{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

problem - kørsel/musik {{forumTopicSubject}}

hey.. når jeg kører længere ture på cyklen kan jeg godt li at høre lidt musik i baggrunden, det foregår så via et sæt "øreplugs" og en iphone 4, som ligger i min inderlomme (på brystet).. lyden er skruet op til at den lige kan overdøve motor og vind, men lavt nok til at jeg stadig kan høre udrykningskøretøjer og andet i den dur. smiley

her kommer mystikken så..
kommer jeg over 70 km/t, så kan lyden finde på at skrue sig selv HELT i max, i små intervaller. tænker først at det nok bare er mine gamle plugs som er for billige og har slidte ledninger, og så derfor laver noget skidt når de bliver krøllet/mast rigtigt af jakken..

så jeg køber et sæt nye skullcandy plugs og nu må problemet jo være løst.. men nej, det samme sker igen og igen.. - det skal lige nævnes at de her skullcandy´s, de kan spille HØJT, meget højt. så højt at jeg nærmest har været ved at falde af cyklen i rædsel.. smiley

-det er aldrig sket på andre tidspunkter, end når jeg kører på mc´en..

-ingen ledninger, eller iphonen bliver klemt i det øjeblik det sker

-det er ikke muligt heller, at jeg kan have ramt knapperne på siden af fonen, eller midt på ledningen..

er der nogen som har oplevet det samme? eller som har bare den fjerneste ide om hvorfor det sker?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problem - kørsel/musik
  • #1   6. apr 2013 Er der noget der hedder auto volum. Kan være den selv kan skue op vis der kommer for meget baggrunds støj ?

• #3   6. apr 2013 hmm. ikke umiddelbart. ved ikke om den har en sådan skjult funktion? .

kan ihvertfald ikke finde noget i settings, de funktioner der er står alle på off:/.. men det er da et meget godt bud. det må lige undersøges smiley

edit: det må være soundcheck så..:) jeg prøver mig lige frem

bukker og takker

• #4   6. apr 2013 Havde også et lignende problem de jeg havde æbleskrog 4s & 5, køb en moderne tlf i stedet for så du har mulighed for at rette de forskellige indstillinger selv i stedet for at være låst

• #5   6. apr 2013 hmm.. soundcheck er, hvis jeg læser det rigtigt, til at udligne lyd ved nummerskift.. så ved ikke, men jeg må lige prøve næste gang jeg kører, at lege lidt med det.. der er også en "limit" funktion, måske hvis jeg låser den.. får se..

• #6   6. apr 2013 Musik og kørsel på mc er en skidt cocktail... Og burde være forbudt !!

• #7   6. apr 2013 Brian S

stay on topic

• #8   6. apr 2013 Ok smiley

Hvis du køre uden musik, opstår problemet ikke, Og du slipper for det chock det giver når du pludselig høre Death metal på max, og de farlige situationer der opstår mens du febrilsk prøver at finde et sted at holde ind, for at fikse problemet.... smiley

Off topic er tit der det kloge bliver nævnt smiley

• #9   6. apr 2013 eller.. jeg får et svar på mit spørgsmål som jeg rent faktisk kan bruge til noget;)
    og så er ovenstående farlige situation forhindret..

nå. jeg vil ud og høre dm.. fortsat god weekend;)

• #10   6. apr 2013 Kan du ikke sætte maks lydstyrke på den styrke, du vil hører musikken på. Det kræver godt nok at du gør det hver gang, med mindre det er højt nok til andre lejligheder. Men sæt den til halv styrke som maks lystyrke, så kan den ikke spille højere under nogen omstændigheder.

• #11   6. apr 2013 Prøv at slå din gps funktion fra på telefonen. Så burde den ikke kunne opfange at du er ude og køre og dermed ikke skrue op for lyden.

• #12   6. apr 2013 Den bedste løsning vil nok være at droppe at bruge tid på dit æbleskrog.

