{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.717 visninger | Oprettet:

billig men ok fladskærm ??? {{forumTopicSubject}}

Vores Fladskærm i Stuen er lige stået af, og har så lige været i elgiganten for at købe et nyt....men ingen af de 4 jeg spurgte til havde de på lager, og generelt ingen salgsinteresse...

Så hvis der er nogle der kender nogle gode tilbud til et 50 evt gerne 55" tv til billige penge er jeg åben for input

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  billig men ok fladskærm ???
  • #1   14. maj 2014 Har du nogle mærkepræferencer?

Jeg har et Samsung som jeg er glad for, men min brors Sony har også et super flot billede.

Hvis det bare er størrelsen på 50 tommer du går efter og er ligeglad med mærket, så kan du få rigtigt meget tv i Aldi. De har deres eget mærke, der hedder Medion.

• #2   14. maj 2014 Hvad er billig penge?

Og hvad skal kobles til den (og hvordan)?

• #3   14. maj 2014 Må gerne være et kendt mærke (lg, sony, philips osv), Ikke de helt billige discount mærker, Jeg kører TDC trio, (altså normalt fjernsyn i SD), og så ser jeg nogle gang i film i HD, gennem HDMI

• #4   14. maj 2014 P.s. Så billigt som muligt ;), helt ikke over ca 7000

• #6   14. maj 2014 Nu så jeg det program hvor de afslørede af Samsung konsekvent brugte for små kondensatorer i deres PSU, hvorved den stod af meget ofte efter godt 2 år......lugtede meget at planlagt levetid, hvilket gør at jeg nok har boycuttet dem lidt......ja måske gør andre fabrikater det også har bare ikke hørt om det smiley

• #10   14. maj 2014 Det er faktisk et LG der er stået af ok VIRKER som om det er PSUén

• #12   14. maj 2014 Så vil jeg kigge efter LG, Sony, eller Samsung. Philips's billedbehandling gør ofte ikke noget godt for billedkvaliteten på TDC TV (og så er min egen subjektive mening om Philips, at det stinker på alle leder og kanter), så Philips vil jeg faktisk se bort fra.

Panasonic, som jeg ellers selv sværger til, er også begyndt at lave LED i stedet for plasma, men jeg har ikke set billedkvaliteten på disse endnu, så jeg tør ikke sige hvor godt billede man får. Ellers havde jeg uden at blinke anbefalet Panasonic (plasma).

Det her kunne måske være et bud: http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hifi/tv/led/samsung-ue55f6105?cid=pc_913205000000

Eller smide 500 mere og nappe det her: http://www.webhallen.com/dk-da/lyd_og_billede/173100-panasonic_50_plasma-tv_tx-p50st60y&atcl=external:ref

• #13   14. maj 2014 Tjek flatpanels anbefalinger

• #14   14. maj 2014 Find det du vil ha og så er pricerunner din ven

• #15   14. maj 2014 Hvis du stadig kan finde det her vil jeg anbefale det:

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2875264/TV/Panasonic-Viera-TX-P50ST60Y-Sammenlign-Priser

Ellers et 46" Samsung UE46F8005 - de ligger omkring 8.000 kr. og er også et VIRKLEIG lækkert fjernsyn

• #16   14. maj 2014 Ok kan se at flatpanel også anbefaler den jeg efterspurgte i Bilka Holstebro men som OGSÅ var udsolgt

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2881000/TV/LG-55LA641V-Sammenlign-Priser

• #17   14. maj 2014 Hvad med denne skærm (link fjernet)

Hifiklubben giver 3 års garanti og rimelig god service.

Elmutanten giver dårlig vejledning og har aldrig nogen tilbudsvarer hjemme.

• #18   14. maj 2014 Der er man så også oppe i 9000 Michael......

• #19   14. maj 2014 Nu er det ikke for at genere nogen, men hvor mange af jer har rent faktisk den nødvendige erfaring der skal til for at kunne anbefalde tv? At anbefalde TV er ikke ligesom at anbefalde motorcykler. Ved motorcykler er der forskelige sidestillinger, krav til motor osv osv der gør at det bedste valg af model er forskeligt fra person til person.

Med TV er det ikke tilfældet. Her er det udelukkende et spørgsmål om billedkvalitet til prisen og det er et ganske objektivt emne. Problemet er at folk der anbefalder tv, de anbefalder det fordi de selv har det eller fordi at de har set det hos en bekendt og billedet er flot. Men hvordan kan man vurdere om et billede er flot i forhold til de andre TV, hvis man ikke har set alle modellerne under de samme forhold mens de har været indstillet korrekt.

