1.466 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

benzinfilter på knallert 45 benzinfilter på knallert 45

jeg har jo en yamaha tzr 50 og der er fra farbrikken ikke noget benzin filter på, så i forbindelse med noget andet der blev lavet af en privat, kom der sådan et på men nu kommer jeg til at tænke på om det mon var en god ide at der kom sådan et på, jeg kender ikke noget til motor, men efter den blev dysset op efter et større fortandhjul er den begyndt at hakke/firtakte ved omkring de 5000 rpm og der vil den så ikke rigtig tage mere gas før den kommer op over 6500rpm hvor den så trækker rigtig godt igen, den skal ned og have en anden dysse på samt en større luft indgang, efter råd herinde fra.
men kom pludselig til at tænke på om det benzin filter kunne have med indflydelse på den dårlige kørsel ved de omtale rpm?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  benzinfilter på knallert 45
  • #1   2. nov 2012 Hvis dit filter ikke er stoppet så har det intet at sige, Et filter er altid godt

• #2   2. nov 2012 takker,nej det ser pænt ud og er også kun 4 uger gammelt

• #3   2. nov 2012 Man dysser ikke op fordi man sætter et større fortandhjul på.
    I med den gamle dysse så kører den fint igen.

Jeg har selv en gammel Aprilia Rs50 stående og den eneste tid du skal ændre på dyssen er hvis du ændrer noget i forbindelse med forbrændingen.
    Dvs. Åbent luftfilter, Større udstødning, Ny cylinder med større boring eller højere ydelse og selvfølgelig hvis du sætter en større karburator på.
    Shit jeg har rodet meget med det lort smiley
    Min Rs50 har da også 19 hk på baghjulet (6 std smiley )

• #4   2. nov 2012 Men som Jan også siger har benzinfilteret intet at sige medmindre det er tilstoppet. Eller den suger slangen tom smiley

• #5   2. nov 2012 nej det var måske også klodset skrevet men den større dysse kom i fordi tændrøret var helt hvidt, nu har den så fået en mere rigtig farve men køre ikke særlig godt, nå ja begrænsningen i udstødningen er også fjernet hvis det skulle have betydning

• #6   2. nov 2012 Jeg mener at der sidder en luft skrue på std karburatoren hvis den sidder på.
    Prøv at skrue den lidt ud for at give den en smule mere luft til blandingen.

Husk hvis skruen sidder FØR gasspjældet skal den skrues UD for mere luft.
    Hvis den sidder EFTER gasspjældet skal den skrues IND for mindre benzin=Mere luft.
    Den store der plejer at være en fingerskrue er tomgangen, og den skal først indstilles når den ellers kører perfekt.

• #7   2. nov 2012 Og at fjerne begrænsningen er at ændre på forbrændingen. Så en lidt større dyse at virke.
    Men hvis den Hakker så er det fordi den får for meget benzin, og derfor ikke kan brænde det ordenetligt.
    hakker den uanset hvor meget gas du giver den? Eller er det kun ved fuld gas.
    Lige hurtig huske regel.
    Hakker ved meget lidt gas = Tomgangsdyse
    Hakker ved 1/4-3/4 gas = Nålen er indstillet forkert
    Hakker ved 4/4 gas = Dysen er for stor.

• #8   2. nov 2012 det giver fint mening
    det er vel ca ved halv gas den hakker og den firtakter/hakker ved fuld gas ved 8500 rpm men det tror jeg måske kan være omdrejnings begrænseren der slår til der, men som sagt jeg ved intet om motorer spå alle indput er en hjælp, for vil gerne have den til at kører rigtigt så den med god samvittighed kan komme i vinterhi

• #9   2. nov 2012 men det kan stadig godt være dyssen er blevet for stor for ham der har lavet det hat gået fra en standrat størrelse 80 til 130, men nu her til næste gang tager han nogle flere forskellige størrelser med, så kan vi jo også prøve at gå ned i størrelse og se om det ikke skulle hjælpe, samt lidt større luft indgang

• Stress U
    Stress U Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #10   2. nov 2012 benzinfilter finnes i utsllige variasjoner se dig om

• #11   2. nov 2012 Benzinfilteret har ikke nogen som helst indflydelse på om den hakker.. med mindre den er fyldt med skidt, og motoren dermed ikke får den rette mængde benzin den ska have.

Det hakken kan skyldes at i har dysset op. Det er IKKE nødvendigt at dysse op pga et større tandhjul. På med den originale dysse igen og så vil jeg vædde med at den kører perfekt igen smiley

• #13   2. nov 2012 takker for jeres råd, vil helt sikkert prøve at give det en chance men en mindre dysse

• #14   2. nov 2012 syntes godtnok det er et ordenligt spring den har fået i dysen, hvis den kørte godt og med et hvidt tændør med 0,80 mm så skulle du prøve 0,82 mm

Kommentér på:
benzinfilter på knallert 45

Annonce