{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.643 visninger | Oprettet:

jeg har en jobsøgende bettebror {{forumTopicSubject}}

nu er jeg ved at være pissetræt af min bror hele tiden kommer og skal låne en plov.. " kan du ik lige ligge ud den her gang". har jeg hørt ualmindelig mange gange det sidste stykke tid..

så i stedet for at give ham nogen gryn, er det nok smartere og hjælpe ham med at finde et job..

Jeg ved sgu ik rigtig, hvad han er go` til.. Men han vil gerne være trucker, som vores gamle høvding derhjemme.. Så knægten har været i gang med trucker/lager uddannelsen.. Men han har ikke fundet en læreplads.. Så han har gået på amu skole lidt over 1 års tid, men valgte at stoppe der, fordi ham og lærerne blev trætte af at se på hinanden..
Men det gav ham i det mindste et truck certifikat, plus diverse andre kurser og certifikater.. Derudover har han også fået tillusket sig et paragraf 26 bevis.. så han kan også gå og rode rundt på et værksted, hvis det skulle være..
Han er en pæn størrelse, og det varer sgu ikke længe før han kan smadder mig.. Sagt på en anden måde.. han kan godt tage ved. desuden har han en lille smule erfaring med fragt kørsel..

men er der nogen herinde, der står og mangler en 20-21 årig knægt, eller som kan anvise til et sted der mangler en. Så har jeg en 20-21 årig bror, med en masse blandede certifikater og kurser, som snart ruinere mig, og som går og småkeder sig..

så giv endelig lyd

han bor i hobro området.. så jeg tænker en radius af 40-50 km

stort set alt har interesse

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg har en jobsøgende bettebror
  • #1   9. feb 2014 han kunne blive pusher... der er en masse kørsel og fragt og en rimelig timeløn hvis man gør det rigtig har jeg hørt... smiley

• #2   9. feb 2014 Hvad med et kurerfirma? Både lagerarbejde og chauffør. Jeg ved ikke hvad der ligger i jeres område, men det kunne da være.
    Der er rimelig udskiftning i den slags firmaer da det ofte er noget folk tager for at tjene nogle penge, men ikke vil få deres liv til at gå med.

• #3   9. feb 2014 Det er lidt svært at få job hvis man ikke kan ind ordne sig, ikke det første job eller det andet, men så begynder det muligvis at blive svært, de fleste chefer vil jo vide hvorfor man holdt det forrige sted og ringer muligvis og tjekker op på oplysningerne osv.
    Han må ud og sige goddag om morgenen, helst som den første og ud på nogen trucker holdepladser og høre hvor de læsser og losser, om det er gode steder og om de mangler folk. Det er ikke nemt.

Men hvad gør han selv? Gør du tingene for ham?

• #4   10. feb 2014 Tro mig. Han har været overalt i Aalborg og Hobro, og omegn ved rigtig mange vognmænd og fragtfirmaer og byggemarkeder. Men alle vil jo have en med erfaring, og det store kort. Men problemet var jo at teknisk skole ikke ville give han kortet før han havde en læreplads.
    Men om andet er. Så er det jo en blandet flok herinde på mcg. Så jeg tænkte det ikke kunne skade og prøve og høre

• #5   10. feb 2014 Han skal meldes ind i et vikarbureau.

Så kan han blive sendt ud i virksomheder som hurtig arbejdskraft. Men mange virksomheder ser tit en vikar an og hvis han er god nok vil han blive fastansat.

Det er sket med de sidste 3 vikarer her jeg er og 2 af dem er pt. i gang med en lager og logistik uddannelse.

Så det er bare at komme i gang og af sted.

• #6   10. feb 2014 Han skal givetvis starte hos et vikarbureau og som nævnt skal han lære at forstå, at ALLE har mindst en de må stå ret overfor. Beklageligt men sandt!!!! Forstår han ikke det, vil han aldrig kunne holde fast i noget som helst.

• #7   10. feb 2014 Jeg har sendt ham et link til den her tråd.

Men keep em comin'

Alle gode råd, henvisninger, forslag er mere end velkommen.
    Han har ikke rigtig haft muligheden for at kunne vise han har kunne passe et job. Det sidste han havde gang i var afløser i et fragtfirma. Med ca 2 ugentlige kørsler. Han var tilknyttet firmaet et par måneder, men de drejede nøglen i dec.

Tak for hjælpen gutter

• #9   10. feb 2014 Mit umiddelbare bud vil være 20.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #10   10. feb 2014 Vil ikke anbefale ham at tage det store kort på amu, for det kommer du også til at betale for..Det er ellers billigt, der.

Kan han ikke få kommunen til at betale et C-kort til ham.

• #12   10. feb 2014 Fed ide

• #13   10. feb 2014 jeg kan sgu ik rende rundt og holde øje med hvornår han har fødselsdag

• #14   10. feb 2014 Flere har også haft held med at lufte en søgning via FB

• #15   11. feb 2014 evt. benyt linkedin.....brug netværket, følg firmaerne der kunne have interesse....

• #17   11. feb 2014 Han er skam også klar til og tage til norge. Vores far er chauffør og kører dk-områder
    Og vores anden bror kører udelukkende norge. Men de kan ik rigtig hjælpe ham, med at komme til og køre lastbil som han gerne vil, netop forbi han ikke har døv sløre kort.
    Men du har ret. Tage til norge og finde et ufaglært job, vil være godt for ham .
    Og som sagt det er med i hans overvejelser

• #18   11. feb 2014 Nu det ikke for at lyde negativ men det lyder til det der bremser han er han ikke har det store kort så det var jo nok en ide at han fik det ???

• #19   11. feb 2014 Jo jo. Det er også en mulighed. Men ung mand 20 år, bor hjemme ved de gamle. Har ikke rigtig nogen indkomst. Så er det svært og låne 20000 i banken til et kort

• #20   11. feb 2014 Bor hjemme ingen faste udgifter skulle man da mene nok ville være mulig hvis man virkelig gerne vil

• #21   11. feb 2014 Han vil virkelig gerne. Men banken vil virkelig ikke.
    Han har været igang med lager logistik og chauffør uddannelsen i 2 år. Og har været i skole praktik. Men det førte ikke til en praktik plads eller nogen brugbare kontakter. Alle muligheder er næsten blevet overvejet. Banken har været rimelig hjælpsomme. Men derfra og til og låne ham 20000, har lange udsigter. Og fordi han har kortet er der jo ingen garanti for job.
    Nu har jeg selv nej hatten på. Men hvem vil ansætte en 20 årig knægt. Ingen erhvervs erfaring, udover lidt pakke transport.

Så derfor oprettede jeg den her tråd som en alternativ løsning. Det kunne jo være heldet var med min bror, og der var nogen der kunne bruge ham

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

#22   11. feb 2014 http://www.m-e-k.dk/holdstarter-randers som amu, koster det ingenting, næsten.

Hvert fald ikke 20k

• #23   11. feb 2014 Plejer det ikke koste lige omkring de 3.000 der er grænsen?

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

#24   11. feb 2014 Mener mit kostede, 3500,- + prøve gebyr og lægeattest. så en 4-4500,-

Men er ikke inde i, hvordan de gør i Udkantsdanmark.

• #25   11. feb 2014 Det er det samme i på Løgstør kørerteknisk anlæg
    Kender Jimi som er Kørelære der super fin fyr

Kommentér på:
jeg har en jobsøgende bettebror

Annonce