Gå i fona og betal 150-200 kroner for en iPod shuffle som IKKE er en iPod.
    iPod shuffle koster 400 kroner.
    En ikke-æble-shuffle koster halvdelen, bare fordi den faktisk KAN snakke med en almindelig PC smiley

Så kan man både skrue op og ned for lyden samt skifte nummer.
    Jeg kører selv med iPod lige nu, og er ved at blive træt af at man ikke kan trykke pause/play, ikke kan skrue op og ned uden mindre besvær med at finde knapperne og ikke kan skifte nummer.
    Hader apple. Meget.

• #13   6. apr 2013 Og hvor har Du så fået den forskruede idé, at iPod ikke kan snakke med en alm. PC? smiley
    Den kan præcis det samme som alle andre mp3 afspillere.
    Med de originale ørebøffer (og en række uoriginale, herunder Logitech´s) kan man skifte nummer, starte, stoppe, og skrue op og ned, på ledningen.

Men du har ret - man kan sagtens få noget der virker, som er billigere smiley

JSI _ Du kan sætte en max lydstyrke på din iPhone, så du ikke får ørerne blæst ud, hvis den af én eller anden årsag bliver skruet op for.

• #14   6. apr 2013 Jeg havde en 2. Generations iPod shuffle på 2 gb, og en pc smiley

Javist de kan tale sammen.
    Men ikke mere end dansk Folkeparti og hizbuttahrir kan snakke sammen smiley

Det meste af min musik fra mine gamle cd'er har jeg rippet til computeren med Windows Media player, og det ligger i wma format. Som iPod'en ikke kan afspille.
    Når jeg lige vil have nogle billeder eller lidt video med og vil lægge det ned på iPoden er der igen problemer.
    Når jeg flytter musikken ind i en ny mappe, og sætter iPod'en til at oplade i pc'en er der igen problemer.

Alt sammen til den nette sum af dobbelt pris. Til gengæld er man tvunget til at slås med iTunes og QuickTime. Hvilket heller ikke er en velsignelse.

Har man alligevel en MacBook og en iPhone kan de ekstra problemer man betaler for være nemme at overse.

En iPod shuffle kan altså ikke det samme som en almindelig mp3 afspiller.
    Til gengæld kan den være dyr og tale med iTunes.

Hvis man får sig et headset med next/prev play/pause og vol+/vol- på ledningen, så er en iPhone selvf lige så fin som en iPod shuffle.

Det jeg godt kunne lide ved min gamle shuffle var at knapperne var nemme at bruge uden at kigge på den.

Nu har jeg iPod touch som er ligesom en iPhone, bare mindre.

Min oplevelse med Apple er besvær.
    Udelukkende.

Der er intet som en rigtig, pckompatibel, mp3 afspiller med store brede legoklodsknapper smiley

• #15   6. apr 2013 iTunes er Apples opfindelse - men du behøver jo ikke bruge iTunes...
    Hvad med f.eks. verdens mest donwloadede, og brugte - gratis - mp3 player til PC - WinAmp? Den gør det samme, og endnu bedre, hvis Du kender den i forvejen.

Kender ikke shuffle, men har selv en iPod Nano som jeg bruger som armbåndsur - det er totally drag-n-drop.
    Ingen iTunes, men bare træk filerne over til enheden når den er tilsluttet.
    That´s it.

• #16   6. apr 2013 Det lyder mindre besværligt.
    Skal helt klart prøves smiley

Men stadig besværligt sammenlignet med "åbn mappe for at vise filer" når man forbinder med usb, og træk en hvilken som helst fil/mappe over i mp3-afspillerens vindue.

Nice and easy, uden noget dillerdaller smiley
    Tror jeg skal ud og købe mig en i stedet for at sidde her og bitche over apple.
    Men tak for hintet om winamp smiley

Kommentér på:
problem - kørsel/musik

Annonce