1.012 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Diverse spørgsmål vedrørende motorcykel Diverse spørgsmål vedrørende motorcykel

Hej, jeg har et par problemer / spørgsmål jeg håber i kan svare på.

Det første spørgsmål er:
August sidste år, røg motorcyklen ned for mig på siden med 40 km i timen. Jeg har henover vinteren fået den lavet og malet om. Det er lidt ligesom at når jeg kører ligeud, at styr+gaffelbro ikke er lige i forhold til forhjulet.
Hvordan kan dette rettes op?

2 spørgsmål.
Ved længere ture på min Suzuki Bandit GSF 600, kan den nogle gange godt lyde som om at den kun kører på 2 eller 3 cylindre. Den mister trækkraft, og har gået ud for mig et par gange.
Det mærkelige er at det ikke er altid jeg har problemer med dette, men har oplevet dette 2 gange inden for 500 km nu.
Hvis jeg slukker motorcykel og venter lidt tid, så er det væk. Hvis jeg bliver ved med at gasse op og slippe gassen, så forsvinder det også.

Nogle ideer til hvad det kan være? Der er i vinter kommet 4 nye tændrør i maskinen.
Kan det være skidt i bunden af karboratoren? Nu hvor jeg har været nede og ligge på den. Der burde jo ikke kunne komme skidt i bundkaret, når jeg har benzin filter på.
Problemet var der ikke sidste år, det er efter mit styrt at det er kommet.

3 spørgsmål.
Jeg fik for 26 måneder siden monteret 2 stk. nye Metzler dæk på min motorcykel hos en forhandler. Jeg har kun kørt 5000 km på disse 2 år, på grund af mit styrt.
Både for og baghjul er nu begyndt at revne nede i mønsteret.

Jeg har kigget på dot koden, og kan se at dækkene er fra 08. Det vil sige at forhandleren har monteret 3 år gammel dæk på min cykel
Kan jeg brokke mig over dette? Kan man køre med det? Det skal siges at jeg har kørt med det anbefalet tryk som Suzuki anbefaler, og jeg har henover vinteren kontrolleret dæktrykket.

På forhånd tak, og god weekend!
Jesper.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diverse spørgsmål vedrørende motorcykel
  • #2   15. jun 2013 Hvis du ikke selv kan..

Få din mc tjekket af en proff....

det kan være farligt hvis der er noget galt med dit styrtøj..

et dæk skal kunne tåle at blive brugt lidt og stå uden det revner.. hvis du holder under normale forhold.. et 5 år dæk burdee ikke revne.. tal med din dæk mand.. måske i kan deles om udgiften..

mvh

• #3   15. jun 2013 2. Kontroler om dine tændrørs hætter er okay og ikke er flækket og ledningerne ikke er defekte.

• #4   15. jun 2013 Tak for svarene. Styrtøjet må jeg tage med en prof som i anbefaler.
    Vil kontrollere mine tændhætter og kabler, vil gennemgå karburatorene. Den har alligevel stået 7-8 måneder.

Skal lige have forhandleren til at svare ang dækkene, ville også mene vi skulle dele udgifterne.

• #5   16. jun 2013 Det med styrtøjet burde kunne rettes ved at løsne de fire bolte som spænder gaffel broerne fast og så rette hjulet op mens en holder styret eller omvendt.
    Det har virket for mig på motard når jeg har styrtet .

Kommentér på:
Diverse spørgsmål vedrørende motorcykel

Annonce