563 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Svensk registreringsbevis/neddrossling Svensk registreringsbevis/neddrossling

Hejsa MC galleri!
Jeg står og skal til at have afgift på min KTM 525 Exc og kæmper stadig med at få fat i neddrosling til den....

Det er en KTM jeg har hentet i Sverige og på det svenske registrerings bevis står der at (Maximal nettoeffekt, kW: 12.0 EG)
og der står samtidig (T. Högsta hastighet, km/h 90.0)

Jeg har læst mig frem under flere svenske diskussioner at 12.0 EG står for 12 kW, jeg er selv 19 og skal have den neddroslet til 25 kW, men hvis der allerede står på det svenske registrerings bevis at den står til !12 kW! så skal jeg vel ikke have neddrossling til den? så skal jeg vel bare vise registrerings beviset til syn?

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig!
skriv endelig hvis i ikke forstår en dyt af hvad jeg har prøvet at beskrive her smiley

På forhånd tak!
Alexander!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svensk registreringsbevis/neddrossling
  • #1   26. feb 2013 Her et et billede af feltet hvor der står den kun må køre 90.0 km/h og den har 12.0 kW (EG) og jeg med lille kørekort må køre 25 kW :S det er trods alt en 525cc..

profilbillede
  • #2   26. feb 2013 Jeg bor i Malmö og ja din cykel er droslet til 12 kW.
    Jeg ville umiddelbart bare tage det som det kommer..
    I øvrigt står der, at din cykel "kun" er en 510ccm?

• #3   26. feb 2013 men vil du ikke hellere have 25kw ? istedet for 12kw

• #4   26. feb 2013 jo, netop. altså jeg tror på ingen måde at min KTM den er neddroslet.. har været ude og prøve den 1 enkelt gang, og der var ikke noget der føltes begrænset.. og kan virkelig ikke finde et drosslingskit til den der begrænser den til 25 kW... men når den er 12 kW betyder det så at jeg ikke må køre hurtigere end 90 km/h :S ? eller betyder det bare at maskinen ikke kan yde mere smiley

• #5   26. feb 2013 Det betyder, at den er droslet til 12kW. Men ejeren har nok taget droslingen af igen. Mange i Sverige drosler pga den lavere forsikring. Hvis droslingen, som antaget, er fjernet, vil du jo heller ikke kunne køre på den som droslet i DK. Det bliver jo ikke lovligt af, at det står i papirerne at den er droslet og du kan ikke fraskrive dig ansvaret på nogen måde.. Din bil bliver jo heller ikke automatisk lovlig af, at den er synet og godkendt...

• #6   26. feb 2013 ja kan jeg godt se, men når den er drosslet til 12 kW betyder det så at den max må køre 90 km/h ?
    Mvh
    Alexander

(jeg har nu prøvet i jeg ved ikke hvor lang tid at skaffe et drosslingskit til den så den får 25 kW men det har ikke kunnet lade sig gøre, er virkelig desperat for at få det hele på plads, da det snart er sæson tid)..

• #7   26. feb 2013 i tyskland kan du få alle de sæt du vil have... kik på ebay eller søg herinde hvor andre har købt deres kit

• #8   27. feb 2013 bare husk at få et kit med TÛV papire smiley ellers kan den ikke godkendes her hjemme smiley

Kommentér på:
Svensk registreringsbevis/neddrossling

Annonce