Findes der nogle vvs folk herinde? HJÆLP Findes der nogle vvs folk herinde? HJÆLP
Min ene radiator i stue etagen lever sit eget liv. nogle gange er der varme på, nogle gange ikke. Det er fjernvarme.
Jeg har prøvet at udlufte(alle), skifte den man skruer op og ned på, motioneret nålen inde bagved, og endda haft den ude( ifølge en anden guide jeg fandt).
Jeg prøvede at skrue helt op for cirkulationspumpen og varmen i 20 min og derefter ned igen(råd fra en vvs der servicerede systemet) så gav den varme i omkring 15 min for så at blive kold igen(varmen kom først da jeg skruede ned igen). Røret er også koldt.
Der er vand på anlægget.
Er der nogle som kan komme med et godt råd?
På billedet er tilgangsrøret selvfølgelig i toppen af radiator.
Beklager mit "ikke faglige sprog" og mit "paint" billede, det er ikke lige det jeg gør mig mest i
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 179
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 108 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.340
Cirkulationspumpen er 2 år gammel. Og for en måned siden var der en fra wicotek og lave service på selve anlægget.
Jeg har ingen ide om hvad en shunt ventil er
Hvis jeg slukker for den radiator på 1 sal ( på billedet) så kommer der en smule varme, dog ikke ligeså meget som de andre?
mar 2009
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 179
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 47
når du masserer den lille stift:-D på radiator ventilen ,kan du så mærke modstand ,som fra en fjeder ?
mar 2009
tak for hjælpen allesammen, og specielt tak til Michael s som hjalp over telefonen til at få styr på det
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Findes der nogle vvs folk herinde? HJÆLP