{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.980 visninger | Oprettet:

Hestehandler - Sådan en fusker! {{forumTopicSubject}}

Ja det er meget, meget off topic det her... men nørj hvor bliver jeg rasende! Så skal lige have ''lettet trykket''.

Kæresten købte i sommers en hest, som efterfølgende har vist sig at have fejl, nærmere bestemt noget med ryggen (tætsidende torntappe), og er derfor ikke andvendlig, i det omfang min kæreste har købt den til.

Det der RIGTIG tænder mig af, er at sælger var helt bekendt med fejlen, og vælger at skjule den for os ved salget. Direkte svindel og fusk i mine øjne!

Havde det for helvede bare været en motorcykel, så kunne man få lavet fejlen og komme videre...Det kan man fandme bare ikke lige med sådan en kødklump! Så nu står min kæreste med en ''defekt'' hest, som hun har brugt alle sine sparepenge på, og som så viser sig ikke at kunne bruges.

I kan læse omkring hele sagen her, hvis det har interesse: http://www.hestegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/1013492-snydt_i_koeb_af_hest___hvad_goer_man

Sådan en fusker...håber vi kan få ram på hende i retten, hvis ikke hun kommer til fornuft.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestehandler - Sådan en fusker!
  • #1   9. dec 2013 Prøv også lige at se, hvordan sælger forsøger at rede sin egen røv... læg mærke til dato og tekst.

profilbillede
  • #2   9. dec 2013 Sådan en fusker...

profilbillede
  • #3   9. dec 2013 Den skal de bare have retur. De har 12mdr returret på sådan en krikke. Der er helt særlige regler vedr. handel med heste.

De behøver ikke være bekendt med fejlen ved salg af heste, men kan det påvises at hesten havde "fejlen" ved salgstidspunktet/inden salg, så skal de tage kødscooteren retur.

• #6   9. dec 2013 Vi har allerede kontakt med en advokat... og kommer sælger ikke til fornuft og vi kan blive enige om en løsning, så bliver hun slæbt igennem hele møllen, for fuld udblæsning.

Vi håber på det første...

• #7   9. dec 2013 Når man køber en hest skal man forlange at få lavet en handels undersøgelse eller selv betale for at få lavet en! Og nej der er ikke 12 måneders retur ret! Man kan skrive en kontrakt når man køber den på at man har x antal uger til at se hesten af ellers kan handlen gå retur.. Derfor er det vigtigt at lade en hest handels undersøge af en dyrelæge inden salg! Der er intet at gøre ved det medmindre der er bevis nok i de dokumenter du har..

• #8   9. dec 2013 Vi har rigeligt med bevis, og vi har også fået lavet en handels undersøgelse. Problemet er bare at tætsiddende torntappe, ikke er noget en dyrlæge uden videre kan se, det kræver røntgen. Og røntgen er ikke en del af en alm. handels undersøgelse.

Sælger viste dog godt, at den var gal med ryggen på hesten, hun har selv set røntgenbilleder af den, men ikke noget hun har fortalt os om.

Desuden er den købt igennem en hestehandler/stutteri, hvilket stiller større krav til sælger (man går fra at være privat sælger, til professionel), som igen stiller os markant bedre i sagen.

Har haft en god snak med advokaten, som også har set vores papirer + beviser igennem. Vi har en klokkeklar sag.

• #9   9. dec 2013 Det ses desværre alt for tit at heste handlere gør alt for at snyde men det er da heldigvis blevet svære for dem! Vi har også haft købt en rigtig dyr fransk spring hest ved en rideskole i Horsens, der gik ikke et år så måtte vi aflive den pga en medfødt lidelse i forbenene! Og det var også noget sælger var klar over, vi kunne desværre bare intet gøre.. Ikke lovligt ihvertfald..

Håber da tæt sikkert i finder ud af noget uden en alt for hård kamp..

• #10   9. dec 2013 sikke noget pis .

• #11   9. dec 2013 den er godt nok også blevet redet grimt... smiley

• #12   9. dec 2013 Milling.
    Jeg får netop at vide at alt hvad I skal gøre er at kontakte Pernille Skinnerup, så er den ged vist barberet for jer.
    Hold fast det er godt I fik de informationer fra hende den anden int. køber...

• #13   9. dec 2013 Milling, du skriver: Vi har en klokkeklar sag. Jeg gætter på, at det er advokatens udtalelse, da han/hun er den eneste sikre vinder i enhver sag. Prøv at spørge advokaten, om han/hun vil lave en deal med dig, da sagen jo er sikker: Taber i, skal i ikke betale honorar til advokaten - vinder i, betaler modparten jo alligevel regningen. Jeg gad godt høre advokaten prøve at bortforklare den smiley

• #14   9. dec 2013 Ikke første gang sådan noget er sket.. uærlige mennesker er der nok af, desværre..
    Men det er god kutyme at udgifterne til en handelsundersøgelse deles 50/50 mellem køber og sælger, så de 500 ekstra for røngten har vi altid betalt, så er der ikke så meget bøvl bagefter, så kan man også se mus osv.. Det betyder jo ikke al verden ud af de måske 30k som kødscooteren koster..

• #15   9. dec 2013 Det er netop Pernille Skinnerup vi har snakket med.

• #16   10. dec 2013 jamen sælger ( Anne) KJ Horses i Bryrup, har skrevet på facebook den 26 April at den var solgt smiley

• #17   10. dec 2013 smiley

profilbillede
  • #18   10. dec 2013 Poul . A : hvis advokaten er seriøs og lovlydig vil hun afvise dit forslag . Da det er ulovligt for advokater at aflønnes efter "no cure , no pay" princippet.

• #19   10. dec 2013 Ja gu' har hun solgt den...vi har jo købt krikken af hende.

Kommentér på:
Hestehandler - Sådan en fusker!

Annonce