{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.543 visninger | Oprettet:

Privat handel med ja Hest {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har brug for hjælp ang. min kones gamle Hest, ang. Hvordan vi står rent juridisk. Hesten var sat til salg som en hest med fuld af fart, når man red på ham løb han pludselig ad h til, og vi har haft ham i et år, og stort set ikke redet på ham, fordi når han satte a,f hoppede vi af hesten fordi at vi er rimeligt uøvede ryttere. Min kone opgav at komme op på ham og han blev sat til salg. Vi fik en henvendelse om et bytte med en 3 årig plag. Og de kom og prøvede hesten, de kunne ride ham uden han stak af, de accepterer hesten, og afleverede plagen og tog den anden med, noget af det de skrev under på er det her : køber har fundet hesten i orden, handlen er gældende med begge parters underskrift. Nu har min kone fået en SMS fra køber med den her ordlyd

Hej
Håber det går godt med xxx
Jeg skriver til dig for at oplyse om xxx'x situation.
De første dage gik det fint, men i mandags viste han så den reaktion jeg havde frygtet.
Han mister " hovedet" og løber ude af kontrol.
Han vælter med rytter. smiley heldigvis sker der ikke noget med dem.
Igår red jeg ham i ridehus med en prof han viser igen det samme mønster!! Det er ikke normalt, og bestemt ikke det jeg var blevet oplyst.
Jeg skal over til og ride ham igen idag. Jeg giver ham en chance, men det ser bestemt ikke godt ud smiley
Mvh
Så nu er min kone ved at skide i bukserne.. Vi har selvfølgelig fortalt at vi ikke turde ride på ham, og han løb hurtigt osv. At han vælter med rytter eller har mistet sit hoved er bestemt ikke noget vi har set.
Jeg har det selv sådan at de har prøvet hesten og vi har fortalt alt hvad vi ved så det er deres hest nu. Men hvad siger loven ?
Jeg ved det er hest, men se det som noget andet, min kones hobby.. Vi snakker hest til 8000

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Privat handel med ja Hest
  • #1   16. maj 2013 Prøv Hestegalleri evt.???

• #2   16. maj 2013 Ligesom alt andet.. Privat handel = Ingen garanti

De kan ikke gøre noget som helst og da de er blevet oplyst omkring det fra starten af, så er det bare som det er.

• #3   16. maj 2013 hvis den har tabt hoved , så er den jo defekt. ps det var lidt det samme som skete i dum og dummere hvor ham drengen købte den der undulat, den var også defekt.

• #4   16. maj 2013 Lad handlen gå tilbage & invitere hele familien på bøffer smiley

• #5   16. maj 2013 Den er købt som beset og underskrevet (: Så i står som i skal juridisk.. det er aldrig garanti eller mulighed for at lade handel gå tilbage medmindre det står i papirerne.. Så i kan bare skrive tilbage "Hesten er præcis som vi har fortalt og grunden til vi skulle af med den, og i kom og kiggede og accepterede handlen, så der er desværre ikke så meget at gøre (: Hel og lykke fremover, mvh xxxxxx"
    Får i et brev fra en advokat eller lign, riv skidtet over, for loven siger der ingen garanti er (:

• #6   16. maj 2013 Mr. Lund ( HOUR mc-klub) : Nu står den jo under Off-Topic, så alt er tilladt.. og hvorfor filan oprette en bruger på HG for at stille et enkelt spørgsmål ?
    Tag et par større sko på, for de klemmer vidst lidt (:

• #7   16. maj 2013 Nu er det jo ikke noget mekanisk vi snakker om som havde fejl og mangler. Det er et levende selvstændigt dyr med egen tanker og handlinger. Så ku ikke forstille mig at sælger kan vinde en evt retsag, for at i har solgt en hest som ikke lige gider det samme som køberen syntes den skal.
    Og undskyld mig, men syntes at køber her måske er langt ude, når hun har købt en hest som er besværlig at ride, kan hun ikke forvente at vinde VM i dressur.

