{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.483 visninger | Oprettet:

Svejseslange til Esab LAE. Hvor? {{forumTopicSubject}}

På fredag skal jeg ud at hente en Co2 svejser (langt om længe en fornuftig mag svejser istedet for det billige skidt jeg havde før).
Helt nøjagtigt en ESAB LAE 315 til kun 1000 kr. Det eneste der er at der ikke er flaske og der mangler svejseslange. Flasken har jeg selv, og han har nogle Migatronic svejseslanger liggende.

Kan jeg være heldig at en migatronic slange passer over på den, eller skal jeg begynde at se mig om efter en ny. I så fald hvor og hvilke passer over på en ESAB LAE 315?
Har set nogle der ser ok ud til 3-400 kr. der er til 240 amp, men kan det holde til en 315 amp svejser?
Har også set nogle ESAB forhandlere med ESAB slanger, men til en helt overdimensioneret pris af 1759 kr. for en skide slange! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svejseslange til Esab LAE. Hvor?
  • #1   10. jul 2013 Hej Christian.Du kan få en lille adapter, så du kan bruge din megatronic slange på din esab svejser. Har det selv på min svejser,mener den var fra sanistål

• #2   10. jul 2013 an kan lige ane den på dette billede.
    http://www.metal-supply.dk/machine/view/58373/esab_lag_400

• #3   10. jul 2013 Blot Info.

Det er en fin svejser til kraftige materialer. Den er ikke god til at svejse med 0,8 tråd i tyndere emner ...... Jeg udskiftede min meden migatronic 180 og følte jeg havde vundet i lotto smiley

• #4   10. jul 2013 Det har du ret i , men gods ned til 2mm klarer den perfekt, skal man svejse bil eller lign. er det bedre med en mindre.

• #5   10. jul 2013 Ring til dem her, de har super gode uoriginale slanger, bruger ikke andet på kempi.

http://ritek.dk/intro

• #6   10. jul 2013 Jeg har nogle vandkølet med betjening i håndtaget, originale esab i fin stand. Hvis det har interesse, ved dog ikke om de passer på dem model men det er til og finde ud af hvis det er...

• #7   11. jul 2013 Hvis jeg anskaffer mig en TIG svejser, kan den vel bruges til det under 2 mm?
    Hvis jeg skal lave en costum tank til en mc, kan den så ikke bare punktsvejse det 1 mm plade der skal bruges til det, uden at brænde det hele i stykker?
    Er den primært til store emner fra 3-30 mm?

• #8   11. jul 2013 Sanistaal sagde at jeg nok skulle regne med at de fleste migatronic slanger passede lige over på, og hvis ikke ville de ikke ha mere end 6-700 for en slange dertil.

Så håber jeg bare at det er en man blive glad for, og at det ikke er noget værre lort smiley

• #9   11. jul 2013 Til mc arbejde er den ikke møj bevendt smiley Og det er ikke alt tyndplade der er til at tigge sammen. Rigtig meget gammel plade kan man ikke få rent nok til TIG..

Punktsvejsning i 1mm kan den slet ikke...

Find i stedet en mindre svejser, det lyder til at det er det du har brug for smiley

• #10   11. jul 2013 øv smiley
    TIG kan jeg trylle en del med, men MAG er og bliver noget "Mag-værk" smiley
    Så må jeg bruge den til at lave træningsudstyr istedet ;D

• #11   12. jul 2013 Brian: Har svejst en hel wv bobbel bund med en 315, 0,8 tråd så det kan lade sig gøre:-)

• #12   12. jul 2013 Migatronic slangen passede fint på den. Men den er så vandkølet, og svejseren er tilsyneladende ikke vandkølet. Det er vel ligemeget?

Ham jeg købte den af får også snart nogle TIG svejsere hjem, som jeg har reserveret 1 af. Det er så af mærket Semco, som for mig lyder ukendt. Er der nogle der ved noget om sådan nogle?

• #13   12. jul 2013 Semco er Indiske maskiner i T Hansen kvalitet,,,,, Meget svære at skaffe reservedele til...

