{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

hvem har været i Thailand? {{forumTopicSubject}}

Min familie og jeg vil rigtigt gerne til Thailand her i juli måned? Men vi er meget i tvivl om vejret dernede da vi ikke har været der før og de kloge hoveder siger det er regntid dernede?? Er der nogle som har erfaringer med Thailand hvor skal man hen for at undgå regnen? Evt ved hvor meget det egentlig regner dernede?
Håber i kan hjælpe smiley

Mvh Nicklas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvem har været i Thailand?
  • #1   27. jun 2013 Mine gode venner var dernede i 14 dage samme tid sidste år 2 dage med overskyet og 8 dage hvor det regnede fra kl 16 til 17 og så klarede op igen, noget mærkelig noget men det passede hver dag smiley

• #2   27. jun 2013 prøv at skriv en pm, til denne unge mand...han har været der ned flere gange, og også kørt rundt på MC der . tror han kan hjælpe dig..

du kan også se en masse foto i hans profil som han har taget dernede . .
    smiley :)

mvh

http://www.motorcykelgalleri.dk/bruger/55088-chase

• #3   27. jun 2013 Tak smiley

• #4   27. jun 2013 smiley smiley

mvh

• #5   27. jun 2013 Vejret afhænger af hvor du tager til.

Min erfaring er at bangkok hovedsageligt er overskyet, med stadig 30-35 grader.

Udenfor bangkok, er der i denne tid som regel regn 1-2 gange om dagen, og det er sidst på eftermiddagen, og om natten mellem 3-5..

Det er først hen midt i august, at regnen bliver kraftigere.

Er du helt i syd - kan du forvente en del mere regn.

• #6   27. jun 2013 Okay måske vi bare skulle overveje et andet sted og holde ferie, og så tage dertil om vinteren smiley

• #7   27. jun 2013 Det synes jeg ikke. Der er i øvrigt meget varmere om vinteren.

Men regn i 30-60 minutter, 1 gang om dagen, er faktisk tiltrængt, når der er så varmt.

Jeg har alle 3 år, brugt det som en reminder til at få noget at spise, og drikke.

Det er heller ikke hver dag, det regner.

Jeg synes ikke i skal snyde jer selv for oplevelsen.

• #8   27. jun 2013 man er ligeglad med regn når man er i Asien, det regner ikke ret lang tid af gangen, og det er aldrig koldt og træls ligesom det er i Europa.. vi var også derovre i regnsæsonen og det er ikke noget problem..

• #9   27. jun 2013 Præcis - det er næsten tiltrængt smiley

• #10   27. jun 2013 Husk i øvrigt at du skal have dig et internationalt kørekort, hvis du skal leje bil eller mc i thailand.

Det koster 100kr på borgerservice.

• #11   27. jun 2013 Okay smiley kender i nogle selvskaber man kan rejse derned med på denne tid?

• #12   27. jun 2013 Hvad så når det ikke regner er der så masser af sol? Eller bare rigtig overskyet? smiley

• #13   27. jun 2013 Jeg var i thailand 3 uger af september, som efter hvad jeg har hørt skulle være mest regnfuld.

Først var jeg 4-5 dage i bangkok, stegende hede og ingen regn.
    Så 6-7 dage nordpå i regnskovene (chiang mai og vhiang rai) Nordpå er der klart mere fugtigt, småskyet og køligt. Men der var stadig hedebølge og super vejr. Når der kom lidt skyer var der bar en sval pause.
    Derefter 2 dage i bangkok, hvorefter vi tog til pattaya, blev en enkelt nat, tog så syd-øst på og boede på en ø 3 dage. 5-7 dage var planen, men gal hvor er kho samet noget lort uden atv..

Så vi tog tilbage til bangkok, og næste dag fløj vi til krabi (sydvest) og boede på luxusresort i ao nang.

Til slut nogle dage i bangkok hvor der blev købt kopivarer, souvenirs og så videre.

Og DER regnede det så.
    2 eftermiddage i træk kom der skybrud smiley

Men regntid er altså ikke mere end ca halvt så regnfuld som en standard dansk juli?

Så af sted med jer her i juli. Det kan kun gå godt! smiley smiley

• #14   27. jun 2013 Send mig en pm. Er selv fra thailand og er der min.1 gang om året.

• #15   27. jun 2013 Jeg var afsted 1 gang med Bravo Tours.

Men vil næsten anbefale dig at tage afsted med rutefly, altså booke via Momondo.

og så finde hoteller undervejs. Taxa koster næsten ingenting, hvis du beder dem køre efter taxameteret..

• #16   27. jun 2013 var der 4 uger sidste år, fra midt juli, til midt august.

vi var heldige med vejret.. regnet måske 4-5 gange... og ikke noget der varede hele dagen.. og så var det en paraply, så ud og se på ting. det stadig varmt.. og mega fedt..

det her er HELT SIKKERT værd at besøge.. især med familien
    https://www.facebook.com/TheElephantNaturePark?fref=ts

• #17   27. jun 2013 Har boet der i 7 måneder hvor jeg arbejdede som enterprise leder for dk firma.
    Boede noget sydpå i en flække nær Chumpoon.
    Selvom det hed regntid var der ganske ganske få dage hvor der faktisk regnede ret meget - et lille skyl gør jo intet.

• #18   27. jun 2013 Var dernede i 14 dage i dommerferien, boede 4-5 forskellige steder, og havde også læst en del op på vejret i den periode. Fik af vide næsten alle steder at det ikke gjorde noget da det kun var ca 1 time om dagen.......MEN vil sige vejret ødelagde en del af vores ferie, da der en del af tiden nærmest var efterår, med kraftig vind, regn og overskyet. Dog selvfølgelig relativt varmt. Fig ikke det vi havde håbet på.

• #20   27. jun 2013 Tjek thailand.dk de kan hjælpe med stort set alt

• #21   27. jun 2013 Har boet i Thailand i 4 år og du skal vente til dec eller jan , du kan være heldig men men du skal vide at når det regner i regen tiden så regner DET MEGET , glæd dig det er et dejlig land

• #22   28. jun 2013 Rejs om vinteren MEGET bedre vejr

• #23   28. jun 2013 Jeg rejser meget rundt i Thailand. Jeg har min egen motorcykel med fra danmark. Synes ikke regntiden er noget problem. Men jeg er jo også mobil, og kan køre derhen hvor solen skinner. Derfor book en billet med rutefly og find selv hoteller. Så kan man jo flytte, hvis man uheldigvis er havnet et sted. hvor regnen bliver ved. Du er velkommen til at kontakte mig på tlf. 42533945

Kommentér på:
hvem har været i Thailand?

Annonce