1.027 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

hjælp til at få bremsestempel ud. hjælp til at få bremsestempel ud.

Hej med jer.
Har fået en scooter i bytte hvor forbremsen ikke bremsede.
Troede i første omgang det var pga den havde stået længe uden at blive kørt på.
fik kigget ned i beholderen til bremsevæske og ja den var gabende tom.
Mit problem er nu, at jeg kan simpelthen ikke få bremsestemplerne til at komme ud. alt er prøvet varme, trykluft smøring mv.
Håber der er en eller anden der kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til at få bremsestempel ud.
  • #1   22. sep 2013 Det er vidst de eneste muligheder du rigtig har, hvis du ikke vil risikere at ødelægge for meget smiley Jeg ville nok smide den i en spand helt tynd olie/rustløsner (wd40-tyndt) og så bare lade den ligge og prøve at sætte tryk bag stemplet engang imellem. Min far og jeg har brugt den fremgangsmåde i mange år, og lige meget hvor meget noget har siddet fast, så har det løsnet sig før eller siden smiley Så er spørgsmålet bare, om det skal ligge i 2 dage eller 1 år smiley

• #2   22. sep 2013 hva er det for en knallert?

• #3   22. sep 2013 det er en atlantis derbi.

• #4   22. sep 2013 er ved at være ude i at prøve at varme kaliberen så meget op at gummiringene smelter i stemplerne... men ved ikke??

• #5   22. sep 2013 Hvis du har en fedtpresser passer smøreslangens 1/8" gevind og den kan yde 2-300bar, har IKKE været udsat for én der ikke gav sig med denne metode!!!

• #6   22. sep 2013 VD40, og så prøve at banke det længer ind, endeligt ikke helt ind., trykluft for at få det til at bevæge sig. så skal du blive ved med at få det til at bevæge sig.

mikael

• #7   22. sep 2013 Trykluft er en RIGTIG dårlig idé, medmindre man gerne vil have stemplet til at virke som projektil.....

Fedtsprøjten som beskrevet længere oppe er vejen frem. Mener faktisk at have hørt den kan levere 400 bar! Og der er fuld kontrol over hvad man laver.

Pop goes the weasel :-b

• #8   22. sep 2013 Jeg har altid benyttet tryk luft, men først undersøgt om stemplet kan flyve ud, passet godt på nallerne og lagt en klud om fingrene og stemplet. Den med fedtsprøjten er også god. Virker ingen af dem, så er det en ny caliper.

• #9   22. sep 2013 en anden kaliber , koster ca.300 hos KGI...

• #12   22. sep 2013 Sæt dig ned med en kop kaffe, slap godt af, og tænk så over hvilke konsekvenser der kunne være af at bruge luft kontra fedt...... en eller anden dag er der en der kommer rigtig slemt til skade med en af metoderne, gæt selv hvilken!

• #14   22. sep 2013 Kan ikke se problemet med trykluft. En klud omkring til at fange stemplet i.. No problemo

• #15   22. sep 2013 Når opbygget trykluft udløses gøres det eksplosivt, og tro mig det bliver opbygget når noget sidder fast!.... Men under normale omstændigheder hvor stemplet går let er luft og klud fint nok.

• #17   22. sep 2013 På med noget bremsevæske også pump stemplet ud på den måde, det er efter min mening den rigtige måde.
    Men har da også brugt luft, og det kan også fint virke, man skal bare ikke holde fingerne foran stemplet smiley

• #18   22. sep 2013 når jeg bruger luft til at løsne et stempel, lægger jeg altid et stykke træ ind i caliperen, så det ikke kan flyve helt ud smiley

• #19   22. sep 2013 Stig k: præcis og så er det ganske ufarligt da man lige kan nørkle stemplet den sidste vej ud.

• #20   22. sep 2013 Sidder stemplet virkeligt fast så kan du bruge resten af dagen med trykluft.. Har næsten lige været udsat for samme nummer! Vejen frem er som de andre siger fedtsprøjte. Den eneste ulempe er fedt.. Over det hele smiley
    Gør det ned i en spand, så sviner det ikke så meget. Fordelen er at det hele sker stille og roligt, hvorimod trykluft er mest egnet hvis man vil ha skudt sit stempel langt væk! smiley

• #21   22. sep 2013 Lidt kendskab til fysik, fjerner jo mange risici. Når luft trykkes sammen, udvider det sig igen ved atmosfæretryk (siger bang!) Derfor skal man overveje hvor man har sine fingre når man bruger luft!!!

Væske eller viskøs fedt kan ikke komprimeres, og derfor siger det ikke Bang! Til gengæld er det noget rigtig grisefy at gøre rent efter.

• #22   22. sep 2013 forstår ikke iden med fedtsprøjten, hvis man har et bremsesystem der ellers virker, så løsner man bare kaliberen, og trykker stemplet ud, ingen grisseri at gøre rent efter.

• #23   22. sep 2013 Siden man vil have stemplerne ud, kunne det måske tænkes at man gør det fordi lige netop bremsesystemet IKKE virker.... ja jeg ved det ikke.....

• #25   22. sep 2013 Øh ja ?

• #27   22. sep 2013 Han siger at han har prøvet alt det vil vel sige at han også har prøvet det. smiley smiley

• #29   22. sep 2013 Bare fordi andre kan finde på at køre med fuld fart ud over en skrænt, betyder det ikke at jeg nødvendigvis gør det samme.... Brug endelig trykluft!!!!

Specielt i et tilfælde som dette, hvor stemplet sidder godt fast. De 8-10 bar en kompressor kan levere er sikker rigeligt, i forhold til det en bremsemaster kan levere (som åbenbart ikke kan rokke stemplet) og meget bedre end en kontrolleret udpresning med fedtsprøjte der snildt leverer 400 bar...

PS: Husk video, så vi andre har noget at more os over, når vi ser videoen med vores 2 øjne, hører skraldet og skriget med vores 2 ører og klapper i vores 10 fedtede fingre af tosserne i videoen smiley

Kommentér på:
hjælp til at få bremsestempel ud.

Annonce