1.619 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Hvis du syntes Registreringsafgiften, er lige høj nok Hvis du syntes Registreringsafgiften, er lige høj nok

og godt syntes de kunne nedsætte den evt gradvis , så kunne dette her være et sted at starte .

du kan være med til at undnerskrive på siden her .
mvh

http://registreringsafgiften.dk/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvis du syntes Registreringsafgiften, er lige høj nok
  • #1   29. apr 2014 Gjort smiley

• #2   29. apr 2014 Hvor skriver man så under, for at få høje afgiften ??

Det er jo et stadig, stigende problem for Danmark. At vi ikke kan betale for alle de perker.. Så hvorfor ikke bruge reg afgiften, på at importere flere. Der heller ikke gider lære dansk eller indrette sig efter danske normer.

• #3   29. apr 2014 ^^^eller man kunne sætte reg afgiften ned så vi kunne køre i mere sikrere biler og derved spare på hospitals regninger og bruge det over skydene til lud dovne uforbedrelige forkælede ..............

• #4   29. apr 2014 Jeg sætter ikke mit kryds. Facts er at pengene bliver brugt til noget fornuftigt, som vi alle nyder godt af.
    Hvis registreringsafgiften bliver sat ned, så betyder det jo ikke automatisk at vi får færre "perkere" til Danmark. Nedsat afgift betyder bare at der enten skal højere afgift på andre ting(eller vi tilsvarende skal betale højere skat, moms osv) eller der bliver skåret ned over hele linjen. Dvs at alt bliver en lille smule dårligere for os alle sammen.

• #5   29. apr 2014 Racing4fun
    Det var dog en nedern lorte racistisk kommentar...

• #6   29. apr 2014 Gad vide om nogen har regnet på, hvor mange mekanikkere, pladesmede og lakerere der vil miste deres arbejde i Danmark, hvis vi afskaffer registreringsafgiften ?

• #7   30. apr 2014 #5
    Danmark skulle efter signe, være et frit land, hvor alle kan sige sin mening.

• #8   30. apr 2014 #6 Hvorfor mister de deres arbejde? Jeg er stadig imod blindt at fjerne registeringsafgiften, men ville billigere køretøjer ikke være lig flere køretøjer, hvilket vil være lig mere arbejde til de fagmænd du nævner? smiley

• #9   30. apr 2014 Racing4fun...
    Du er ikke den hurtigste hjort i skoven...
    Men som den racist du nu er, Er det tydeligt at du ikke forstået, at man skal stå til ansvar for det lort man nu fyrer af..

Du kan politi anmeldes for racisme..
    Trist at mennesker som dig, ikke har forstået begrebet ytringsfrihed..

• #10   30. apr 2014 @Arsukfjorden fordi lavere anskaffelses pris vil betyde en kortere levetid for køretøjerne.
    Hvis man fjerner registreringsafgiften falder brugt priserne voldsomt, hvilket vil betyde at det ikke kan betale sig at bruge så meget på vedligeholdelse og reparationer.
    (forsikringsskader vil også skabe færre arbejdspladser)

• #11   30. apr 2014 Jeg gætter personligt på at folk går mere til mekaniker med deres nye biler end deres gamle, på grund af serviceaftaler og garanti. Der vil uden tvivl også bliver flere motorcyklister, hvilket vil føre til et boost i motorcykelbranchen, i form af øget beskæftigelse for butikker som sælger udstyr og mekanikere.
    Derudover vil arbejdsstyrken blive mere mobil, hvilket også, alt andet lige, vil føre til et boost i beskæftigelsen.
    Og en nedsættelse af registreringsafgiften kan i øvrigt direkte være med til at medføre flere penge i statskassen. Se http://da.wikipedia.org/wiki/Lafferkurven

Derudover er der andre samfundsøkonomiske indirekte gevinster, så som øget trafiksikkerhed og som sagt en mobil arbejdsstyrke.

• #12   30. apr 2014 "butikker som sælger udstyr og mekanikere".

Den er der ikke mange af smiley eller også er det nok deres dårligste mekaniker man får.

