Maskinmester værkstedspraktik Maskinmester værkstedspraktik
Hej MCG
Jeg er klar over dette ikke er jobnet, men here goes.. Håber indlægget er OK og ikke støjer for meget på forum!
Jeg står og er færdig med værkstedsskolen som maskinmester på MARTEC i Frederikshavn om ikke så længe. Derfor skal jeg ud og have en 9 måneders værkstedspraktik fra d. 30. Marts.
Mit netværk er relativt lille i denne branche og det er imidlertid lidt svært at finde en virksomhed der tager praktikanter ind, da der er mange elever. Derfor tænkte jeg at der var nogle maskinmestre eller andre iblandt MCG brugere, med kendskab til steder der tager praktikanter ind i Aalborg-området.
Jeg har naturligvis søgt hos de store rederier og de større virksomheder i Aalborg-området, men ind til videre har det ikke givet pote!
Mvh.
Nicklas Møller
aug 2012
Følger: 1 Svar: 47
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 654
Hvis du gerne vil ud og sejle eller offshore så er det der du skal kigge hen, eller hvis du vil være på land er det ved større produktionsvirksomheder, vedligehold/reperationsvirksomheder eller rådgivende konsulentvirksomheder på skal se hen. Du skal tænke på at næste gang du skal i praktik, er når der skal skrives bachelor på sidste semester. Så det skader ikke at få afprøvet sine ideer omkring ens fremtidige arbejdsliv allerede ifm. værkstedskolen.
Hvis du tænker maritimt, så søg i hele DK, hvis landbasseret så søg fra Aarhus området og op. Det er altid sjovest at have nogle steder at vælge imellem, og transporttiden er bare en del af det, og i sidste ende kun et spørgsmål om vilje kontra planlægning.
Alternativt kunne det jo være din ansøgning der ikke er skarp nok, siden der ikke er kommet respons.
God fornøjelse med praktiksøgningen.
jul 2012
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 91
Men jeg fik plads ved en større industrivirksomhed, som havde en vedligeholdsafdeling hvor der hovedsageligt var maskinarbejdere ansat, men også nogle smede. Og det var pisse godt, da der var meget afveksling på opgaverne.
Så jeg kan kun anbefale at søge i nogle vedligeholdelsesafdelinger.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
Værsgo.
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 243
Gert P
Tak for det, har naturligvis søgt hos MAN Diesel og håber snart jeg får svar, da det er et af det steder jeg rigtig gerne vil hen hvis muligt!
Maskinmester værkstedspraktik