• #14   14. jul 2013 Han sagde ellers de næsten var på højde med Migatronic, men det skal en sælger jo også sige smiley
    Så et AC/DC TIG svejseværk er ikke 1000 kr. værd, når der står Semco på siden? smiley

• #15   14. jul 2013 Tror du skal tage din svejsehjelm med og teste på stedet smiley

Men hvad får man for en tusse smiley virker den ikke, har man jo ikke bundet mere i det, end livet går videre når den er skrottet smiley

Mvh Brian

• #16   14. jul 2013 Ham jeg har fået kontakt med køber alt sådan noget skidt uanset om det virker eller ej, og så bliver det shippet til Afrika. Gav 1000 kr. for den føromtalte ESAB LAE 315, og den ser umiddelbart ud til at virke problemfrit. Der skal selvfølgelig lige et andet manometer til den flaske jeg har stående før skidtet kan køre. Men svejsetråd skulle han nok smide i nakken af mig når han fik noget hjem. Det koster jo fandme 499 kr. i Harald Nyborg for en 15 kgs rulle. Det er lige i overkanten hvis man ikke er sikker på om den virker.
    Men han får svejseruller fra et eller andet sted hvor de afprøver det, og så mangler der måske 1-2 meter af det, men han kommer gratis til det, og plejer bare at sælge det som skrot. Så håber da snart han får noget hjem så der kan MAG'es noget ;D

Jeg kan godt nok ikke finde noget som helst om noget Semco TIG svejser. Kan det passe den hedder Selco istedet for? Umiddelbart ser sådan en Selco Genesis ud til at være ok, specielt hvis den også kun skal koste skrotprisen smiley

• #17   15. jul 2013 Nu blev jeg lidt klogere. Semco var det firma han opkøbte svejsere fra. Han vidste dog ikke med sikkerhed hvilket mærke det var, men muligvis Kemppi fordi de er røde.
    Der er så mange der siger Kemppi er godt (samtidig med at der står 111 ned af hagen på dem. Men hvor godt er en Kemppi TIG svejser? Vil tro det er en af de store modeller, da det er fra en eller anden VVS virksomhed der producerer rør osv.

• #18   15. jul 2013 Hvis man sælger kempi tig svejsere for 1000,- så er man den dårligste handelsmand jeg har hørt om smiley

De er super gode, både de store og små, jeg har migatronic, men bytter gerne til kempi smiley

• #19   15. jul 2013 Han er dog ikke sikker på om det er AC/DC eller om det bare er DC. Men ja jeg forstår ikke hvordan han kan sælge det så billigt. Han påstår at han ikke taber penge på at opkøbe konkursboer og sælge til så latterlig lave priser.
    Det jeg ikke forstår er hvorfor han ikke gør som alle os andre havde gjort. Tjek hvilket prisleje det normalvis ligger i, og sæt det en anelse lavere end det.
    Vil da også mene den ESAB LAE 315 minimum er 3500 kr. værd.

• #20   15. jul 2013 Et ok tig værk går normalt for minimum 2500 kr. Fra konkurs... Er det AC/DC er prisen meget højere.. så lyder som pm han får dem andet sted fra....

• #22   16. jul 2013 Det er virksomheder der går konkurs, hvor han muligvis køber hele svineriet for en slik. Men at det kan løbe rundt, kan jeg kun undre mig over.
    Men krydser helt klart fingre, og håber det er et Kemppi. Ville nu helst ha en ESAB så det passede til de 2 andre værker, men hvis de fleste siger Kemppi bare er sååå tossi godt, så skal man vel ikke tude over den ikke er gul smiley

• #23   16. jul 2013 smiley det er mange år siden at førertrøjen var gul i svejsesport smiley

Den største ulempe ved at få en Kemppi er, at du så vil indlede jagten på nogle flere orange maskiner, til at overtage de gules plads smiley

• #24   19. jul 2013 Jamen det gule symboliserer da lidt kvalitet smiley
    Har jo ESAB ægget som er fult, ESAB LAE der er gul og en fin Deca batterioplader der også er gul.
    Har ingen orange ting i værkstedet smiley
    Men håber da de orange sataner imponerer så meget som du siger, noget godt skal man ha ud af at ha sådan en farisær ;P

• Torben S
    Torben S Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #25   13. okt 2017 hejsa købte en tig svejser hos primus Danmark der både kan a/c d/c som bare spiller max

Kommentér på:
Svejseslange til Esab LAE. Hvor?

Annonce