{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. lån RD {{forumTopicSubject}}

Hej sidder og kigger på diverse lån, realkredit lån.
Mit spørgsmål lydder på hvilket lån havde i taget??
skylder 1milion til RD.
Jeg vil gerne beholde huset miniun 5-10 år endnu!!
Min fri værdi er nok ikke mere end 200.000kr. efter salg osv.
Kan man forhandle fastforrentet lån ned ?? den ligger på 3,5% lige pt??

flexlån mener i de vil forblive nede i rente???

vh Nicolai j

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. lån RD
  • #1   18. jan 2014 Hvis du har råd til at sidde med et fast forrentet Obl. lån på 3,5% med afdrag, så ville jeg vælge et F1 lån med fast ydelse svarende til ydelsen på en fast lån. Så får du banket mest gæld af på så kort sigt.
    Du kan ikke forhandle om renten på et obligationslån.

• #2   18. jan 2014 Hej jesper, ja jeg har råd til obl. lån, ville faktisk få 600kr mere efter skat end jeg har haft de sidste 3 år.. da jeg har haft boliglån, samt haft fk4. som , næsten er afdraget. (mangler et par måneder)
    koster det penge når man skal refinansier, efter fx et år med et F1 lån??

• #3   18. jan 2014 Mener selvfølgelig det er mit boliglån der mangler et par måneder...

• #4   18. jan 2014 RD har nu en låntype, Flex Kort, som pt er det billigste. Det har jeg taget. Om det vedbliver med at være billigt? Hvis jeg vidste det med sikkerhed så ville jeg være miliardær. smiley

• #5   18. jan 2014 hvis man har råd, er et fastforrentet at foretrække, men jeg har skiftet, for at afdrage kraftigt på mit bolig lån.... og det koster kassen (35000) at skifte mellem de 2 lånetyper, men det koster kun 500 kr at få gå fra et f.eks f1 til et nyt f1, pengene er tjent hjem for længst, gik fra en "husleje" på 19000 kr i kvatal på 5 % fastforrentet til 3660 kr pr kvatal på et f2 lån,, det drejer sig om at ha is i maven, og så længe der er krise er der billige renter, uanset hvad de siger, jeg skal forny til okt, og bruger de 10 md til at følge med i market, begynder renten at stige vælger jeg nok et f5 lån, da jeg ikke gider at betale 35000 engang til

• #6   18. jan 2014 Flex kort vil jeg absolut holde nalderne fra som det ser ud pt. Dette lån er knyttet til Cibor renten, som er den rente banker imellem aftaler at låne til hinanden. Dvs at ryger man ind i en periode, hvor bankernes tillid til hinanden svigter, så vil den rente stige kraftigt. Samme situation vil omvendt presse obligationsmarkedet, og dermed holde kurserne høje og Renterne lave.

Vælger du et F5T lån med samme ydelse som på det fast forrentet, så vil du i løbet af de næste 5 år have afdraget 115.000 mere på din gæld. Hvis du så skal bo der i mere end de 5 år, men under 10, så ændre profil til et F1T lån hvor du bibeholder samme ydelse, men derimod står mere fleksibelt mht til afkommet ud af lånet uden ekstra omkostninger. I dit tilfælde med 1 mio koster ydelsen 5.200 pr måned.

Fast forrentet lån er godt hvis man regner med at beholde boligen på lang sigt, men i dette tilfælde gælder det bare om afdrage så meget gæld så billigt som muligt.

• #7   18. jan 2014 Jeg skiftede til fastrente 4% for 8 år siden ( for det havde hele tiden været planen !!!!!)

Og det har jeg fortrudt lige siden....

Hvis jeg var i dine sko, tog jeg et 15årig f1..

• #8   18. jan 2014 Husk ikke kun at fokusere på renten, bidragssatsen er langt højere på F1. Og netop den skrue er realkreditselskaberne blevet særlig slem til at skrue på.

• #9   18. jan 2014 ok mange tak for de gode muligheder smiley det er noget af et marked, med de forskellige lån.... tak for hjlæpen til alle smiley

• #10   19. jan 2014 Hej
    Jeg er også f1 rytter med afdrag, og kan man sove trygt om natten, kommer man vel ikke udenom at det er det billigste. Ingen kan se fremad, men set bagud har f1 vel været den bedste forretning i al den tid de har eksisteret. Eller tager jeg fejl?

• #11   19. jan 2014 Siden F1 blev indført i 1997 har renten i gennemsnit ligget på 3% og dertil skal så lægges bidragssatsen. Lige pt bliver dette gennemsnit dog trukket ned, mens bidragssatsen stiger. Men stadig billigere historisk set end fast forrentet lån.

Men det betyder også, at man nu kan få et fastforrentet lån, der næsten er ligeså billigt som hvad F1 lånerne i gennemsnit har betalt. Fordelen ved det faste lån er, at hvis renten igen skulle komme op på 5-6% inden trådstarter skal sælge huset, så kan man lægge 3,5% lånet om til 5/6% lån og dermed skære ca 10% af restgælden, som skal holdes op imod det man ekstra kan afdrage på flex.

• #12   19. jan 2014 Ja de er nogle røvere med de bidragssatser, i 2014 er bidraget lige præcis dobbelt så stort som renten, for mit vedkommende. smiley

• #13   19. jan 2014 Ole (Støvring) , lige præcis. Og der er desværre rigtig mange der kun kigger på renten. Det er også muligt at få et 2% fastforrentet lån (15år) , desværre er kursen ikke særlig god.

Kommentér på:
Spørgsmål ang. lån RD

Annonce