Plat, ja je ved det, men det er tidligt smiley

• #13   30. apr 2014 En fjernelse af reg afgiften er ikke lig med nul indtægt til staten som nogen mener. Der vil jo stadig kunne lægges moms på alle solgte køretøjer. Og uden afgifter vil det blive flere køretøjer med deraf mere moms. Ja kære social-stemmende folk.. Så er det stadig lidt indvandrerne og plejehjemmene.

• #14   30. apr 2014 .. Så er der stadig lidt til indvandrerne og plejehjemmene

• #15   30. apr 2014 Hvis det var en god samfundsøkonomisk fortjeneste at have 195% afgift på biler, så ville der nok være andre lande som lige snuppede den taktik, og i den sammenhæng synes lige at jeg passende kunne sætte denne illustration ind:

profilbillede
  • #16   30. apr 2014 Grækenland tog deres reg afgift væk for nogle år tilbage, og folk købte nyere og dyrere biler.

Men hvorstår de henne i dag?
    T

• #17   30. apr 2014 #9
    Jeg må jo ikke være den enest, for så havde. Dansk folkeparti ikke fået 22 pladser i folketinget.

• #18   30. apr 2014 hmm ... Jeg syntes da ikke at kunne se eller huske at større skatter eller afgifter har skabt flere arbejdspladser for nogen , nogen steder .. Det lyder jo mere som den retfærdiggørelse det offentlige bruger for at opretholde afgitferne..
    Og om det var biler eller MC´er, mekkerne ville IKKE få mindre arbejde. Nej, der vil ske noget HELT andet. Forbrugerne vil købe mere kvalitet, der ville være flere det ville få råd til at købe nyt, og endnu federe : gamle MC´er/biler ! .. joh, nu har det jo altid været sådan at flok elsker køretøjer, og der ville komme MANGE flere mekanikkere der faktisk ville udføre mekker arbejde, istedet for at ende som reservedelsudskiftere på Dawoo biler ..

Det ville åbne døren for meget mere handel med andre EU lande med fede køretøjer som man nu havde råd til at få på plader her i DK osv ... hvis den med afgiften var sand, var Sverige og Tyskland jo på røven nu .. Og NEJ jeg er ikke racist, men kik F.eks på krav i andre lande for at flytte dertil. Man kan ikke liiige "sejle" til USA og bo dér, uden du faktisk har et arbejdsrelateret forhold .. Så Racing4fun er nok grim og simpel i sin mund, men hvis landet tænkte sig lidt mere om, behøvede man nok ikke at dramatisere sheriffen fra Nottingham hele tiden ..

• #19   30. apr 2014 I politik er der forskel på at have ret og at få ret.
    Forestil dig hvor nemt det vil være at 'spinne' en fjernelse af registreringsafgiften til en "luksus-lempelse til de rige mens de fattige skal vente 3 uger på lægebesøg" og andet propaganda.

• #20   30. apr 2014 OG PS.

En RIGTIG stor del af MC værkstederne PT som sælger nye MC´er, er sgu nogle kvaj. Kommer du ind med en cykel som er ret meget over 6 år gammel, bliver den betragtet som noget gammelt lort, og du skal "bare købe nyt", for det kan ikke "betale" sig .. nårh !.

Men de er presser af de danske importøre, som i ÅREVIS har opretholdt urimelige resevedels priser.. Som forhandler er det latterligt hvad du tjener på at sælge en ny MC.. Men du SKAL være med fremme om købe de nye modeller, og som importørens sælger fortæller: du tjener ikke på MC´en, men på reservedele og service .. Nårh .. Fohandlerne er fanget i det spil.. Hvis døren bliver åbnet til normale EU priser, er det IGEN kun det billeige skrammel der forsvinder, og SELV importørene behøver ikke at sælge deres Mercedes fordi den nu er billigere at købe .. smiley

• #21   30. apr 2014 Lavere afgifter vil ikke gøre mekanikere arbejdsløse. Mekanikerne kæmper lige pt. Mod mikrobilerne, som ganske enkelt bliver kørt til skrot, i stedet for søgt repareret. Dette taler for en afgiftsnedsættelse, så folk kan få nogle køretøjer af en sådan kaliber at det rent faktisk er værd at redde.
    http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Nordjylland/2014/04/17/110545.htm

• #22   30. apr 2014 der er da ikke nogen (ved sit fulde fem) der så naivt tror at det vil blive billigere
    ved at sætte indregistrerings afgiften ned.
    SKU DA IKKE I DANMARK

• #23   30. apr 2014 Lasse D smiley .. lige det !

