1.147 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Transport af 'vanskeligt' 8m langt gods DE -> DK? Transport af 'vanskeligt' 8m langt gods DE -> DK?

Hej,
Nogen som har forstand på fragt? Jeg har fået hhv. en str.orden-pris på 3500 og et tilbud på 6800 kr. (fra kendte fragtfirmaer) på transport af en single-sculler fra D-69412 Eberbach, til Århus (ca 1000 km):

"Model-foto": http://maasboats.com/wp-content/uploads/2012/06/single.jpg

Som skilles ad og transporteres i to enheder:
A) 800 x 60 x 60 cm. Selve skroget, i kulfiber, ca. 15 kg. Pakket i strækfilm mod ridser, men tåler ikke stød/tryk; skal ligge på fladt underlag eller hænge i stropper/reb.
B ) 160 x 60 x 20 cm. Aluminium "rigge" dertil. Ca. 8 kg. Pakket i bobleplast, alm. robust men håndteres forsigtigt.
Samlet værdi en 60 tkr.

- Er det "rimeligt"; kan man trygt lade fragtfirmaer håndtere dét; er der andre 'smarte' ideer til at få det hertil (udover kør-en-tur-hav-det-på-tagbøjler)?

P.fh.tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Transport af 'vanskeligt' 8m langt gods DE -> DK?
  • #1   13. dec 2013 Almindelig fragt firmaer har ikke godset forsikret efter værdi, men pr. kilo.
    Kontakt et mindre kurer firma de kører kun med din fragt og skal nok passe på den

• #2   13. dec 2013 Hent selv på en trailer.. No problemo, selv om det tager et døgns tid med en co driver smiley

• #4   13. dec 2013 Uddrag fra CMR reglerne.
    Ansvarsfrihed Vær opmærksom på, at såfremt transportøren er ansvarlig, erstattes i henhold til CMR-reglerne med maksimalt 8,33 SDR pr. kg af det beskadigede eller bortkomne gods. Dette svarer til ca. DKK 75,- pr. kg beskadiget gods.

Så får du transpoteret med fragtmand vil jeg anbefale at du får tegnet en ekstra forsikring.

• #5   13. dec 2013 Tag evt kontakt til en lokal speditør der kører i området hvor den skal fragtes fra. Når en af hans vognmænd så kører retur med en tom lastbil, kan den smides bag i den. Jeg har på den måde fået flere mc´er hjem fra udlandet... Seneste fra Finland.. Kostede 1000kr til adressen. Den kom i en helt tom lastvogn. Spændt ordentligt fast..
    Det kræver selvfølgelig at man aftaler med fragtmanden hvordan den skal håndteres, da sådan en "båd" selvfølgelig er mere skrøbelig end en mc.

Jeg tænker at hvis sælger kan smide en i lastvognen og spænde den korrekt fast, så kan du afmontere den når den er ved dig... Så burde der ikke være nogle problemer i det..

Forsikringsmæssigt ved jeg ikke om der er noget, det må du høre vognmanden om.. Jeg har betalt til kaffekassen de gange jeg har fået hjem og stolet på speditøren.. Det har som skrevet ikke været et problem.. Men selvfølgelig hvis uheldet er ude....

• #6   13. dec 2013 3500.- er billig Prøv at undersøge med transpotør ang forsikring. Og få naturligvis alle aftaler på skrift. Jeg er selv vognmand og vil ikk gøre det til den pris....... så det billig billig

• #7   14. dec 2013 Det er 3500,- pr del? Men ellers lyder Sebastian G's løsning fin hvis du tør tage chancen uden forsikring..

• #8   14. dec 2013 Tak for input; ja den ene jeg talte med nævnte selv at der skal ekstra-forsikres, men det var få hundrede kr. ekstra, så afgør ikke noget...

Kommentér på:
Transport af 'vanskeligt' 8m langt gods DE -> DK?

Annonce