1.563 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Julemanden findes ikke! Julemanden findes ikke!

Hvis økonomien presser og der ikke er penge til gaver til familien står man jo og mangler en undskyldning for at der er gået lige lovligt meget til mere krom til jernhesten, nyt udstyr eller de mange liter der er røget på bare at hygge sig på landevejene.
Her er en mulighed for at slippe for at lægge pakker under træet og samtidig stå tilbage som den uskyldige beskuer der bare er budbringer for logik og naturlove smiley

----
Der er ca. to milliarder børn (personer under 18) på jorden.

Imidlertid skal julemanden ikke besøge muslimer, hinduer, jøder eller buddhister, hvilket reducerer antallet til omtrent 15 % eller ca. 378 millioner børn. Med et verdensgennemsnit på 3.5 børn pr. husstand, er der altså 108 millioner husstande at besøge, idet vi antager, at der er mindst ét artigt barn i hver husstand.

Julemanden har, p.g.a. Jordens forskellige tidszoner og rotation, ca. 31 timer at klare sit arbejde i, idet vi antager, at han rejser fra øst mod vest, hvilket ville være logisk at gøre. Det svarer altså til, at han besøger 967,7 husstande pr. sekund. Det vil altså sige, at for hver kristne husholdning med et artigt barn har julemanden ca. 1/1000 sekund til at parkere slæden, springe ud og hoppe ned gennem skorstenen, fylde sokkerne, der hænger på kaminen, anbringe de resterende gaver under træet, spise det slik, der er lagt frem til ham, kravle op igen gennem skorstenen, hoppe op i slæden og fortsætte til det næste hus.

Idet vi antager, at alle husstande, som skal besøges, er jævnt fordelt (det ved vi selvfølgelig, at de ikke er, men vi vil antage det til brug for beregningerne), er der ca. en km. mellem hvert hus i gennemsnit. Det giver en samlet rejse på ca. 100 millioner km, idet toilet-besøg og pauser fraregnes. Det vil sige, at Julemandens slæde flyver ca. 1000 km i sekundet eller 3000 gange lydens hastighed. Til sammenligning kan nævnes, at det hurtigste menneskeskabte fartøj nogensinde, rumsonden Ulysses, flyver ca. 50 km i sekundet. I øvrigt kan et konventionelt rensdyr max. løbe ca. 30 km i timen.

Nyttelasten i slæden er et andet interessant aspekt. Idet vi antager, at hvert barn minimum får et lego-sæt af mellemstørrelse (1 kg), skal slæden medtage over 500.000 tons, julemanden selv ikke medregnet. På land kan et normalt rensdyr max. trække ca. 200 kg. Selv hvis vi antager, at de specielle flyvende rensdyr kan trække 10 gange denne vægt, kan opgaven ikke klares med otte eller ni - julemanden ville have brug for 360.000 rensdyr.

Dette vil, sammen med gaverne bringe slædens samlede vægt op på ca. 600.000 tons.

600.000 tons, som flyver med 1000 km i sekundet skaber en enorm luftmodstand. Dette ville opvarme rensdyrene på samme måde som en meteor, der kommer ind i jordens atmosfære. De to fører-rensdyr ville hver absorbere en energi på 14.300 trilliarder joule pr. sekund eller 14.300 trilliarder watt. Rudolf ville simpelthen brænde op øjeblikkeligt, og rensdyrene bagved ville blive udsat for overlydsbrag og derefter selv brænde op. Den samlede rensdyrflok ville være brændt af i løbet af 4,26 tusindedele af et sekund, dvs. ca. når julemanden er nået til det femte hus.

Men det kan i øvrigt være lige meget, for idet julemandens slæde accelererer fra 0 til 1000 km/s på 1/1000 sekund, vil alle i slæden blive udsat for en kraft 17.500 gange stærkere end tyngdekraften. En julemand på 150 kg. (vægten skønnet ud fra eksisterende billedmateriale) ville blive naglet til bagenden af slæden svarende til en vægt på ca. tre millioner kg., hvilket øjeblikkeligt ville knuse hvert et ben i hans krop og forvandle ham til en gang splat.

Konklusionen er derfor, at hvis julemanden nogensinde har eksisteret, er han død nu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Julemanden findes ikke!
  • #1   8. dec 2012 Nu vil jeg lige fortælle dig noget, det er en smugle trist at du har brugt så meget tid på at regne på alle de ting, da alle børn, når de når ca. 9-10 år holder op med at tro på julemanden, det er på det tidspunkt i et barns liv at logigen for alvor bider sig fast.
    Nu virker du til at være lidt mere end 9-10 år, så at du har været nød til at lave alle de udregninger for at konstatere at julemanden ikke findes, så er det sku lidt trist smiley

• #3   8. dec 2012 hahah det er virkeligt værd at læse smiley haha er helt færdig a grin smiley hahahahahahahaha tror den bliver delt en gang på facebook smiley

• #4   8. dec 2012 Kringle..... LIGE PRÆCIS .......FINDES HAN IKKE... Flex !!!! regn det lige ud igen, for hvert år får jeg noget fra ham, og folk vil ikke lyve om sådan noget...... vel.....