• #25   2. maj 2014 Alt skal bare være billigere !!! undtagen understøttelsen hvis vi bliver ledige. den skal forhøjes drastisk og forlænges betydeligt... Og så vil jeg gerne have køen til sundhedsvæsnet fjernet. Gjort noget ved den slatne ældrepleje, stoppet skolelukningen. Nedsat pensionsalderen ( og forhøjet pensionen selvfølgelig) ... Og så vil jeg da meget gerne egenrådigt bestemme hvem der skal have opholdstilladelse i Danmark....... Det er vel for helvede ikke for meget forlangt.. Jeg har trods alt betalt min skat i 30 år smiley

• #26   2. maj 2014 Til alle jer modstandere af at få afskaffet afgiften eller få den formindsket kraftigt... Spørg jeg selv dette: Hvordan kan det være, at man i de fleste lande i Europa + Norge ikke har denne afgift, men landene fungere fint, og ja, man kan gå gratis på sygehuset også der. I det hele taget er deres velfærdsystem meget lige vores eget.

• #27   2. maj 2014 Og hvad er det for noget vås at sige mekanikkere, automalere, pladesmede m.m. mister arbejde...
    Tværtimod... Nu har folk råd til værksteds regningerne, og vælger at køre den nye dyt på værksted fordi det rent faktisk ikke er en spand til 5.000-15.000 som man bare vælger at skrotte i stedet for at få repareret, og derefter købe en ny spand.

• #28   2. maj 2014 men uanset hvad ser det jo ud til stille og roligt at vores nederen afgiftsliderlige statsminister og slæng får udkæmpet sig selv god og grundigt, så det KAN vel kun gå frem herfra smiley

• #29   5. maj 2014 Thunder..

Har Norge ikke registreringsafgift på biler..? Du vil blive noget overrasket over at finde ud af hvor dyre deres biler er www.finn.no

Nårh ja og så har de højere benzinpriser på trods af at det er en oliestat..

• #30   6. maj 2014 Vi kunne jo starte med at fjerne/sænke afGIFTEN på MOTORCYKLER, som er både miljøvenlige og benzin besparende. Det er jo uhørt, at de betaler det halve for en kværn syd for grænsen. Tænk sig hvilken opblomstring af økonomien det ville medføre. Desuden burde alle begrænsninger på 45 scootere fjernes, men det er en anden snak. Det danske afgift system er løbet løbsk. Indfør bruger betaling for dem, der UDNYTTER den danske velfærdsstat mest!!

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #31   6. maj 2014 Staten begynder ikke at opføre sig fornuftigt sålænge pengene strømmer ind,
    Jeg erklærer mig helt enig med Racing4fun, trusler om politianmeldelse har længe været de autonomes eneste "argument"

• #32   6. maj 2014 Underskrevet.
    Og delt på ansigtet.
    Støtter gerne selvom det går ud over pladesmedenes beskæftigelse med biler til under 10000
    Ville jo betyde langt flere mcer smiley så kan jeg ikke tage mi af et par ramte sektorer. Ikke når costbenefitanalysen taler for en sænkning

• #33   7. maj 2014 Niels B......
    Selvfølgelig gør du det.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #34   7. maj 2014 ja, over-Danmark styrer ikke her. Har I hørt de lige har givet en halv milliard til "klimaet", pengene skal fortrinsvis bruges i Afrika...

• #35   7. maj 2014 #32 ... Niels B ... enig !! smiley

Har lige været ude og prøve en tur en en Dawoo ( ups sorry ) Chevy Aro, eller hvad den nu hedder .. DAMM, noget billigt lort .. Det er da KUN på grund af afgiftsmenneskerne, at nogen kan blive tvunget til at køre i sådan een .. ( sorry hvis der sidder nogen som har een .. hmm .. den har et pænt rat ! ) .. Det går sgu ikke .. staten må stoppes .. Vi er jo på vej til kommunisme kvaliteter .. nederen !!

Kommentér på:
Hvis du syntes Registreringsafgiften, er lige høj nok

Annonce