• #8   16. maj 2013 Mener at køber ikke vil ku vinde en evt retsag.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #10   16. maj 2013 Man får INTET konstruktivt ud af hestegalleri andet end 25 snottede ridetrunters udstemmer over dit og dat, så det er 100% spildt energi.

Men for det første.. Hvad faen er en plag?!?! smiley

For det andet.
    De har købt kødscooteren med defekt hoved, som netop var årsagen til at den overhovedet blev solgt, så det er ligesom ikke jeres problem at den først har vist det nu. Sådan er det med periodiske fejl - de er periodiske!

Jeg ville bare svare den SMS med "Ja det er da super ærgerligt at den smider folk af, men det var derfor vi solgte den, og det var i blevet tydeligt informeret om.
    Held og lykke fremover
    Mvh
    XXXxxxXXxX"

Jeg ved ikke om der er en specifik paragraf for levende dyr, men købeloven er helt klart på jeres side.

• #11   16. maj 2013 Der er en specifik paragraf for netop heste salg. Handlen kan annulleres i op til et år hvis det kan bevises at hesten har været "defekt" hos tidligere ejer, dvs før salget.

• Sajmon ™

#12   16. maj 2013 Medmindre sælger har oplyst det, går jeg ud fra?

• #13   16. maj 2013 Købt som beset , om den har mekaniske hk eller bio-hk er ligemeget.
    Den trænger nok bare til at få stillet ventiler, jeg kender mennesker med samme fejl smiley men som sagt, der er intet at komme efter - det er beskrevet og de har accepteret.

• #14   16. maj 2013 Vi blev trukket i retten ved en meget lign sag for nogle år siden. Vi nægtede at lade handlen gå tilbage da køber var oplyst om ALT vedr hesten. De tabte og gik så videre til landretten var det vist. Der tabte de også. Alt i alt har det nok kostet dem 140000kr plus de 25000 som de gav for hesten.

• #15   16. maj 2013 Chris : Sygt man gider bruge SÅ mange penge på det.. jeg mener bare.. det er "kun" 25k.. som pludselig blev til 165k.. betydelig forskel må man sige smiley

• #16   16. maj 2013 LOL@kødscooteren! smiley

• #17   16. maj 2013 Kan man slå halv skade, og dele udgiften til en aflivning ??

Det lyder ikke som en krikke der kan, eller kommer til at kunne bruges til ridning.
    Og det er de færreste der vil have sådan en grovæder for hyggens skyld smiley

Det er jo ikke en formue vi snakker om, det må kunne løses uden advokater og tæskehold.

Mvh Brian

• #18   16. maj 2013 Holmeren. Ja det ER sygt. Hende koen der lagde sag an var noget slukøret da hun gik hjem fra første tur i retten men det var igenting mod anden gang. At hun valgte at gå videre fra første gang er mig en gåde. Hun tabte på alle punkter. Jeg valgte landets bedste advokat inden for området og han var ikke billig :-).

Jeg fryder mig stadig den dag idag . Hun himlede op om at hun havde læst jura osv ,og hun vidste vi ville tabe. Hun skulle nok ha` læst lidt mere ! .

• Sajmon ™

#19   16. maj 2013 Ja eller måske skulle hun bare have forstået hvad hun læste. smiley

• #20   16. maj 2013 Også en ide. Meeeeen nok for meget forlangt :-).

• #21   17. maj 2013 Lillemor er meget inde i den slags... får hende lige til at give en melding...

• #22   21. maj 2013 Hold da op, jeg troede ikke nogen havde svaret, jeg har ikke fået notifikationer, nå men tak alle, vi skrev en mail til køber, at hun havde fået oplyst at vi ikke turde ride på hesten, og at den gik med dækken forebyggende imod at få sommereksem. Og at vi ikke har pligt eller lyst til at bytte tilbage. Nu må vi se hvad der så sker. Sajmon en plag er en unghest.

Kommentér på:
Privat handel med ja Hest

Annonce