2.579 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Maskinmester værkstedspraktik Maskinmester værkstedspraktik

Hej MCG

Jeg er klar over dette ikke er jobnet, men here goes.. Håber indlægget er OK og ikke støjer for meget på forum!

Jeg står og er færdig med værkstedsskolen som maskinmester på MARTEC i Frederikshavn om ikke så længe. Derfor skal jeg ud og have en 9 måneders værkstedspraktik fra d. 30. Marts.

Mit netværk er relativt lille i denne branche og det er imidlertid lidt svært at finde en virksomhed der tager praktikanter ind, da der er mange elever. Derfor tænkte jeg at der var nogle maskinmestre eller andre iblandt MCG brugere, med kendskab til steder der tager praktikanter ind i Aalborg-området.

Jeg har naturligvis søgt hos de store rederier og de større virksomheder i Aalborg-området, men ind til videre har det ikke givet pote!

Mvh.
Nicklas Møller

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maskinmester værkstedspraktik
  • Daniel D
    Daniel D Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 47
    #1   26. jan 2015 Du kunne vel øge din geografiske søgen?

• #2   27. jan 2015 Som jeg ser det så er det her du kan tage den første beslutning omkring hvad du vil bruge din uddannelse til når du engang er færdig. Det er jo en pokkers bred uddannelse der kan bruges næsten alle steder. smiley
    Hvis du gerne vil ud og sejle eller offshore så er det der du skal kigge hen, eller hvis du vil være på land er det ved større produktionsvirksomheder, vedligehold/reperationsvirksomheder eller rådgivende konsulentvirksomheder på skal se hen. Du skal tænke på at næste gang du skal i praktik, er når der skal skrives bachelor på sidste semester. Så det skader ikke at få afprøvet sine ideer omkring ens fremtidige arbejdsliv allerede ifm. værkstedskolen. smiley
    Hvis du tænker maritimt, så søg i hele DK, hvis landbasseret så søg fra Aarhus området og op. Det er altid sjovest at have nogle steder at vælge imellem, og transporttiden er bare en del af det, og i sidste ende kun et spørgsmål om vilje kontra planlægning. smiley
    Alternativt kunne det jo være din ansøgning der ikke er skarp nok, siden der ikke er kommet respons.

God fornøjelse med praktiksøgningen.

• #3   27. jan 2015 Da jeg skulle finde praktik på Aarhus maskinmesterskole, fik vi sådan en liste, over allerede godkendte praktiksteder. Det var en fin hjælp. Ved ikke om i har noget af det samme?
    Men jeg fik plads ved en større industrivirksomhed, som havde en vedligeholdsafdeling hvor der hovedsageligt var maskinarbejdere ansat, men også nogle smede. Og det var pisse godt, da der var meget afveksling på opgaverne.
    Så jeg kan kun anbefale at søge i nogle vedligeholdelsesafdelinger.

• #4   27. jan 2015 http://man.easycruit.com/vacancy/1326325/27612?iso=dk

Værsgo.

• #5   28. jan 2015 Jeg vil gerne offshore på sigt, eller ud at sejle.. Som det ser ud nu er jeg også interesseret i at komme til at lave montagearbejde eller noget i den dur, så længe jeg bliver stillet over for nogle spændende opgaver er jeg på ingen måde kræsen!

Gert P

Tak for det, har naturligvis søgt hos MAN Diesel og håber snart jeg får svar, da det er et af det steder jeg rigtig gerne vil hen hvis muligt! smiley

Kommentér på:
Maskinmester værkstedspraktik

Annonce