Igen så er det ikke for at fornærme nogen herinde, men at skrive at "jeg kan godt lide Samsung" eller "Køb det her TV, fordi jeg har set det i min fætters stue og det har et flot billede" giver bare slet ikke en i stand til at anbefalde noget tv til nogen.

Så gå ind på fx Flatpanels.dk hvor anmelderen får langt flere TV igennem hænderne om året end de fleste mennesker gør igennem halvdelen af deres liv. HAN kan anbefalde tv fordi han har erfaringen.

Derudover så er der dog et par småting som du skal overveje. LED eller Plasma? Plasma er generelt accepteret som den type der har det bedste billede. Der er dog mange problemer også. Først og fremmest så skal det være under de rigtige forhold. Billedkvaliteten bliver helt ødelagt hvis du har for meget lys i rummet. Så har du store vinduer og vil se TV om dagen, så er Plasma ikke noget for dig.
    Derudover er der fx problemer med at nogen folk(inkl undertegnet) føler at billedet flimrer meget. Det er et langt større emne end det lyder til, men det er ikke et problem med LED, da teknologien er helt anderledes.

LED er desuden efterhånden på linje med plasma på de fleste af de punkter, hvor plasma var foran. Det er også derfor at Panasonic(som ellers indtil nu næsten udelukkende har lavet plasma tv) har valgt helt at droppe plasma.

Så LED er for de fleste vejen frem, men kan du mørklægge rummet og ønsker du den perfekte billedkvalitet, så er det plasma du skal have.

Der er selvfølgelig også muligheden projektor, men selvom billedkvaliteten og størrelsen af billedet er fantastisk i forhold til prisen, så er det meget omstændigt at sætte op og benytte, da du skal have ekstern tv tuner, eksterne højtalere, beslag i loften, købe lærred osv osv. Normalt kun for die-hard film fans.

Anyway det blev lidt længere end forventet. Pointen var som sagt at gøre opmærksom på at det kun er ganske få mennesker der har den nødvendige ekspertise til at anbefalde specifikke tv modeller baseret på deres egen erfaring. Rasmus fra Flatpanels.dk(ejeren/anmelderen) er en af dem. Så gå ind og kig på hans liste. Input fra alle andre er ligegyldigt smiley

• #21   14. maj 2014 Den fåes til 8000 andre steder.

19#

Så længe der bliver skelet så meget til prisen, som trådstarter nu engang gør, så er enhver "anbefaling" måske en øjenåbner for, hvad der også findes derude, men han ikke selv er faldet over. Og skal flatpanels Rasmus være guideline, for hvem der kan anbefale noget, kan emnet jo lige så godt lukkes, for vi er åbenbart ikke værdige til at svare.

Med mindre Rasmus Larsen selvfølgelig har en profil smiley

• #22   14. maj 2014 Med hensyn til Philips, så har de flere serier, de billige (lav nr serie) virker som sådan ok, men jeg kan se,at HDTV er mine ikke gode til, lyden er også direkte ringe, på det billigste. Men sådan er det, med de billigste modeller, af flere fabrikater.
    Deres topmodeller er gode, og holder ok siger min kammerat, der har været på et Philips værksted.
    Men igen der er flere ting, man skal have styr på inden, man vælger. Så du må bruge google lidt, og søge på det der tiltaler dig.
    Personligt bliver mit næste, et plasma til noget over 10.000

• #23   14. maj 2014 Lyden er da altid ringe. Skal lyd og billede kvalitetmæssigt hænge sammen, så er det i mine øjne eksternt system der skal til.

En fed film med popcorn og det hele til, skal ikke nydes med kling-kling bas smiley

• #24   14. maj 2014 Det var en noget bastant, firkantet og lettere bedrevidende udmelding, der kom der.

Ligeså ligegyldig du måtte mene vi andres meninger er, ligeså ligegyldig er din mening heldigvis. At den så i din iver på at gøre alt sort/hvidt ligeledes er forkert, gør det bare sjovt. Lev du bare videre i troen om, at Flatpanels er den eviggyldige sandhed.

Bøvs.

• #25   14. maj 2014 Rolig folkens.....spurgte bare om nogle kendte til et godt tilbud

• #26   14. maj 2014 det #20 linker til.

er
    det ikke meget tv for pengene , eller .. eller . ?

mvh

• #27   14. maj 2014 Det er et Philips. Du får så meget mere ved at vælge alt andet. Dårligt billede, dårlige og tåbelige menuer, ufattelig ringe opsætning, og generelt bare noget du kommer til at fortryde.

• #30   15. maj 2014 #24 Antager at det er mig du skrev kommentar til?

