{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Filer væk på SD Kort efter virus reparation. {{forumTopicSubject}}

Har optaget nogle film med et GoPro kamera. Kigger filmene igennem på arbejdscomputeren, hvor alt fungerer som det skal.

Da jeg smider kortet i min egen pc, så popper der et eller andet op om at der er fejl på kortet, som jeg så vælger at sige reparer til (læste det kun halvt, men er rimelig sikker på, at det var mit virusprogram).

Nu kan jeg ikke se filerne længere, og de to mapper DCIM og MISC ligger som shortcuts. Når man klikker på dem, så henviser de til et link, som ikke eksisterer.

Når jeg vælger egenskaber, så kan jeg se på hukommelsen, at der er brugt ca. 10gb, men jeg kan kun se ca. 40 mb filer (et par update filer).

Har prøvet at køre et recoveryprogram "recuva", hvor jeg fandt lidt billeder, men det var alt.

Håber der sidder en derude med en brugbar løsning.

ps. Ser i øvrigt ud til at kortet også er blevet lavet til exFAT. Det mener jeg ikke det var før.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Filer væk på SD Kort efter virus reparation.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #1   8. apr 2013 Har du prøvet getdataback.com?

Oftest er det fordi dit kamera ukritisk skriver til en sektor på SD kortet som er defekt - og det ser din Antivirus som en trussel, som den vil forsøge at fjerne eller rette.
    Det kan også være en virus som ligger på din egen PC og nakker data på flytbare medier.

En anden gang, så skal du vænne dig til at læse ALT hvad der står før du klikker på noget, og som udgangspunkt ikke tro på at programmer kan rette problemer på medier uden man mister data'ene.
    Så kopier film først - dernæst kan du lege med repair eller lignende. smiley

• #2   8. apr 2013 Et gæt vil være dit virus program har formateret en del af dit kort og derved er visse ting forsvundet.

Har du prøvet at få vist skjulte filer på det?

• #3   8. apr 2013 Det er ikke dit antivirus, men styresystemet som ikke kunne læse kortet, fordi filsystemet var beskadigt, så "reparere" styresystemet den, men så ved den ikke hvor filerne ligger længere.
    GetbackData så er filerne ude igen, så ingen grund til panik smiley

Kommentér på:
Filer væk på SD Kort efter virus reparation.

Annonce