Ideer til afsluttende eksamensprojekt som Teknisk Designer - Maskin Ideer til afsluttende eksamensprojekt som Teknisk Designer - Maskin
Hey!
Jeg står og skal til at begynde på mit sidste projekt som Teknisk Designer, og jeg har ikke rigtig nogle ideer..
Normalt vælger man et projekt sammen med den virksomhed man var i praktik hos, men sidst jeg var derude havde de ikke nogle forslag og jeg ved heller ikke helt selv hvad jeg skulle lave derfra.
Jeg regner med en maskine, som bruger hydrauliske eller pneumatiske cylindre til at bevæge sig med, da jeg har arbejdet mest med det. - men hvis i har andre forslag, så skriv dem også lige! Alle forslag kan bruges! (:
- Hvis i for eksempel har et problem i hverdagen som i mener måske kan løses eller bare optimeres lidt ved hjælp af en ny maskine eller et værktøj, ville det være perfekt for mit projekt!
Det er meningen jeg skal opbygge noget som optimere eller løser problemer.. (:
- I behøves ikke komme med selve designet, men hvis i har ideer til funktionerne, så må i godt skrive dem med. - Det gør det lidt nemmere for mig at sætte mig ind i ideen (:
---
Jeg har f.eks. lavet en hydraulisk brændeflækker og to forskellige motorcykellifter. En drevet af motor og en af hydraulik.
Hvis i vil vide lidt omkring hvad en Teknisk Designer laver, så er der lige en lille forklaring her:
Der findes to typer Teknisk Designer. En konstruerer huse og den anden maskiner og lign. (Jeg er inde for maskin)
Som Teknisk Designer - maskin, opbygger du 3D tegninger af f.eks maskiner. - Tjekker om alle dele passer sammen.
Hver del der bliver lavet, skal så laves om til 2D tegninger, som gives videre til kollegaerne i produktionen, som ud fra disse tegninger skal kunne lave delen.
Hvis I går ind på google billeder og søger på ordet: flangemaskine
kommer der billeder op af nogle maskiner som jeg har siddet og arbejdet med (bare lidt nyere)
Her er lige 2 billeder, som ligner det jeg kan komme til at sidde med:
3D: http://goo.gl/dCRia
2D: http://goo.gl/KdmkC
- De to billeder hænger ikke sammen!
Men jeg håber der er et par stykker som kan hjælpe lidt!
Mange tak!
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 470
Men det kan du jo ikke rigtig bruge til så meget
Held og lykke, er selv Teknisk Designer
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
T
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 850
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 4 Svar: 41
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
apr 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 5
James bond bilen og u-båden er nok lige lidt over hvad jeg kan lave på 3 uger, hvis jeg også skal nå at lave eventuelle styrkeberegninger, indkøbsliste materialevalg og alt det andet (: Jeg har kun 3 uger til produkt og rapport.
Tommy: Jamen det er da bare det jeg gør! :b
Kim: Okay (: Jeg har også haft nogle overvejelse om noget lign. det du siger (:
Og tak! (:
Baco: Nu du siger det, så mener jeg faktisk der sidste år blev nævnt noget med en tidligere elev der havde fået et projekt fra et mælkemejeri, som han vidst bare havde kontaktet (: Det kunne da godt være jeg skulle høre mig i omgangskredsen og få kontakt med nogle arbejdere sådanne steder! (kan også bare skrive eller ringe rundt til virksomheder)
Søren: Et engelsk hjul kunne også være interessant.
Jeg er så ikke helt sikker på hvad et squiseband måler er?
- Jeg har ikke rigtig nogen erfaring med polering i det hele taget, så jeg kommer nok til at bevæge mig lidt for langt ud på et område jeg ikke rigtig kender til..
Peter: Det lyder rigtig interessant! (: Jeg vil lige kigge lidt rundt på nettet og prøve at få en ide om hvordan man normalt tager en motor ud. (: Men liften der, lyder til at have nogle gode muligheder for en god del beregninger og lign. som kan komme med i rapporten!
- Og prisen vil jeg prøve at holde så langt nede som muligt og stadig have en god kvalitet! (;
Igen, mange tak for jeres indlæg! (:
Ideer til afsluttende eksamensprojekt som Teknisk Designer - Maskin