ca. det er rigeligt til alm hobby.

http://www.harald-nyborg.dk/p9476/scheppach-kapoggeringssav-mss8

er fin til pengene, bare ikke lad den stå ude i regnen

• Heine S
    Heine S Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 84
    #2   1. mar 2015 Hjem og fix har en til 898,- +fragt, men ogå med teleskoptræk, hvilket jeg synes er vigtigt, da den tager lidt bredere emner.
    Til hobbybrug ville jeg ikke ofre mere, og husk der er jo 2år´s garanti.
    Held og lykke med købet.

• #3   1. mar 2015 Køb ikke uden udtræk. Det har jeg fortrudt.

• #5   1. mar 2015 En bekendt har købt denne, som han er vældig glad for:
    (link fjernet)
    Han har dog købt en klinge med lidt flere tænder for at få et lidt finere snit.

• #6   1. mar 2015 Den her Bosch har jeg. http://www.multikoeb.dk/kap-geringssave-206/bosch-pcm-8-s-kap-geringssav-m-udtraek-bord-1200-watt-p212075

Har kørt de sidste 3 år og har virkelig været i brugt til alverden projekter. Den fås også uden bord, men det vil jeg ikke anbefale, da du hurtig kommer til at mangle et sted at stå og arbejde med saven.

• #7   1. mar 2015 Tak for input allesammen.

• #8   1. mar 2015 Verdens ubetingede bedste geringssav hed ELU.. De blev opkøbt af DeWalt som nu har verdens bedste geringsave... ( jeg synes alt andet dewalt er skrammel, og mener kun festool laver seriøst træværktøj.... Men med hensyn til gering må jeg bøje mig i støvet for de gule)
    Laser er fintl, Selvom jeg synes skyggestribe worklight Suverænt er det bedste på en geringsav...
    Ingen laver udsugning der er værd at råbe hurra for.....

Tror den hedder dw718 den jeg pt er igang med at slide op ( svært men nogen skal jo gøre det smiley )
    Spar ikke bord/stativet.... Uundværligt smiley smiley

• #9   1. mar 2015 100% must have.... Vælg ALDRIG et mindre bord/stativ ..

profilbillede
  • #10   1. mar 2015 Hej
    Ingen tvivl Dewalt DW 777 kører bare pisse godt, og en klasse over de billige save. Men til hobbybrug er det nok lidt overkill, der havde jeg valgt en billigere model, den fra Harald skrald, synes jeg ser ok ud.
    Selv har jeg en billig model, den har dælme lavet flere tusinde snit, og gjort det ok. Men ikke at sammenligne med en Dewalt, vil du have kræs og kvalitet så nap denne. Har du lidt tid kommer den måske på tilbud til omkring 2000 kr.
    http://www.carl-ras.dk/e-shop/vaerktoej/el-vaerktoej/afkortersavegeringssave/afkorter-geringssavdw777/
    Hilsen snedkeren.

• #11   1. mar 2015 Så vidt jeg husker er der dog det minus ved 777 dewalten at den ikke kan tage kan tage en fodliste eller det der er højere på højkant, jeg valgte en blå Bosch model af samme årsag, med tilhørende udtræksbord, har dæleme været glad for den, især udtræksbordet som jeg også mener er et must have smiley

• #12   1. mar 2015 Dw777 er klart hobby modellen, den mangler også vinkel, kan ikke gå i mere end 48grader. De større går i 60.

• #13   3. mar 2015 Ok, super med det ekstra info smiley

Kommentér på:
Hjælp til køb af en kap-gering sav?

Annonce