5.078 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

trykluft system trykluft system

Hey!
Da jeg snart er færdig med min garage/værksted. Og det eneste jeg endelig mangler er at sætte min kompressor til.
Så regner med at trække luften rundt i garagen via rør.
Nogen der ved hvilken rør der vil være bedst til det og hvad ø.
Hvor vil man kunne købe rør, bøjninger og koblinger henne?
Og hvor vil man kunne leje en gevind skære der kan tage den ø?

Pft Thomas:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  trykluft system
  • #1   15. maj 2014 Jeg har lavet et system på mit gamle arbejde, der brugte jeg 3/4 " rør af galv stål ( ville have brugt rustfrit, men bossmand sagde nej da han hørte prisen ) det er ca. 12 år siden og det virker den dag i dag uden utætheder ( der blev brugt 3/4" pga. der var 11 udtag, og der er et vist tab undervejs, så hvis du bruger det skulle du være sikker på luft ved udtaget ) ellers en automatisk rulle med 20-30 meter slange, så ligger der ikke slanger på gulvet og den er jo nem at rulle ind ( så evt et t-stykke hvis du har luft-lift, så kan den være på hele tiden så du ikke skal skifte )

• #2   15. maj 2014 1/2" rør er rigeligt, og det er godt nok med alm. sort rør. Men brug "fehår" til at pakke med, det er nemmere med unitape, men jeg har set hvor bøvlet det er når det bliver utæt, det er bedre at lave det ordenligt fra starten. Og sæt en fornuftig vandudskiller på i starten af systemet, det bliver du glad for i længden. Og så smid kompressoren udenfor, hvis det er muligt, evt. byg et lille tag over den, så står den fint der. sæt hellere et par udtag mere end du regner med at bruge, det er så lidt ekstra når du er i gang, og så er du "fremtidssikret" - held med det.

• #3   15. maj 2014 1/2" er rigeligt i privat adressen.
    hvis du kender en smed/vvsér så kan de skaffe dig stumperne til en fornuftig pris, og også låne dig en gevindskærer eller lave de nødvendige gevind for dig.
    Du kan jo måle det hele op, så du ved hvor lange dine rør skal være.

Hvis du bor på Djursland ( eller gider køre langt), kan jeg godt være behjælpelig.

Mvh Brian

• #4   16. maj 2014 Tak for hjælpen.
    Bliver lavet i 1/2" sort rør. Vandudskiller er der styr på.
    Og bliver pakket med garn.
    Og kompressoren står ude.

• #5   16. maj 2014 Du kan også bruge pex slange. Det fungere rigtig godt smiley

• #6   16. maj 2014 Al mit luft er lavet i galvaniseret rør, der er næsten ingen prisforskel og så synes jeg det er træls at se på rørføringer med rust.

Kommentér på:
trykluft system

Annonce