Update ang SONOS {{forumTopicSubject}}
Hej
Skrev følgende indlæg, og vil lige gi en Update:
http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Off-Topic/210837-erfaring_med_sonos
Har nu købt en bridge og 2 stk play 1ér.
Hørte Play 1,3 og 5 i butikken.....Synes ikke der var den vilde forskel mellem en 1 og 3ér så valget fladte på 2 stk 1ér til at starte med.
Men da jeg kommer hjem med skidtet driller det allerede fra 1 minut.....Min Ipad Air (som jeg havde planlagt at bruge som fjernbetjening) vil ikke forbinde til Bridgen, og jeg prøver at genstarte routeren, Ipad osv osv....til sidst kommer en kammerat ud som er edb supporter, som bruger 2 timer på at chekke indstilling på routeren osv.....men alt forgæves........Min telefon og fruens Ipad kan dog godt forbindes til bridgen. Dagen efter smider den så også telefonen af, og kan ikke få den på igen....til sidste prøver jeg at genstarte alt der har forbindelse til routeren i huset....tdc boks i stuen osv, og så kommer Ipad Airén og telefonen på. Men hvis jeg genstartet en Ipad (gælder dem begge), kan de ikke genfinde bridgen, og hele mit system med router osv skal genstartes, plus ofte hænger min Ipad, hvor man kan mærke forbindel ryger eller er meget ringe (Ikke wifi forbindelsen men til SONOS)
Har haft snakket med en kammerat som har haft sonos 2-3 år nu, og han Ipad kan han heller ikke bruge længere.....
Har snakket med HiFi klubben og de var så venlige at en sælger kiggede ud til mit privat, (PISSE GO SERVICE), han forslog jeg krævede en nyere router fra TDC.
Ud over det, er det er hammer smart system med imponerende lyd i de små højttalere, men synes dog det er et stort problem forbindelsen ryger så ofte.
Så far er nok lidt skuffet
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 811
Bruger 2 Samsung tablets, en Iphone og en samsung Galaxy S4 til styrring.
Der er lavet grupper til hvert rum osv.
Alt spiller max på 5 min og de nye højtalere der er kommet til en 5'er i stuen feks. blev koblet til med det samme og spillede 5 min. efter den var pakket ud.
Jeg har til dato ikke hørt om nogle der har haft så store problemer med at installere dette system.
Men prøv at høre hi fi klubben om de kan hjælpe.
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
Der er masser af Wifi Signal, så synes det er langt fra optimal....
Har som sagt haft fat i Hifi Klubben, som siger jeg skal prøve at skaffe en anden Router.
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 245
Men når det kørte var det godt:)
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 368
Efter at have funderet over, om vi virkelig aldrig har haft problemer med vores Sonos, så slog det mig at der alligevel har været et enkelt problem.
Efter at vi flyttede for et par år siden, og skiftede vores fine Yousee internet ud med Stofa, så oplevede vi til tider at Sonos sprang numre over eller gik i stå når vi streamede fra Wimp/Spotify. Sonos var meget behjælpelige med fejlfinding, men ingen fysiske fejl kunne findes.
Problemet lå i internetforbindelsen. Løsningen blev at sætte routerens QOS (Quality of Service, mener jeg det hedder) til at prioritere den port Sonos'en er forbundet til højest. Herefter har der ikke været en eneste fejl.
Update ang SONOS