Men ja det lød måske lidt bedrevidende, men er ikke desto mindre sandt. Og jeg kom netop ikke med et forslag på model. Jeg pointerede bare at man ikke bør lytte til folk som i bund og grund ikke har erfaringen. Det er en ærlig sag og jeg beskylder ikke nogen.

Hvis man kun har prøvet 3 forskelige motorcykelmodeller, så er man jo heller ikke i stand til at sige hvilken model af alle motorcykelmodeller der er den bedste. Det har man bare ikke erfaringen til.
    Hvis jeg kun har smagt den rød M&M's, så kan jeg jo ikke anbefalde den over den gule og den blå. Det kan godt være at der ikke er nogen af dem som smager desideret dårligt, men det betyder ikke at den røde nødvendigvis er den bedste, bare fordi det er den eneste jeg har smagt smiley
    (Det er bare et eksempel - alle farver M&M's smager åbenlyst ens smiley )

At der er mere genskær med et Plasma TV er ikke en subjektiv erfaring. Det er bare et fact. Sådan er det bare. I de seneste år er genskæret blev gjort mindre, men har man genskær-fobi, så er det bestemt ikke Plasma man skal have.
    At Plasma har et bedre billede kan måske være en subjektiv mening, men det er ikke destomindre noget som de fleste enthusiaster er enige om. Som jeg påpegede så er LED efterhånde med, hvis ikke overhalet plasma på de fleste områder. Det er også derfor at Panasonic dropper plasma.

At projektor er mere besværligt end et tv er åbenlyst. Hvis målet bare er at se TV avis, så er det naturligvis nemmere at stille et tv på et bord og trykke "tænd" end det er at hænge beslag og projektor i loften, hænge lærred op, installere ekstern tuner og installere eksternt lydsystem.

Så jeg kan ikke se hvad du mener med at mit input ifølge min egen kommentar er ligegyldig? Jeg bringer facts på bordet - ikke ukvalificerede, subjektive forslag på modeller - måske bortset fra det med plasma vs LED, som er til ekstra stor debat i disse år.

Og btw så mener jeg ikke nødvendigvis er den "eviggyldige sandhed". Men jeg ville til enhver tid hellere tage råd fra en person som gennemtester 10-20 TV'er om året end en tilfældig bruger på et motorcykelforum, som i sidste uge så sin svigerfars "nye, fede flimmerkasse", som står ukalibreret i en lys stur med kæmpe vinduer smiley
    Kald mig en dum tosse, men dem som sværger til at gøre det modsatte af ovenstående, de tænker bare ikke særlig rationelt smiley

Igen ikke for at fornærme nogen - og slet ikke trådstarter smiley

• #31   15. maj 2014 Flatpanels tester tv der er noget over trådstarters budget.

Og at du ikke vil fornærme nogen, er da en fin holdning.
    Men du sviner alle der kommer med indlæg, som ikke er ekspert på lige det område der spørges om.

• #32   15. maj 2014 Har selv lige købt et 50" LG (de har fået det i harald-nyborg) til 3600kr.
    billedet fejler ikke noget, så skal du ikke have alt mulige fanzy funktioner, så er det et fint bud.

• #33   15. maj 2014 #30

Det bliver ikke mere korrekt af, at du bare gentager dig selv.

Du har tydeligvis aldrig set et ORDENTLIGT plasma være kalibreret, hvis du mener, at der er problemer med billedkvalitet, hvis der er lys og flimmer i billedet. Din holdning bærer tydeligt præg af, at det bare er noget du har læst dig til eller er på lønningslisten hos Flatpanels.

"Du må KUN købe mærke XY, for det siger Flatpanels". Den holdning er der i hvert fald ingen, der kan bruge til noget.

• #34   15. maj 2014 http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KDL50W805BBN/sony-50-3d-smart-led-tv-kdl-50w805bbn Har fået super anmeldelser for billedet, i det nyeste Lyd&Billede blad, det ville jeg købe hvis jeg skulle ud og købe nu.. De skam roste det i forhold til prisklassen smiley

• #35   15. maj 2014 (link fjernet)

• #37   15. maj 2014 ...........Og hvad skal Søren så købe?.............

Det billigteste han kan få.............

• #38   15. maj 2014 Lige en Update.

Der blev idag købt følgende skørm, da den blev anbefalet på flatpanel.dk

http://www.lg.com/dk/tv/lg-55LA641V

til 6500 i Bilka....så håber jeg, det tilfredsstiller mig smiley

P.s. altså ikke på en fræk måde

• #39   15. maj 2014 du må lige lægge noget info ind, når du har fået tjekket det ud .

mvh

Kommentér på:
billig men ok fladskærm ???

Annonce