825 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Ny garage, lidt hjælp Ny garage, lidt hjælp

Godaften.
Jeg har engarage i træ der er rådnet op, og tænker at jeg vil bygge ny til foråret/sommer.
Den nuværende garage er 4,3x7,4m nu og står på en sokkel. Jeg har en ide om at den skal forblive den bredde men gerne længere ned i haven da jeg har masser af plads. Den kommer ind under reglerne 35-50kvm og skal derfor ha tilladelse fra kommunen. Planen er at forlænge den eksisterende sokkel og så bygge en garage med et isoleret skur i enden. Den skal bygges i træ igen.
Det jeg godt kunne bruge lidt hjælp til er hvordan jeg griber det bedst an mht tegninger og godkendelser. Kan se der er en del firmaer der tilbyder hjælp, http://www.tegnehjaelpen.dk/butik/kob-en-carport-eller-garage-pakke-pa-op-til-50m2-hos-tegnehjaelpen-dk-og-fa-hjaelp-til-den-gode-losning/ , men er pengene godt givet ud eller er det nemmere selv at tegne, finde materialer mm i stedet for?

Jeg er lidt på bar bund. Så snart godkendelsen er hjemme, så regner jeg med at jeg selv kan bygge.
Gode råd modtages med kyshånd smiley

Ps. har et budget på ca. 40.000-50.000 smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny garage, lidt hjælp
  • #1   3. feb 2015 Hvilken kommune bor du i? De fleste har guide og forklaring på deres hjemmeside.
    Der kan du hente meget information.
    Kommunen er som udgangspunkt interesseret i, at du overholder bygningsreglementet samt evt. lokale bestemmelser.
    Jeg arbejder hos en tegnestue, måske vi skal give dig et tilbud? Skriv personlig meddelelse hvis det har interesse. smiley

• #2   3. feb 2015 Jeg har tegnet selv til både min egen og min fars garage, og jeg fulgte bare de vejledninger der ligger på kommunens hjemmeside. Det var der ingen problemer i. Mit eget projekt er desværre strandet lidt grundet uddannelse, men min fars byggede vi sidste sommer. Så jeg syntes bare du skal tegne selv?

• #3   4. feb 2015 De fleste kommuner er tilfredse hvis du bare laver en målfast skitse, efter bedste evne.. Ingen grund til at lave større ståhej end nødvendigt smiley

• #4   4. feb 2015 Du skal overveje det styrkemæssige i bygningen, hvis/når du laver en lang bygning uden indvendige tværvægge.
    Endnu være kan det være, hvis du også montere en port der fylder hele den ene ende.

Kommentér på:
Ny garage, lidt hjælp

Annonce