• #5   8. dec 2012 Og du har heller ikke taget højde for alle hans hjælper........... NISSERNE..... nemlig

• #6   8. dec 2012 Kim S: Nej, der er ikke tage højde (pun inteded) for de lavstammede hjælpere. Men ifølge reklamerne på tv (og de lyver jo heller ikke, vel?), så handles alle gaverne i Fisketorvet - derfor er de blevet taget ud af regnestykket som "ikke troværdige" smiley

• #7   8. dec 2012 øv og jeg har sendt ham breve hver jul de sidste 30år smiley

men set fra den positive side så sparer jeg da penge på frimærker fremover

• #8   8. dec 2012 Martin: Jeg er barnlig af sjæl og min tro i det gode måtte punkteres med logik da min ellers faste overbevisning på det overnaturlige ellers ville ende i en konvertering til scientology, Jehovas vidner eller det der er værre!

• #9   8. dec 2012 Uha Flex ikke det, så hellere julemanden smiley

• #10   9. dec 2012 Simpelt hen genial læsning.
    Var færdig af grin

Ville sku være funny hvis julemanden i alle de Julefilm havde 360,000 Rensdyr

• #11   9. dec 2012 Det er ikke mange mænd, der kan nå at komme ind og ud så hurtigt, - og alligevel nå at aflevere noget smiley

• #12   9. dec 2012 Martin, skriften der er vel godt over 20 år gammel, læste den selv i folkeskolen så udover at det næppe er trådstarter der har skrevet den er der også talet om forældet research. Der er altså GOD grund til at tro at manden i det røde tøj eksisterer.

selvom jeg kan konstaterer, at eftersom Helle Thorning ikke er omslugt af flammer i en spontan selvantændelse, har julemanden heller ikke i år fået mit brev....

• #13   9. dec 2012 René: Ja det er korrekt at det er en gammel sag - men tallene er ikke helt ved siden af, så uanset om de ikke skulle være helt up-to-date, så mener jeg stadig at den gør det den skal smiley

• #14   9. dec 2012 Hvem er det så der kommer med alle gaverne ???????? ;-(

• #15   9. dec 2012 Flex. Tænker at børnestatestikkerne er ændret en del i de 20 år smiley
    antal af børn generelt og antal af artige børn er også svindende

• #16   9. dec 2012 René: Det er rigtigt at statistikkerne er ændret og at antallet af artige børn sandsynligvis er dalende. Men naturlovene ændre sig ikke (okay, på nær at tyngdekraften kan variere en lille smule afhængig af hvor du er på jorden) så resultater bør ikke ændre sig nævneværdigt og han ville helt sikkert have mødt samme skæbne på sin jomfrutur smiley Lidt lige som med Titanic er fuld fart bare ikke en god idé! smiley

• #17   9. dec 2012 Jeg vil ikke fritages fra at få gaver af julemanden, bare fordi at jeg har en anden religion? Så du må sgu lige regne om c",)

• #18   9. dec 2012 Mirza: Nu vil jeg på ingen måde træde nogle over tæerne mht. religion, men myten om Julemanden (Santa Claus) er jo helt eller delvist baseret på Sankt Nikolaus, som var en biskop (og senere hen helgen) og stammer derfor primært fra den kristne tro smiley
    At han så vist nok også er blevet en del af mange andre kulturer, overbevisninger og trosretninger og historien har ændret sig igennem tiden er selvfølgelig en helt anden sag - men kristne rødder har han smiley

• #19   9. dec 2012 ..også selvom han var biskop i tyrkiet smiley

• #20   9. dec 2012 René: Jeg går ikke ud fra at der er andre religioner der bruger betegnelsen Biskop, så det må man gå ud fra smiley

• #21   10. dec 2012 Mig bekendt er det kun afstamninger af jødedommen/kristendommen der bruger titlen biskop :o) der betegner et kirkeligt overhovede inden for et geografisk bestemt domæne. Nicolas var biskop i det gamle byzantiske rige, i byen Myra (nuværende tyrkiet) (så vidt jeg husker).

Sjovt at en fjolletråd kan medføre teologiske diskussioner smiley

• #22   10. dec 2012 Der er da en der ikke læser anders and! Julemanden kan skrue ned for tiden så et micro-nano-sekundt bliver til et sekundt for ham uden vi andre opdager det, og så har han rigeligt tid i standard fart 30km/t...

Var du Anders And læser, havde du også vidst at han har en magisk sæk hvor der er uendelig plads, lidt ligesom tryllekunstnerens hat!

Hilsen ham der tager i julemandens forsvar i håb om at få en zx6r 2013 i julegave.

• #23   11. dec 2012 Jeg er satme fornærmet !!! hehe laver bare sjov flex..

men rene har ret, julemanden stammer nu engang fra tyrkiet smiley

Kommentér på:
Julemanden findes ikke!

Annonce