1.810 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Garageport Garageport

Der er jo masser af kompetencer herinde, så nu prøver jeg at trække på nogen af dem nok en gang smiley

Jeg skal have fundet en port så jeg kan få lukket min carport af i enden. Den måler cirka 270/280 cm i bredden og omkring 215 cm i højden. Carporten er lavet af ganske almindelig træ og i hver side af den står en 4x4-stolpe, som porten sikkert kan fæstnes til. Den kan jo selvfølgelig godt være en anelse mindre, hvis nu man falder over en god pris på en, der lige er 10 cm smallere smiley

Men der er jo 1000 forskellige mærker, priser, leverandører, funktioner, så derfor spørger jeg lidt om hjælp: er der nogen, der kan anbefale hvad jeg bør kigge efter (hjemmesider, forhandlere, etc)? Om den lige præcist er i træ eller andet materiale er lidt underordnet - dog må den gerne være isoleret.

Automatisk åbner - for/imod?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Garageport
  • #2   25. jan 2015 Hey

Jeg har lige fået i, godt nok en led hejseport. fik en lokal portman til det 13000kr malet i valgfri farve med kodetastatur og fjenbetjerninger

• #3   25. jan 2015 Det er jo selvfølgelig to gode bud, men når jeg falder over en hjemmeside f.eks her: http://dbonline.dk/stalvippeport med en komplet port til 3000,-, så er det nok umiddelbart i den prisklasse - altså den lave - jeg leder. Det burde jeg nok have skrevet også.

En garageport til 13.000 vil være langt mere værdi end resten af garagen er værd smiley

• #4   25. jan 2015 ja okay godt ord igen:D:D

• #5   25. jan 2015 Jeg har købt 4 stk. af hende her sidste år. Det var den billigste ledhejseport jeg lige kunne finde på det tidspunkt.

http://www.dba.dk/ledhejseport-garageport-n/id-1000447286/

Hun kan også hjælpe med at skære dem i de mål man vil have, plus man kan købe tasteturlås til den for 500kr.

Så hvis det må være ledhejseport, så er det et okey billigt bud.

• #6   25. jan 2015 Er der isoleret, hvor meget frihøjde har du, hvor meget plads har du til siderne... der er flere ting der skal tages højde for...

Jeg har kørt som montør ved dansk portservice, så hvis du har brug for råd og hjælp kan du bare sige til...

Hvis det er en uisoleret garage, du bare vil have så du kan lukke af for nysgerrige blikke, vind og flyvende blade, vil det billigste helt klart være en stål vippe port med en billig trækmotor på... er der isoleret skal du jo have en port der også er det og så stiger prisen...

• #7   25. jan 2015 6> Nej, der er ikke isoleret (endnu). Men det er også med i planerne samtidig - det kan umiddelbart lade sig gøre, at sætte 100 mm isolering i sider og loft og det tror jeg, at det ender med.

Indvendigt mål mellem stolperne er 270 cm, og udvendigt mål mellem dem er 284 cm. Så jeg går ud fra, at porten må kunne sættes fast på disse stolper. Og loftshøjden er 215 cm - der går så nok lidt fra, så porten kan være der, når den åbnes. Ikke dermed sagt, at den nødvendigvis SKAL være 270 cm bred.

Så i bund og grund - når det nu er en ældre garage/carport og ikke 100% isoleret - så kan jeg ligeså godt tage den billige vippeport? Og noget el til automatisk åbning er måske ikke så dyrt oveni?

• #8   25. jan 2015 Altså hvis du vil isolere, vil jeg vælge en isoleret port, ellers er der jo ingen idé i at isolere det andet.
    Ja du kan få portåbner fra ca. 500 der kan klare opgaven med så lille en port...

• #9   25. jan 2015 Ja, så må jeg finde sådan en stålport med isolering, hvis det lader sig gøre.

• #10   25. jan 2015 Det kan det da... og ellers er en ledport i den størrelse ikke så dyr igen, dem der er linket til længere oppe ser da ud til at være til en ok pris, det skader jo ikke at høre hvad den vil koste i den størrelse du skal have..

• #11   25. jan 2015 Nej, det har du ret i. Som nævnt behøver den ikke være fulde 270 cm i bredden og kunne man nu lige finde en på f.eks. 250 cm i bredden, som var 40% billigere, så var det jo oplagt, at tage sådan en i stedet.

Og det ser endda ud til, at den (275 x 200) i Den Blå Avis mere eller mindre passer i målene - den vil jeg lure lidt nærmere på. Det må da kunne lade sig gøre, at få det til at passe og så er den både isoleret og med elmotor.

• #12   25. jan 2015 Det kan det helt sikkert nemt... det kræver ikke den store ledvogter eksamen at montere sådan en port, bare man er omhyggelig med at få tingene i vinkel.... så en kammerat og et par timer, så er den sgu oppe..

• #13   25. jan 2015 Jeg har en god kammerat, der er tømrer - ham må jeg bestikke med lidt kolde øl smiley

• #14   25. jan 2015 Den port fra dba længe oppe har en af mine venner i sit værksted. Den virker helt fint. Han har også tastatur lås ved porten. Og den er ok isoleret

• #15   2. feb 2015 Ja, det ender vist med den port fra DBA. 5800 med fragt leveret i ønsket mål er vist uhyre svært, at konkurrere med alle de andre steder jeg har fundet - og så er den isoleret og en elmotor fra starten af.

Så skal jeg bare lige have målt op til indvendig beklædning og isolering. Jeg regner med, at det bliver 100 mm isolering beklædt med douglasplader i passende tykkelse.

Er der noget hér, at tage højde for (udover der også skal trækkes rør til strøm/lamper i loftet)?

• #16   2. feb 2015 Isolering i gulv?
    Loft?

• #17   2. feb 2015 Til at starte med isolering i vægge og loft. Senere vil jeg have støbt gulv tror jeg - tror jeg.

• #18   7. feb 2015 Man har som bekendt et standpunkt indtil man får en ny ide. Indtil videre bliver der lavet den billige løsning bare med en dobbeltdør og så kan MC'erne stå i det mindre værksted indtil videre.

Planen er nemlig, at lave et helt nyt, større og bedre værksted i stedet for, at lappe på det nuværende (uisoleret og lavet af enkeltlagsvinduer og tyndt træ).

Men hvad pokker skal man regne med, at sådan et værksted kan løbe op i? Lad os sige 40 kvm, støbt gulv med isolering, vægge i træ med isolering, 3 døre, 2 vinduer og en form for tag. Og en eller anden varmekilde skal der også derind.

Døre, vinduer, el og den slags kan jeg godt finde priser på. Det er mere alt det andet. Hvad koster det at støbe et gulv - hvad koster det at isolere en væg/loft - og den slags.

Nogle gode bud? Eller er det at rende i Stark med min skitse og lade dem komme med et tilbud?

• #19   2. mar 2015 Er det realistisk, at kunne få 50.000 (til byggematerialerne) til at række til et nyt værksted?

Ønskerne er:

35-40 kvm.
    Støbt gulv med isolering
    Isolerede trævægge
    Et par vinduer
    To døre
    Rulleport
    Tag (fladt i træ)
    Varmekilde

Kommentér på:
Garageport

Annonce