benzinfilter på knallert 45 benzinfilter på knallert 45
jeg har jo en yamaha tzr 50 og der er fra farbrikken ikke noget benzin filter på, så i forbindelse med noget andet der blev lavet af en privat, kom der sådan et på men nu kommer jeg til at tænke på om det mon var en god ide at der kom sådan et på, jeg kender ikke noget til motor, men efter den blev dysset op efter et større fortandhjul er den begyndt at hakke/firtakte ved omkring de 5000 rpm og der vil den så ikke rigtig tage mere gas før den kommer op over 6500rpm hvor den så trækker rigtig godt igen, den skal ned og have en anden dysse på samt en større luft indgang, efter råd herinde fra.
men kom pludselig til at tænke på om det benzin filter kunne have med indflydelse på den dårlige kørsel ved de omtale rpm?
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 49 Svar: 140
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 110
I med den gamle dysse så kører den fint igen.
Jeg har selv en gammel Aprilia Rs50 stående og den eneste tid du skal ændre på dyssen er hvis du ændrer noget i forbindelse med forbrændingen.
Dvs. Åbent luftfilter, Større udstødning, Ny cylinder med større boring eller højere ydelse og selvfølgelig hvis du sætter en større karburator på.
Shit jeg har rodet meget med det lort
Min Rs50 har da også 19 hk på baghjulet (6 std
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 110
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 49 Svar: 140
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 110
Prøv at skrue den lidt ud for at give den en smule mere luft til blandingen.
Husk hvis skruen sidder FØR gasspjældet skal den skrues UD for mere luft.
Hvis den sidder EFTER gasspjældet skal den skrues IND for mindre benzin=Mere luft.
Den store der plejer at være en fingerskrue er tomgangen, og den skal først indstilles når den ellers kører perfekt.
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 110
Men hvis den Hakker så er det fordi den får for meget benzin, og derfor ikke kan brænde det ordenetligt.
hakker den uanset hvor meget gas du giver den? Eller er det kun ved fuld gas.
Lige hurtig huske regel.
Hakker ved meget lidt gas = Tomgangsdyse
Hakker ved 1/4-3/4 gas = Nålen er indstillet forkert
Hakker ved 4/4 gas = Dysen er for stor.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 49 Svar: 140
det er vel ca ved halv gas den hakker og den firtakter/hakker ved fuld gas ved 8500 rpm men det tror jeg måske kan være omdrejnings begrænseren der slår til der, men som sagt jeg ved intet om motorer spå alle indput er en hjælp, for vil gerne have den til at kører rigtigt så den med god samvittighed kan komme i vinterhi
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 49 Svar: 140
nov 2012
Følger: 1 Svar: 1
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 133
Det hakken kan skyldes at i har dysset op. Det er IKKE nødvendigt at dysse op pga et større tandhjul. På med den originale dysse igen og så vil jeg vædde med at den kører perfekt igen
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 49 Svar: 140
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.008
benzinfilter på knallert 45