983 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Betinget frakendt. Betinget frakendt.

Hej.

En lille hisorie om hvor dumt man kan bære sig af, hvis man bliver irreteret i trafikken.

I går aftes var jeg på vej hjem fra et spil pool inde i aalborg, jeg skulle ud til noget fest så jeg havede lidt små travlt.

ude ved det gamle scala kommer jeg til at ligge bag 2 søndags billister der skal ligge ved siden af hinanden på den 2 sporede vej med 50, hvor man må køre 60.

efter nogle hundrede meter kommer der lidt plads mellem dem så suzen får rivet.

efter 500m lægger jeg mærke til at der er en lys kegle på og omkring mig, kan ikke se hvad da jeg ikke har spejle på, jeg når lige at tænke "så køre da uden om din idiot", da alt bliver badet i et blinkende blåt lys.
så ved man jo godt hvad klokken har slået.

Blev målt til 129 hvor man må køre 60. over 100% for stærkt. en måling der holder i retten, så det er jo ikke andet for end at sige, ja jeg fuckede op - hvad kommer det til at koste mig?

Bendt bejtent siger betinget frakendelse. som jeg har forstået det er det at jeg skal op til en ny teori og køreprøve.

så sprøgsmålet er så;

Skal jeg selv finde mig en kørelære der skal med?
Kommer det til at gå ud over mit bilkørekort?
og hvad kommer sådan en bøde til at ligge på?

MF

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spots 400 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.
  • Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Fix electricity issue 1.000 kr.
  • Samling og montering af garderobeskab 1.191 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betinget frakendt.
  • #1   15. jul 2006 - Du får tilsendt nogle papire fra politiet med oplysninger om hvordan du skal "gå videre"

- Jah,.. jeg mener at den betingede frakendelse også gælder for dit bilkørekort!

- En bøde på ca. 5000,- er ikke skudt helt ved siden af( Det var hvad jeg kom af med) + Teoriprøve + køreprøve + evt. køretimer (Nok en go' ide at tage et par stykker)

Op på cyklen igen!

/mvh

• #2   15. jul 2006 Nu er jeg under uddanelse.. så kan bøde vel halvveres? tjener hvertfald ikke over 127.500..

• #3   15. jul 2006 Jow... så bliver den ½ smiley

Gjorde den også for mig dengang.

Du skal bare lige huske på at den betingede frakendelse altså gælder i 3 stive år ! smiley

/mvh

• #4   15. jul 2006 ja bøden får du nok til halv pris, men resten er som Jan J skriver og den betingede gælder hele dit kørekort..

Op med humøret og kør pænt de næste tre år, der er jo ikke andet at gøre, forskellen på dig og de fleste af os andre er jo bare at du er blevet taget i det de fleste gør jævnligt..
    MVH Basse

• #5   15. jul 2006 Alle dine "kørekort" ryger, og du får dem alle igen, når/hvis du består en ny prøve.

Held og lykke når du skal til prøve igen.

• #6   15. jul 2006 Jeps ALLE kort, har en kammi der sidste år mistede ALT, han havde hele kortet fuldt. Men skulle kun op til en køreprøve i MC, dumper han den er alt mistet. Det gjorte han heldigvis ikke.

• #7   15. jul 2006 Så hvis jeg består Mc ska jeg ikke op i bil?

• #8   15. jul 2006 hmmmm, lyder til at man skal være studerende for at køre mc.... Hvor mange timer skal jeg læse om ugen, for at få evt. bøder halveret..??
    Findes der også mimrekort, når jeg opnår en bestemt alder... og er det ok, at sige... jamen jeg kan ikke læse skiltet ??????

• #9   15. jul 2006 Du skulle ha været med på Lindtorp Flyveplads og race i dag istedet for smiley

• #10   15. jul 2006 jeg kan ikke forstå hvorfor der skal køres så hurtigt, hvergang jeg ser en street cykel er det altid med håndtaget skruet helt omkring styret, såsnart der ligger noget foran, uanset hvor stærk det så måtte køre skal det bare overhales ,og det er inden for 5 sek.

• #11   15. jul 2006 susanne k - minimum 20 timers undervisning pr uge.... gælder også på vuc... og så får du også su...

M F - mener det er noget med at de skal trække nogle % fra den målte hastighed men kan ikke huske hvor meget det er... pga usikkerheden i deres udstyr

• #12   15. jul 2006 max 3% ved en måling over 100 km i timen..
    så den rygger tænder ud..
    leif.

• #13   16. jul 2006 Tom.. jeg kører som sådan ikke hurtigt for at køre hutigt... elsker bre acceleration, og har ikk råd til fly certifikat smiley

• #14   16. jul 2006 syntes egentligt at det er lidt spøjst at man mister alle kortene bil, trailer osv osv, hvis man bliver nappet på mc.
    Fordi man køre som en "fartdjævel" på mc betyder ikke man gør det i bil eller med trailer.

• #15   16. jul 2006 Jeg synes det er fair nok... der er jo ingen undskyldning for at bryde færdselsloven - især ikke i ovenstående beskrevet tilfælde.

Ikke fordi at jeg kører efter loven altid, men jeg har bare været heldig ikke at blive taget i det smiley Jeg har dog tænkt mig at tage min straf den dag det sker...

For 200 kr kunne man i går køre i 12 timer på Lindtorp Flyveplads og give lige så meget gas man havde lyst til....

200 kr er jo ingenting i forhold til M.F's stunt koster....

• #16   17. jul 2006 Hej M F.. Ja man mister sit "kørekort" ligemegt hvor mange kat. man så har på kortet, derfor kan du også bare gå op i bil både teori og kørsel ,da det endnu ikke er bestemt efter hvilken kat. forseelsen er begået i/på. Faktisk er der ingen krav om undervisning inden du går op til teori/køreprøve ,men det kan nok ikke anbefales at gå op uden ,da de fleste vil dumpe selom det måske kun er 1/2 år siden de sidst tog kørekort.(dog er der krav om undervisning hvis man har fået kørselsforbud ). Held og lykke med generhvervelsen.Mvh PeterS

• #17   17. jul 2006 Den er ikke helt go hans.. smiley men jeg får det jo nok på samme måde. det er squ tit mester sender mig ud i arbejdstiden efter stumper vi lige mangler.

En go ting er at jeg har haft mit bil kørekort i 3 år og en måned. har man haft det første kørekort under 3 år skal skal man ha "bølle pakken", der indeholder 7 teori timer og 8 køre timer.. eller omvendt. men den kan jeg da lige undgå.

bendt betjent sagde de havde sommerferie der ind nu, og der nok ville gå en lille månd før jeg fik brem fra dem, så må den 3 måneders frist vel også rykke sig lidt..?

MF

• #18   17. jul 2006 Der er lidt ventetid på teori/køreprøve her oppe i aalborg nu , men ikke særlig meget, men hvis du ved at du mister kørekortet så kan du jo næsten ligesågodt komme igang men at generhverve,det skal jo overståes. smiley Du kan generhverve det på ca 1 week-end (lør/søn) + prøverne ved politiet ..
    Mvh PeterS

Kommentér på:
Betinget frakendt.

Annonce