{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.999 visninger | Oprettet:

Er dækne også ødelagt ? {{forumTopicSubject}}

Hej mcg.

Konen har været så uheldig at smadre mine forfælge på bilen, venster fælg har fået et tryk, så der er lige kant på ca 5 cm på indersiden, venstre fælg har fået en lige kant på ca 2-3 cm på ydersiden.
Hun er kørt over en jernbane skæring hvor der er banearbejde men ingen ordenlig skeltning, udover løse sten på vejen.

Spørsmål 1 : Er dækne også ødelagt, når fælgene er blevet trykket ? Køre på 205 / 40 / 17 dæk.

Spørsmål 2 : Kan jeg kræve erstatning ved janebane ejeren grunnet for dårlig skiltning, hvor de ikke skilter med høj kant, men kun løse sten på vejbanen.

Spørsmål 3 : Kan mit ejet forsikringsselskab evt dække skaden, da der også er dækning på extraudstyr op til 20000 kr på bilen.

På forhånd tak for nyttige svar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er dækne også ødelagt ?
  • #1   5. jul 2013 Gå ud og tag billeder af stedet, med det samme..
    Og kontakt så din kommune..
    Jeg kørte i et hul og smaddere hf fælg, kofanger og en bærearm.. Fik det hele lavet på kommunens regning.. Det løb op i 18.540kr

• #2   5. jul 2013 Og ja dækkene er 95% sikkert og ødelagt..

• #3   5. jul 2013 dækkene har sikker taget skade

da jeg tog kort til bil lærte jeg at krydse en jernbaneoverskæring med meget lille hastighed selvom der var udsyn , ved ikke om det er en regel/lov eller det bare var min kørelærer , men det bør nok undersøges før man brokker sig

• #4   5. jul 2013 Snakkede med konen om at køre op og tage billeder i dag. Kørte bag hende på mc da det skete, hullerne ved overskæringen var så dybe at jeg selv var tæt på at vælte.

Spørsmålet er nu om det også kan være årsag til at bilen trækker til højre ved opbremsninger.
    Havde en ide om at skævbremsningen skyldes vi har fået undervognsbehandlet bilen i denne uge, for den bremsede lige inden den blev afleveret, og der evt var kommet noget på en skive. ( hun kørte bilen derop og har ikke opdaget noget )

• #5   5. jul 2013 dingle b.

Hun kørte ikke stærkt, omkring 30 km/t da det skete.

• #7   5. jul 2013 når det er så meget skade der er blevet lavet på fælgene, så er der også stor chance for noget i styrtøjet er blevet bøjet, så den skal til mekanikeren og kigges efter.

• #8   5. jul 2013 så rolig nu drenge, slå nu lige kold vand i blodet,
    fælgene er smadret, dækkene tager sku ikke skade, efter hånden er der så mange der prøver og få erstatning de er begyndt og lukke i for kassen fra komunens side,
    hvis du selv skal betale kan du med meget stor sandsynlighed på dem rettet ved http://lmopretning.dk/ han kan nogle tricks.

det kan heller ikke være derfor den trækker til venstre når du bremser, det er nok nærmere fordi der er kommet noget pava behandling på skiven

• #9   5. jul 2013 og hvis dine dæk har taget skade og er sprunget i karkassen vil du kunne se det på overfladen ved der er en meget tydelig bule

ligesom på det her
    http://www.campingferie.dk/mas_inc/showPic.asp?PicId=641251&siteGuid=301&module=FORUM

• #10   6. jul 2013 Morten P. Tror nu ikke det er gået så galt, bilen køre lige
    Når jeg slipper rattet.

Lidt opdate. Har bestilt 2 nye fælge med nye dæk,
    Som jeg kan hente tirsdag, onsdag skal bilen til
    1 års service, så må keg se hvad værkstedet siger.

Mange tak for svar.

• #11   6. jul 2013 Så få dem lige til at kontrollere sporingen, vil være trælst at få nye dæk på også bliver de spist i siderne :), vi tager vidst 350 på arbejdet for det, og tager ikke mange minutter lige at checke.

Kommentér på:
Er dækne også ødelagt ?

Annonce