{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.999 visninger | Oprettet:

Firma lukning. {{forumTopicSubject}}

Så lukker det firma jeg arbejder i, Solae på havnen i Århus, opkøbt og lukket ned, virkelig flot !! 116 mænd og kvinder mister deres eksistensgrundlag med et pennestrøg fra nogle få gribbe i et alt for stort firma på den anden side af atlanten.

21 dage + den opsigelse vores tillidsmænd kan forhandle sig frem til, det er åbenbart hvad vi er værd.

Jeg er pisse sur lige nu...

Kim.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Firma lukning.
  • #2   24. okt 2012 Stem liberalt ved næste valg, så vi igen kan få en markedsvenlig politik, der ikke tvinger erhvervsdrivende til at sælge alt hvad de ejer, fordi det er for dyrt at drive virksomhed i Danmark.

Er ked af at høre om din situation, men med den regering vi har nu, bliver det kun værre i den retning.

• #3   24. okt 2012 argh Mac, de liberale har i deres regeringstid måske nok støtten de erhvervsdrivende. Men i stor grad også i at det har kunnet svare sig at producere i lønlette lande og så sælge det dyrt i vesten :-S

I mine øjne gør det ikke den store forskel om det er højre eller venstre side af salen der tror de bestemmer...

Men ud over det politiske spil - så er det fanme noget L.O.R.T. når man laver en svinestreg som den der :-S

• #4   24. okt 2012 Selskabskatten er lav herhjemme ifht. mange andre lande.. men så er der så meget andet der er rigtig meget dyrere!

• #5   24. okt 2012 Endnu bedre.... Fyr hele folketinget, luk Christiansborg og smid nøglen væk, deporter alle politikere til en ø med farlige rovdyr og med eet har vi sparet 29 mia.

Efter 3 år er underskudet væk.

Trist at høre, Kim - men Mac har ret - se bare hvordan det går detailbutikkerne syd for Kolding - uanset hvor meget vi slår på bongotrommer, gøres der intet for at rede stumperne, for det kræver alt for store reformer end Politikken tillader og usikkerheden for ikke at blive valgt til næstet periode.

Fat mod... Der er altid et arbejde til den, der virkelig vil...

PS: det er os borgere, der er dumme.....
    Politik - styrer alt - også den frie presse....

• #6   24. okt 2012 ER/var det ikke amerikansk ejet ? jeg var oppe for et par år siden og glasfiber beklæde nogle af deres buffer tanke under jorden.
    Surt for dig Kim, men du finder sgu nok noget nyt før eller senere smiley

• #7   24. okt 2012 Jo det er ejet af Dupont nu.

Ja vi må sgu da satse på at der dukker noget op inden eller omkring jul, det ville være herligt !! Er forresten uddannet værktøjsmager og Cand.alt

• #9   24. okt 2012 Der sker vist en hel del håndværk og lign. i Norge, måske du skulle se i den retning hvis du vil rejse.

• #10   24. okt 2012 Det hjælper ikke at selskabskatten er lav. Selskabsskatten er det mindste problem for virksomhederne. Det største problem er beskatningen af de personlige indkomster hos virksomhedernes medarbejdere, som betyder at danske medarbejdere får en kolossal løn i forhold til deres kollegaer i udlandet, og det er hovedårsagen til at det danske erhvervsliv lider, og det bliver værre hvergang der smækkes endnu en afgift ud til danskerne.

Danmark er det land i verden der både har det højeste skatte- og afgiftstryk og de højeste offentlige udgifter. Det kan man takke overvejende socialdemokratiske regeringer de sidste 100 år for.

• #11   24. okt 2012 Lortedag,,,, men se lyst på det,
    Måske det var tid til at komme videre,,,,, og den der Cand.alt bringer sgu en langt,,,,
    go vind

• #12   25. okt 2012 Det er sku sur røv sådan noget og jeg kan nemt følge dig for jeg har selv prøvet det 3 gange netop på grund af lukning af virksomheder så op på hesten igen og jeg ønsker dig rigtig go held og løkke med et nyt arbejde selvom det er rigtig træls lige nu

• #13   25. okt 2012 Mac......Må jeg gætte på at du er selvstændig erhvervsdrivende ?

• #14   25. okt 2012 Var for et par år siden, indlejet på en større produktionsfabrik i Odense i 2 mdr. Har gudhjælpe mig aldrig set magen til slinger fra de fastansatte arbejdere i produktionen. De slaskede hele dagen væk og havde kun et i hovedet, det var at komme ud af røret til fyraften. Kan sgu godt forstå hvis den fabrik havde økonomiske problemer. Vil så samtidig sige at ledelsen heller ikke var for god, da de tillod den form for slinger uden at tage aktion. Konfliktsky var det de var, men prøver bare at sige, at hvis det er den fremherskende attityde på arbejdspladserne i danmark, ja så ligger man som man har redt... Så mange bør nok også kikke ind ad, og se hvad de selv gør for at bevarer arbejdspladserne, i stedet for altid at klage over alle andre....

• Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
    #15   25. okt 2012 Rene J: Burde du ikke melde dig til stoledansen på Christiansborg?
    Med alle de gode ideer burde du jo være selvskrevet til en taburet - Eller er forholder det sig sådan, at du ligesom ligesindede bare syntes det er sjovt, at råbe op om hvad der er galt uden at have skyggen af et alternativ?

• #16   25. okt 2012 trist udvikling.. har virkelig Ondt af dig...
    den Finanskrise er værre end politiker tror den er

• #17   25. okt 2012 Argh fåk - det er satme da triist at høre!! Håber du/I kan finde noget andet at lave så.... Det er jo næsten ligesom da Flydedokken lukkede - der kom også lige med et smæk en ordentlig røvfuld arbejdere der stod uden job, næsten fra dag til dag.....

Det da også et kæmpe område på Aarhus Havn, der kommer til at stå tomt så......

• #18   25. okt 2012 Fast Eddie 21.

Det er Fame trist.....

mvh

• #19   25. okt 2012 Hvilket firma er det der lukkes ned?

• #20   25. okt 2012 Det er Dupont / Solae, altså det gamle central soya

• #21   25. okt 2012 De søger da nogen værktøjsmagere i Norge, men endnu flere industriteknikere/maskinarbejdere og Stavanger er centralt for alle dem der søger folk heroppe. Jeg kan skaffe dig et job til 42.000 pr måned, Okuma chauffør.
    PS! 70 min fra Billund.

• #22   25. okt 2012 Det lyder da helt godt Allan.. kender intet til Okuma, har kørt en del Maho Deckel med Heidenhein før i tiden

Send mig evt en pm med mobil nr, så slår jeg på tråden i morgen engang

• #23   25. okt 2012 Hvor langt er det lige timelønnen skal ned før vi ka' konkurrere med vores nabolande ?
    Jeg tror at en udlært håndværker ka' fåes for under 100,- kr lige syd for grænsen...

Før skat har jeg ca 28.000,- og efter skat, atp osv. ca 18.000 om måneden... Det er en "total" skatteprocent på ca 35-40 %
    Hvis jeg gik ned på 100,- pr time ville jeg ca. ha' 16.100,- FØR skat og atp osv...
    Det vil sige at jeg skulle ha' en skatteprocent på MINUS 15% for at opretholde min levestandart...????
    Ergo - Det er altså ikke en noget mindre timeløn og en lidt mindre skatteprocent der gør det alene.....
    Hvis ikke vi har penge nok til forbrug, så går det hele i stå...
    Så hvis vi skal "konkurrere" med udlandet, skal priserne også med ned - PÅ ALT !
    Altså priserne skal så langt ned at købekraften for danskere i Danmark forbliver den samme selv om lønnen er meget lavere....
    Hvordan fanden har i lige tænkt jer at det skal kunne lade sig gøre ?

• #24   25. okt 2012 Rene J:
    Helt enig

• #25   25. okt 2012 Carsten aka.Fister.........Ja, det gav lige stof til eftertanke.

• #26   25. okt 2012 Det er sådan set pisse ligegyldigt hvilken farve regeringen har... Problemet kan kun løses ved at vi producerer noget som vi ka' sælge i udlandet - til en HØJ pris... Og det skal være noget med masser af arbejdspladser i.

Og hvis vi så bare ville bruge vores penge i Danmark i stedet for at sende dem ud af landet lige så hurtigt som vi tjener dem....
    Biler, mc'er, computere, telefoner, tøj og efterhånden også mange fødevarer - Det hele er importeret... smiley Og hvem holder efterhånden deres ferier i Danmark ??? Næ nej... Vi skal udenlands og bruge feriepengene ??? Der er sgu da ikke noget at sige til at det hele går af helvede til....

Lad os nu producere tingene i Danmark og KØB DANSK ! - Så tror jeg det hjælper... smiley

• #27   25. okt 2012 Det må du gerne Ole, men det er jeg ikke, er bare kapitalist og har en stor interesse for politik smiley

• #28   25. okt 2012 Og Jes L har også fat i noget....

I forbindelse med mit job kommer jeg i mange virksomheder i hele Jylland.
    Nogle steder knokler de sgu, men andre stedet.... I GUDER !!!???

Det værste jeg har set er godt nok på et værksted i en stor østjysk havneby, hvor de "reparerer" nogle lange tunge ting der nogle gange ka' køre...

Jeg har været der på alle tider af dagen.. Og stadig har jeg stort set ikke set nogen der virkelig arbejder...?? De fleste står i små grupper og snakker, ryger, venter på det bliver pause eller fyraften, surfer på internettet eller står og kigger på de "fremmede" håndværkere der laver noget.... Der er sgu ikke noget at sige til at det "firma" ikke ka' lave et overskud.... X-D

STRAM OP !
    Med den timeløn vi danskere gerne vil ha' er vi sgu bare nødt til at hænge i og få fingeren ud !

Kommentér på:
Firma lukning.

Annonce