5.866 visninger
|
Oprettet:
CO2 ejer/lejeflaske {{forumTopicSubject}}
Goddag
Har lige investeret i et dejligt Migatronic automig svejseanlæg (brugt). Jeg fik i handlen et par CO2 flasker med. Det er lidt større flasker, den ene rummer vist 15 kg CO2, og den anden 20 kg.
Er der nogle der kan svare mig på hvordan det er med ejerflasker og lejeflasker? Og hvordan man kan identificere hvad man har med at gøre? Har søgt lidt rundt på nettet, men har ikke lige fundet noget endegyldigt svar.
Trykprøvningen er vist foretaget inden for de sidste par år, såvidt jeg kan se på dem.
Er det til at få sådan nogle fyldt som privatperson?
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 165
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Ejer flasker kan man som regel altid få byttet. Leje flasker kræver at ham der bytter lejer ved leverandøren, og det ikke er en af dem som bruger chip eller stregkode endnu...
20kg er en lejeflaske, 15 kg kan være begge dele alt efter alder og fabrikat.. Tá dem med til leverandøren og prøv dig frem når de er tomme. Man har hørt om folk der har fået en bytter for en plovmand i ny og næ
Jeg bruger strandmøllen, og kunne indtil for nyligt bytte alt der kom fra dem. Men det er slut nu. De ved nøjagtig hvilke flasker jeg har... Det er træls på byggepladser at man skal holde 100% styr på at få sine medbragte flasker med hjem
jul 2012
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 91
På 20 kg flasken står der Union/Hydro gas på.
Men det lyder godt at der er mulighed for at få fyldt på Syntes jeg kunne læse nogle steder at det var besværligt, hvis man som privatperson havde andet end de 6 kg flasker.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
spurgte ham jeg normalt bruger (på lolland) , hvordan med trykprøvning når den udløb ? svar mal den rød så kunne han gøre til en billig penge men han sagde så :den flaske jeg havde med var i pæn stand , han havde set det der var meget rustent og bulet klare trykprøvningen alligevel , så det skulle jeg ikke bekymre mig når den tid kom
jul 2012
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 91
CO2 ejer/lejeflaske