Ny garage, lidt hjælp Ny garage, lidt hjælp
Godaften.
Jeg har engarage i træ der er rådnet op, og tænker at jeg vil bygge ny til foråret/sommer.
Den nuværende garage er 4,3x7,4m nu og står på en sokkel. Jeg har en ide om at den skal forblive den bredde men gerne længere ned i haven da jeg har masser af plads. Den kommer ind under reglerne 35-50kvm og skal derfor ha tilladelse fra kommunen. Planen er at forlænge den eksisterende sokkel og så bygge en garage med et isoleret skur i enden. Den skal bygges i træ igen.
Det jeg godt kunne bruge lidt hjælp til er hvordan jeg griber det bedst an mht tegninger og godkendelser. Kan se der er en del firmaer der tilbyder hjælp, http://www.tegnehjaelpen.dk/butik/kob-en-carport-eller-garage-pakke-pa-op-til-50m2-hos-tegnehjaelpen-dk-og-fa-hjaelp-til-den-gode-losning/ , men er pengene godt givet ud eller er det nemmere selv at tegne, finde materialer mm i stedet for?
Jeg er lidt på bar bund. Så snart godkendelsen er hjemme, så regner jeg med at jeg selv kan bygge.
Gode råd modtages med kyshånd
Ps. har et budget på ca. 40.000-50.000
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 69
Der kan du hente meget information.
Kommunen er som udgangspunkt interesseret i, at du overholder bygningsreglementet samt evt. lokale bestemmelser.
Jeg arbejder hos en tegnestue, måske vi skal give dig et tilbud? Skriv personlig meddelelse hvis det har interesse.
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 654
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 411
Endnu være kan det være, hvis du også montere en port der fylder hele den ene ende.
Ny garage, lidt hjælp